Gjest sa Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 hei, jeg har vært sammen med kjæresten min i et par år, og vi bor ikke sammen. det som plager meg er hvor lite kontakt vi har på melding i løpet av dagen. Han kan feks sende en god morgen melding på formiddagen og spørre med om ting. jeg svarer da en litt utfyllende melding tilbake. jeg får da ikke svar på den igjen. jeg syntes selv det ville vært naturlig å svare.. hvis ikke jeg da sender en ny melding i løpet av dagen er det ikke kontakt igjen før leggetid. jeg føler da det kun er sånn "plikt" meldinger han sender. jeg oppfatter at dmine venniner som er i forhold har mye mer kontakt i løpet av dagen. litt sånn bestevenn kontakt med oppdateringer om små og store ting, eller bare noe morsomt som deles. jeg har tatt det opp med kjæresten min at jeg også ønsker å ha sånn bestevenn følelse i løpet av dagen. virker ikke som han bryr seg i det heletatt om det. jeg får jo ikke lyst å svare han når jeg føler jeg kunne skrevet hva som helst uten at det spiller noen rolle.. hvordan er det i deres forhold ? er jeg helt teitsom syntes det er kjipt?
happiest Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Forstår at du føler det slik, hvertfall siden dere ikke ellers er sammen på dagen. Jeg er nesten hver dag med kjæresten min og ringer som regel hver dag også. Kanskje litt i overkant Ellers er vi dårlige på meldinger. Synes det kunne vært koselig med god morden/ natta meldinger av og til.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #3 Skrevet 4. mars 2013 Kjæresten min og jeg bor jo sammen så derfor er det naturligvis mye kontakt i løpet av dagen som går ut på mer praktiske ting som planer for dagen/kvelden og middag osv. Men vi skriver også søte, korte smser som f.eks "jeg elsker deg", "du er så fin" og "det kribler i magen når jeg tenker på deg". Vi har vært sammen i to år og er veldig forelsket. Nå skal det sies at jeg måtte "oppdra" han på dette her. I starten av forholdet var han ikke noe særlig på tekster´n. Jeg sa aldri at jeg kunne ønske han var flinkere på det jeg bare skrev masse søte meldinger til han selv så han måtte jo svare med noe hyggelig tilbake. Sakte men sikkert så ble det vanlig for oss å sende slike meldinger. Anonym poster: 16c7a04af57718815c6cd088a711c655
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Jeg er kvinne og jeg får helt kvelingsfornemmelser hvis jeg har en kjæreste som alltid vil "snakke" med meg gjennom hele dagen i form av meldinger! En melding eller to er maks for min del før jeg begynner å bli irritert over "maset". Anonym poster: 9df4bdcb82351ba91e64350a495b88be 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Jeg og en eks sendte masse sms med hverandre under arbeidsdagen og kvelden hvis vi ikke møttes den dagen, han viste seg å være en idiot som var utro og løy MASSE, jeg fant tilfeldig ut av flere av løgnene. Da jobbet jeg en annen plass enn nå og kunne svare på sms ca når det passet meg. Han jeg er samboer med nå (i 1 år) og har vært sammen med i 2,5 år er en fantastisk og snill fyr. Vi sendte nesten ikke noe sms i løpet av arbeidsdagen tidligere og gjør det ennå nesten ikke, det er kun hvis vi må snakke om middagen eller at en av oss blir sen på jobb, eller andre beskjeder. Når han er bortreist i jobben så pleier vi å sende en "God morgen og ha en fin dag"- sms, fordi vi er vant med å møtes om morgenen før jobb, men sånn ble det etter vi ble samboere. Ellers når han er bortreist så sender vi sms/ringer på kvelden, men som regel jobber han 12 timer når han er bortreist, fra f.eks kl 7 til 19, så da hører jeg lite før etter kl 19. Før vi var samboere hørte jeg og så lite fra han når han var bortreist, og det plaget meg litt i begynnelsen men siden jeg var trygg på at han elsker meg så kom jeg fort over det. Dette høres sikkert ut som et kjedelig forhold for mange, men det er det beste forholdet jeg har hatt Vi har det kjempe bra sammen og venter barn! Hvorfor skal man egentlig ha kontakt hele arbeidsdagen? Man er jo opptatt på jobb, og jeg tviler for at alle andre kolleger sender sms hele arbeidsdagen med sin kjære. Eller dvs. jeg vet at de ikke gjør det. Jeg og min kjære er veldig opptatte på jobb, så har ikke mulighet til å sjekke mobilen hele tiden, og jeg må ha min på lydløs og får kanskje sjekket den en gang i timen hvis jeg er heldig. Noen ganger har min kjære sendt meg sms men jeg ser det ikke før 3 timer etterpå, skal han da bli sur fordi jeg er opptatt med jobben? Nei jeg må jo få gjøre jobben min! Alternativet er å si opp jobben så jeg kan sende han sms'er stadig vekk, men det er jo idiotisk. Han er også ganske opptatt på jobb og selv om han har lyden på så kan han i blant ikke sjekke mobilen på en time eller to. I noen jobber kan man ta seg tid til å svare på en sms ca når som helst, men ikke i alle jobber. TS. kanskje din kjære faktisk er veldig opptatt på jobb? Mens dine venninner sine kjærester ikke er det? Anonym poster: bf001b31c55bff71ca36dfbb3ea5558c 1
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 En har alltid tid til å sende en koselig sms, uansett. Jeg synes det er veldig viktig å sende meld til hverandre i løpet av dagen, for å vise at man bryr seg. Det betyr utrolig mye. Og å ringes, hvis man har tid. Viktig med kontinuerlig kontakt synes jeg da.
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 En har alltid tid til å sende en koselig sms, uansett. Jeg synes det er veldig viktig å sende meld til hverandre i løpet av dagen, for å vise at man bryr seg. Det betyr utrolig mye. Og å ringes, hvis man har tid. Viktig med kontinuerlig kontakt synes jeg da. Jeg kunne hvertfall aldri blitt sammen med noen som hadde den oppfatningen,hadde blitt gal av mindre 2
funfacts Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 Åhh, jeg hadde en kjæreste en gang som alltid sendte meldinger. Det var morgenmeldinger, nattameldinger, spørsmålsmeldinger, nussepåmeldinger, elskerdegmeldinger og alt mulig rart. Svarte jeg ikke var det erdusurpåmegmeldinger. Holdt på å fly på veggen, og er veldig glad for at min nåværende kjæreste kun sender meldinger når han lurer på noe 2
våren14 Skrevet 5. mars 2013 #9 Skrevet 5. mars 2013 Jeg og sambo hadde det også sånn da vi var kjærester i to år før vi flyttet sammen. En av oss sendte kanskje en melding i løpet av dagen, ingen ble hverken sure eller bekymret hvis det ikke kom svar. Vi visste begge at den andre hadde mye å gjøre med jobb og studier. Men vi besøkte jo hverandre gjerne en natt i uka og i helgene da. Så behovet for å snakket hver dag ellers var ikke så stort for noen av oss egentlig. Bestevennfølelsen hadde jeg med bestevenninna mi, kjærestefølelser for kjæresten Når vi flyttet sammen var det bare kos og nå er det en skikkelig teamfølelse.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #10 Skrevet 5. mars 2013 Jeg og min ex sendte meldinger stort sett hele tiden. Med min nåværende type kan det gå dagesvis før vi tar kontakt Anonym poster: ac9d47953e64516f11cb8405136b2bf2
Havbris Skrevet 5. mars 2013 #11 Skrevet 5. mars 2013 Dere er forskjellige når det gjelder behov for sms etc i løpet av dagen. Du vil at han skal ha det samme behovet som deg, og at han skal forandre behovet sitt. Hvis han ikke har det "innabords" så tror jeg ikke du får gjort så mye med det.
Gjest life Skrevet 5. mars 2013 #12 Skrevet 5. mars 2013 En har alltid tid til å sende en koselig sms, uansett. Jeg synes det er veldig viktig å sende meld til hverandre i løpet av dagen, for å vise at man bryr seg. Det betyr utrolig mye. Og å ringes, hvis man har tid. Viktig med kontinuerlig kontakt synes jeg da. Jeg har opplevd tiden før mobilens eksistens, har vært i forhold før vi fikk mobiler og det gikk det også. Når man bor sammen og treffes morgen, ettermiddag og kveld så syns jeg det blir i overkant å sende sms flere ganger om dagen samt å ringes. Jeg hadde blitt stresset av det. Men det er meg, hvis begge er enige og syns det er greit å sende sms gjennom dagen så bryr jeg meg ikke. Men det forutsetter at begge liker det, at ikke den ene må jenke seg for at den andre skal være fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå