Gå til innhold

Vaske med bare vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei:) Har lenge vært tilhenger av å vaske med såpe overalt. Dvs veldig sterke såper som klorin, salmiakk, ajax++

I det siste har jeg fått øynene opp for vasking uten såpe, sånn som f.eks enjo.

Noen som har erfaring med dette? Har hørt mye forskjellig. Noen mener at det er kjempe bra, mens andre mener at man kan like godt bruke vanlig jiff mopp uten såpe. Blir det ordentlig rent på bad og kjøkken uten såpe? Har lest at man kan bruke eddik også, Noen erfaringer?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker enjo fillene med kaldt vann til å vaske gulvet, synes det er helt fantastisk.. Men jeg bruker det kun på parkett gulvet

Skrevet

Jeg bruker litt tea-tree olje i vannet når jeg vasker gulv på kjøkken og bad, andre steder bruker jeg bare vann. På denne måten slipper jeg klissete og skjoldete gulv.

• Liker 1
Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål, men hva er tea tree olje, og hvor får man kjøpt det? Bruker du eddik i tillegg?

Skrevet

Jeg bruker eddik som glansemiddet i oppvaskmaskinen, til gulvvask gav jeg opp pga lukta. Tea-tree oljen lukter også men ikke ekkelt og den fordamper på få minutter og tar med seg andre lukter bort. Jeg bestiller den på nettet, telemark urtebrenneri (du finner nettsidene via google, er på mobil nå så jeg får ikke lagt inn link). Flaskene er svært små men det holder med noen helt få dråper i vannet så jeg har en flaske lenge.

Skrevet

Jeg bruker eddik som glansemiddet i oppvaskmaskinen, til gulvvask gav jeg opp pga lukta. Tea-tree oljen lukter også men ikke ekkelt og den fordamper på få minutter og tar med seg andre lukter bort. Jeg bestiller den på nettet, telemark urtebrenneri (du finner nettsidene via google, er på mobil nå så jeg får ikke lagt inn link). Flaskene er svært små men det holder med noen helt få dråper i vannet så jeg har en flaske lenge.

Takk for svar:) Hva gjør du når du skal vaske kjøkkeninnredning og toalettet? Jeg er vandt med å bruke samiakk på kjøkken siden det fjerner fett effektivt. Vet du om noen gode "naturmiddler" som fjerner fett? Hva med desinfisering?:)
Skrevet

Hei. Nå er jeg på mobil så jeg fikk ikke lest linken :( årsaken til at jeg bruker Tea-trer olje er nettopp at den er desinfiserende så du kan trygt bruke den på kjøkkenbenken og doen osv. Jeg blander opp litt olje, en snert eddik (ikke så mye at det blir lukt) og litt oppvaskmiddel (du får feks miljøvennlige på helsekosten) og vann på ei tom spruteflaske. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...