Gå til innhold

Så urter!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har desverre ingen hage, men hadde tenkt å lage meg en liten "urtehage" på terrassen. Har foreløpig kjøpt frø til gressløk, peppermynte og lavendel siden det var det jeg fant som kunne plantes i mars. Har ganske langt fra grønne fingre, så jeg trenger noen tips. Hva bør jeg plante i? Bør jeg bruke plast eller teracotta med hull, eller kan jeg plante rett i potter/kasser? Ellers noen andre gode tips?

Veldig takknemlig for svar!

Klem Mia

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reis på Plantasjen og kjøp et av deres miniplastdrivhus. Der følger det med små såkopper og litt såjord.

Eventuelt så en snau centimeter under jorda i en bred potte, og legg plastfolie over til det spirer. Vann med sprayflaske på stor spredning. Spede spira lyt få stå, vet du ;-) Sett i vinduskarmen, og gjerne slik at det får litt sol på seg.

Hvis jeg var deg tror jeg at jeg ville begynt med noe hardført. Gressløk er grei. Det får ikke gått galt. De to andre tror jeg kanskje du vil slite mer med. Spør deg fram i butikken. Det er ikke sikkert det er så nøye når det anbefales å begynne såing.

Vil anbefale deg å så basilikum. Det er ikke så vanskelig å få den til, men en øvelse-gjør-mester-oppgave å holde fin og i live når den er i ungdommen...Og så er den fantastisk god, da...

Lykke til.

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for gode tips!

Skal reise på Plantasjen i morgen. Er de miniplastdrivhusene dyre eller?

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...