Gå til innhold

Nettbasert grunnskolelærer utdanning 1-7 klasse (Notodden)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tatt Nettbasert grunnskolelærer utdanning 1-7 klasse (Notodden)?

Har lest om det, og det virker veldig interesant. Lurer på om det er veldig mye jobb utenom de to studiedagene over nett. Ønsker å jobbe ved siden av, og jeg har flere barn.

Som oppdagskrav står det: minimum 3 i norsk og matte. Itillegg står det over 35 skolepoeng. Finner ikke ut om skolepoeng betyr med eller uten alderspoeng. Det står nemlig begge deler forskjellige steder på nett. Noen som vet? Noen som har gått der og husker poengsummen sin?

Anonym poster: ff1850f96c0acb7727644fa3709e4bcf

AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som kan hjelpe meg? TS

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg lurer på om skolepoeng vil si karakterpoeng+realfag/språkpoeng, mens konkurransepoeng er når alderspoeng og andre tillegg er medregnet. Det er hvertfall slik de beskriver det her .

Jeg har gått lærerutdanning med samme krav selv, men hadde et karaktersnitt langt over dette, og oppfylte dermed kravet både med og uten alderspoeng.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om skolepoeng vil si karakterpoeng+realfag/språkpoeng, mens konkurransepoeng er når alderspoeng og andre tillegg er medregnet. Det er hvertfall slik de beskriver det her.

Jeg har gått lærerutdanning med samme krav selv, men hadde et karaktersnitt langt over dette, og oppfylte dermed kravet både med og uten alderspoeng.

TS her: Tusen takk for svar. Jeg er litt usikker på utregningen av mine karakterer (da jeg har litt forskjellig). Har scannet de inn og sendt de til et inntakskontor i dag, så vet jeg hva jeg har.

Tok du vanlig utdanning, eller nettbasert? Kommer jeg inn, vil dette gå over 5 år. Lurer på hvor mange timer jeg må beregne ca i uka på egenstudier utenom de to faste dagene med undervisning gjennom nettet. Går det fint å jobbe litt ved siden av? (jobber som lærer nå)

Gjest WendyClear
Skrevet

TS her: Tusen takk for svar. Jeg er litt usikker på utregningen av mine karakterer (da jeg har litt forskjellig). Har scannet de inn og sendt de til et inntakskontor i dag, så vet jeg hva jeg har.

Tok du vanlig utdanning, eller nettbasert? Kommer jeg inn, vil dette gå over 5 år. Lurer på hvor mange timer jeg må beregne ca i uka på egenstudier utenom de to faste dagene med undervisning gjennom nettet. Går det fint å jobbe litt ved siden av? (jobber som lærer nå)

Jeg gikk på høyskole, men regner med at pensum og studiet forøvrig er lagt opp ganske likt. Jeg sluttet da jeg syntes det var for lite faglig utfordrende. Jobbet som lærer mens jeg studerte jeg også, og jeg gikk studiet på fulltid (måtte derfor på forelesninger 2 ganger i uka).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på høyskole, men regner med at pensum og studiet forøvrig er lagt opp ganske likt. Jeg sluttet da jeg syntes det var for lite faglig utfordrende. Jobbet som lærer mens jeg studerte jeg også, og jeg gikk studiet på fulltid (måtte derfor på forelesninger 2 ganger i uka).

TS her: Mener du at det var "for lett" utifra hva du ønsket lære. Du ønsket altså at utdannelsen gikk dypere? Er det lov å spørre hva du evt. byttet til?

Gjest WendyClear
Skrevet

TS her: Mener du at det var "for lett" utifra hva du ønsket lære. Du ønsket altså at utdannelsen gikk dypere? Er det lov å spørre hva du evt. byttet til?

Hang vel heller sammen med at jeg synes det var litt for praksisorientert, høyskole passer nok ikke for meg i utgangspunktet. Jeg holder nå på med en master i pedagogikk, og skal gå videre inn mot forskning på feltet. Jeg er en teoretiker, så jeg trives best med å lese mye og skrive framfor å utøve kunnskapen som lærer :P For meg gikk ikke pensum på lærerstudiet nok i dybden, men den var jo absolutt veldig riktig og relevant for læreryrket.

Jeg prøver ikke å rakke ned på studiet eller noe, for det var bra lagt opp i henhold til jobben en skal ut i :)

AnonymBruker
Skrevet

Hang vel heller sammen med at jeg synes det var litt for praksisorientert, høyskole passer nok ikke for meg i utgangspunktet. Jeg holder nå på med en master i pedagogikk, og skal gå videre inn mot forskning på feltet. Jeg er en teoretiker, så jeg trives best med å lese mye og skrive framfor å utøve kunnskapen som lærer :P For meg gikk ikke pensum på lærerstudiet nok i dybden, men den var jo absolutt veldig riktig og relevant for læreryrket.

Jeg prøver ikke å rakke ned på studiet eller noe, for det var bra lagt opp i henhold til jobben en skal ut i :)

Takk for et godt svar. Forstår godt hva du mener når du skriver det slik. Jeg er nysgjerrig på utdanningen, fordi jeg akkurat har begynt å jobbe som lærervikar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...