Gå til innhold

En stripe med ketchup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet sånn ca hvor mye ckal det er i en enkel stripe med Heinz ketchup og en enkel stripe med Idun sennep? Hvis vi sier at stripen er like lang som en Gilde grillpølse og like tykk som åpningen på korken. Er vel det som er standar tykkelse uansett tror jeg.

Sikkert dumt spørsmål, men jeg spiser jo ketchup og sennep til omtrent hvert måltid så synes det er greit å vite. Altså på sunn mat da, ikke pølser som jeg aldri spiser nesten.

Anonym poster: 08cee56bf14b106833da2450edf79e7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke veie en stripe på vekten og dele det ned på hva det står på flasken da?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke veie en stripe på vekten og dele det ned på hva det står på flasken da?

Har ikke vekt så håpet at noen her kanskje visste. Vet ikke om det egentlig er så lønnsomt for meg å kjøpe vekt, da dette er kun for en liten periode. Har ikke tenkt å telle kalorier for resten av livet mitt.

Anonym poster: 08cee56bf14b106833da2450edf79e7d

AnonymBruker
Skrevet

En spiseskje ketchup: 22 kcal. Nå bruker jo du bare en stripe på maten, men la oss si 10 kcal da ca?

Anonym poster: dfb9bc627b268331add5da440f44251f

AnonymBruker
Skrevet

1 ts veier 6 gr 1 ss veier 16 gr 1 dl veier 103 gr 1 kopp(er) veier 240 gr

Så da kan du jo rekne ut selv :)

Anonym poster: dfb9bc627b268331add5da440f44251f

Gjest made4u
Skrevet

Har ingenting å si de stripene med ketchup og sennep, har ingen praktisk verdi overhodet.

Gjest Coolaid
Skrevet

Bytter du ut 100 g heinz ketchup mot idun uten tilsatt sukker - den med grønn kork, er det ca 100 kalorier i forskjell om jeg ikke husker feil :)

Gjest made4u
Skrevet

Har intet praktisk betydning om det er Idun med eller uten tilsatt sukker heller slik jeg ser det, greit at folk kutter ned på sukkerinntaket altså, men dette ser jeg ikke som noen praktisk råd... men det høres jo greit ut i teorien da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...