Gå til innhold

Sykehusinnlagt jente i NØD!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er hårreisende at de har behandlet deg sånn ... høres lite profesjonelt ut.

Hadde jeg vært deg, ville jeg vært helt ødelagt om jeg var 19 år. Det er stor forskjell på hva en 19-åring takler, og hva en godt voksen person takler.

En 19-åring er mer flau og sjenert overfor ting enn en godt voksen person. Jeg merker det jo selv. Når jeg var 19 var alt flaut og ekkelt og skummelt, men nå som jeg er 32, så syns jeg mange av de tingene ikke er så farlig lenger.

Man er uansett i en sårbar situasjon uansett alder!

Selv lå jeg på hudavdeling i 14 dager da jeg var 25 år, og jeg syns det var flaut å måtte stå halvnaken slik at legen kunne se på kroppen min. Jeg hadde på meg bh og truse, men det var pinlig å stå sånn med to leger og en sykepleier.

Anonym poster: fd088ccccba571aec062044c68cdd973

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har en mobil TS? Hva med å gjøre opptak med den? Så får du fanget tingene de sier til deg. Kjekt å ha om du bestemmer deg for å klage i ettertid. Helt magisk hva et lite stemmeopptak kan gjøre, ta meg på ordet:P

Anonym poster: feed412d49afd8bbe3910acd0bdad9b9

• Liker 1
Skrevet

Ts. Ikke gi den personen som skriver så mye dritt oppmerksomhet.

Vi er mange som synes veldig synd på deg, og håper du snart kommer på den andre avdelingen, og blir bedre behandlet der.

Skriv ned så mye du kan av situasjonene og hva som ble sagt/ gjort, og meld ifra når du er klar for det.

Ingen skal behøve å oppleve det du gjør.

De er der for å stelle for deg, gi deg omsorg og hjelpe deg å bli frisk.

:klem:

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjoner og ubekreftbare påstander.

Eventuelle spørsmål til modereringen tas i egen tråd på Ris&Ros.

Lille-pus, mod.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har en mobil TS? Hva med å gjøre opptak med den? Så får du fanget tingene de sier til deg. Kjekt å ha om du bestemmer deg for å klage i ettertid. Helt magisk hva et lite stemmeopptak kan gjøre, ta meg på ordet:P

Anonym poster: feed412d49afd8bbe3910acd0bdad9b9

Stemmeopptak som ikke er nøye sagt i fra på forhånd er ikke noe bevis, for det er ulovlig. Så i en klagesak så vil ikke det kunne brukes som bevis. Kun i media er det interessant.

Jeg mener at du bør snakke med dem TS evnt få venner/familie til å hjelpe deg med det, det er helt utrolig at flere ansatte kan ha en så dårlig holdning mot pasientene, det går bare ikke ann.

Anonym poster: fb5a20da9190475d27bba5c31830e78f

Skrevet

Vet du hva, jeg reagerte akkurat likt da jeg måtte gå på toalettet på samme måte som deg. Jeg hadde ikke samme smitte, men det var pga toalettet i gangen var tett og jeg hadde nettopp operert så fikk ikke lov til å gå så langt.. Jeg griner aldri, men akkurat da begynte jeg å hulke. Det var liksom på toppen av alt så måtte jeg gå på do på rommet mitt med en dør med vindu som alle kunne se.. Ingen forstod meg og sykepleierne sa akkurat det samme til meg som de sa til deg. Jeg ble bare så sykt lei meg og ville bare hjem!!! Så jeg føler virkelig med deg TS. Gir deg mange varme klemmer og håper at du blir frisk snart. Bare gå på do, og når du er ferdig så hamrer du på døren og sier at de må fjerne det med en gang. Når de er så slemme mot deg og kaller deg barnslig, så bare sett dem i arbeid. Mange gode klemmer fra meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Stemmeopptak som ikke er nøye sagt i fra på forhånd er ikke noe bevis, for det er ulovlig. Så i en klagesak så vil ikke det kunne brukes som bevis. Kun i media er det interessant.

Jeg mener at du bør snakke med dem TS evnt få venner/familie til å hjelpe deg med det, det er helt utrolig at flere ansatte kan ha en så dårlig holdning mot pasientene, det går bare ikke ann.

Nå blander du kortene her. I en evt. rettssak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker ville det ikke vært gyldig bevis, men i mange andre tilfeller, som her, er det fullt lov å ta opp samtaler så lenge man deltar i samtalen selv. Og de kan bli brukt som bevis.

Anonym poster: 4b8ff8f317b1cbc9a9d747c01b960468

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke så mye å si, men må si at jeg er enig i mange av de gode tilbakemld du har fått her! :)

Og, jeg liker virkelig ikke måten du blir behandlet på! Og deg er det ingenting galt med, din oppførsel, jeg hadde klikka i vinkel selv tror jeg..

Men du virker som ei sterk jente, så stå på og hold ut, jeg ønsker deg virkelig lykke til! Lykke til med sykehuset, de merkelige folka du må være omringet av, sykdommen og alt dette..

:kose::klem:

Anonym poster: 477234c3070dae5a2c764b46d03307c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå blander du kortene her. I en evt. rettssak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker ville det ikke vært gyldig bevis, men i mange andre tilfeller, som her, er det fullt lov å ta opp samtaler så lenge man deltar i samtalen selv. Og de kan bli brukt som bevis.

Anonym poster: 4b8ff8f317b1cbc9a9d747c01b960468

Men hva beviser det da? At sykepleierene/hjelpepleierene er uhøflige? Hva så? Misforstå meg rett nå, jeg mener ikke at det er riktig å være frekk mot pasienter, men det er ikke ulovlig. De blir ikke sparket.

Det er bra at TS har fått snakket med noen på avdelingen, for der må det jobbes med holdninger. Det går ikke ann å behandle pasientene på den måten. Om man først har fått et dårlig klima på en avdeling så smitter det fort, det er en leders ansvar å snu denne og det fort!

• Liker 2
Gjest O___o
Skrevet

Men hva beviser det da? At sykepleierene/hjelpepleierene er uhøflige? Hva så? Misforstå meg rett nå, jeg mener ikke at det er riktig å være frekk mot pasienter, men det er ikke ulovlig. De blir ikke sparket.

Denne type oppførsel bryter helt klart med både sykepleiernes egne etiske retningslinjer

og sykehusets egne formål / retningslinjer.

Hadde disse sykepleierene vært i praksis som studenter, hadde denne typen oppførsel vært stryk-grunnlag, eller grunnlag til å bli klaget inn for skikkethetsnemnda ved skolen.

En arbeidsgiver vil helt sikkert kunne finne en eller annen paragraf i arbeidsmiljøloven som gjør at de kan avskjedige personen/e på stedet, eller sende personen en advarsel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts. Ikke gi den personen som skriver så mye dritt oppmerksomhet.

Vi er mange som synes veldig synd på deg, og håper du snart kommer på den andre avdelingen, og blir bedre behandlet der.

Skriv ned så mye du kan av situasjonene og hva som ble sagt/ gjort, og meld ifra når du er klar for det.

Ingen skal behøve å oppleve det du gjør.

De er der for å stelle for deg, gi deg omsorg og hjelpe deg å bli frisk.

:klem:

Huff, ja... Er lett for å gå rett i forsvarsmodus når man blir angrepet (IGJEN). God trøst å se at folk var uenige med vedkommende før MOD sletta alt... Også beroligende at det ble slettet, så fikk jeg bekreftet at det var ubehagelig gjort å skrive det der..

Vet du hva, jeg reagerte akkurat likt da jeg måtte gå på toalettet på samme måte som deg. Jeg hadde ikke samme smitte, men det var pga toalettet i gangen var tett og jeg hadde nettopp operert så fikk ikke lov til å gå så langt.. Jeg griner aldri, men akkurat da begynte jeg å hulke. Det var liksom på toppen av alt så måtte jeg gå på do på rommet mitt med en dør med vindu som alle kunne se.. Ingen forstod meg og sykepleierne sa akkurat det samme til meg som de sa til deg. Jeg ble bare så sykt lei meg og ville bare hjem!!! Så jeg føler virkelig med deg TS. Gir deg mange varme klemmer og håper at du blir frisk snart. Bare gå på do, og når du er ferdig så hamrer du på døren og sier at de må fjerne det med en gang. Når de er så slemme mot deg og kaller deg barnslig, så bare sett dem i arbeid. Mange gode klemmer fra meg :)

Fælt å høre at flere holder på sånn! :( Det er ekstremt ydmykende å sitte der på et metallbekken...

Denne type oppførsel bryter helt klart med både sykepleiernes egne etiske retningslinjer

og sykehusets egne formål / retningslinjer.

Hadde disse sykepleierene vært i praksis som studenter, hadde denne typen oppførsel vært stryk-grunnlag, eller grunnlag til å bli klaget inn for skikkethetsnemnda ved skolen.

En arbeidsgiver vil helt sikkert kunne finne en eller annen paragraf i arbeidsmiljøloven som gjør at de kan avskjedige personen/e på stedet, eller sende personen en advarsel.

Akkurat det samme sa en venninne med sykepleierbakgrunn da hun fikk vite det! Det er bare så sinnsykt mye en del sykepleiere driver med som de ville ha blitt strøket for på skolen. :sjokkert:

Anonym poster: 9085524b9884c6f50a05aa172a1d20b9

• Liker 3
Gjest Mann på 47
Skrevet

Og Norge skryter sånn over helsetilbudet her...hadde hun vært i fengsel hadde hun fått eget toalett.

For noe tull.

Flere fengsler har ikke toalett på cellene og der må fangene gjøre fra seg i en bøtte

AnonymBruker
Skrevet

For noe tull.

Flere fengsler har ikke toalett på cellene og der må fangene gjøre fra seg i en bøtte

Gjelder dette Bredtveidt, Sandefjord eller Fredrikstad, siden TS er en kvinne?

Anonym poster: 5275b41d041cf1f88e9192553b6195d6

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det TS?

AnonymBruker
Skrevet

Havnet på 2-mannsrom og deretter ble rommet isolert fordi dama jeg delte rom med var blitt dårlig og de var redd hun hadde smittsomt magevirus - men det ville ta noen dager å få analysert blodprøver og avføringsprøver. Så, 2-mannsrom... med 2 dostoler... Det var noen kjekke dager, dama var på do myyyye og det stinket. Og jeg skulle på koloskopi, så jeg hadde fått avføringsmiddel (på en måte var jeg takknemlig for dostolen, det var nemlig 4 stk som delte samme do og jeg hadde det travelt med å komme meg til toalettet når det først kom). Kan bare si at jeg syns synd på han som måtte løpe i skytselstrafikk mellom vårt rom og hvor enn de tar de brukte bekkenene, for det var stort sett kun det han fikk gjort på skiftet sitt.

Har også måttet bruke bekken i sengen da jeg var 100% sengeliggende en periode, det var ikke spesielt koselig, spesielt ikke når jeg ikke klarte å tørke meg selv og måtte ha hjelp. Utrolig pinlig og nedverdigende opplevelse for meg som jeg håper å aldri komme i flere ganger, selv om pleierene var greie og forståelsesfulle. Det var veldig ekkelt og pinlig når de ikke tørket godt nok, slik at sykehustrusen hadde "bremsespor" når jeg skulle vaske meg og bytte tøy.

Håper det ordnet seg for deg! Prøv å tenke positive tanker, du har i det minste enerom, det er ikke en ideell situasjon, men av og til så må man dessverre gå igjennom ting man virkelig vil unngå. Håper pleierene får en skikkelig skjennepreken av sjefene, for de behandlet deg dårlig! Jeg forventer litt forståelse fra folk i omsorgsyrker og at de vet hvordan de skal håndtere de fleste situasjoner og ikke komme med idiotiske kommentarer.

Anonym poster: 5134c84aa2aa5fe9779af037c88ef527

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...