Gjest Jon Are Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 Jeg begynte å ri i voksen alder. Jeg ser ridesenteret har noe som heter satsningsgrupper/rekrutteringsgrupper eller noe i den duren. Det som slår meg , er at det for det meste er unge folk der. Opp til kanskje 22 år. Jeg hadde godt kunne tenkt meg å leie en hest i første omgang og melde meg på en slik gruppe. Når jeg blir flinkere da selvsagt, men føler at det ikke helt er passende for en voksen mann å være med på en sånn gruppe. Synd synes jeg. Hva er deres tanker rundt dette? Er det rart å hele tatt vurdere å spørre om å få være med på noe sånt og hvorfor er det kun unge som får dette tilbudet? Med hilsen fra Jon Are
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Det kommer vel an på hva de har satt som krav selv. Ofte får klubber økonomisk støtte fra kommunen og idrettskretsen til satsningsgrupper og der faller voksne menn ut dessverre. Men det kommer som sagt ann på klubben. Hør med de. Vår klubb får penger for gutter og jenter fra minoritetsbakgrunn. Evnt handikappet. Vi voksne får nesten ingen støtte. Vi er jo voksne og skal da kunne betale selv. Men sånn for å ha sagt det, så så jeg i høst en voksen mann, som nylig hadde begynt å ri. Han kjøpte seg ganske snart en egen hest og fikk undervisning på denne. Og sammen startet de et dressurstevne. Og for å være helt ærlig, så var denne ekvipasjen den fineste og mest harmoniske jeg så hele denne dagen De var så samstemte og red et veldig pent program. Og denne mannen hadde ikke ridd lenge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå