Gå til innhold

fått tilbud om hund nr 2

Anbefalte innlegg

Gjest lisha
Skrevet

vi har en herlig hund fra før, så glad i alt og alle og selskapssyk som få!

vi har også en kattepus, og de er et ordentlig radarpar og har mye selskap i hverandre :)

Vi har ett barn på 4, og planlegger å prøve på ett barn til neste år!

Men nå har vi fått forespørsel om en annen herlig unghund! jeg har prøvd å ha to hunder før ( men den ene gangen gikk det ikke da hunden (som da var 4 år) viste seg å ikke like barn, og andre gangen var det en valp som trengte mer ro og fred enn hva vi kunne gi den, så den ble ganske stresset) Jeg syns det var veldig kjekt å ha to hunder, og vil gjerne ha det :)

Tenker også at når vinteren er ferdig, så skal katten begynne å vær mer ute, så den kommer nok til å vandre inn og ut som den selv vil etterhvert- og da er det kjekt med selskap for hunden vi har - med å få en hund til!

Noen som har erfaringer på mange dyr og flere barn?

Noen sier jeg er gal som i det hele tatt vurderer det, mens andre sier at det ikke blir noe problem!

to hunder, en katt, ei jente på 4/5 og en baby ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er snakk om to hunder fordi det er kjekt med selskap for den dere allerede har så ville jeg ikke gjort det. Hvis dere vil ha to hunder for å drive aktivt med to hunder, så ser jeg ingen problemer med det. Be om å få låne hunden for en periode hvis det lar seg gjøre, og se hvordan den passer inn hos dere :)

Har riktignok ikke barn, men både jeg og samboer jobber fulltid og har på det meste hatt tre hunder hvor jeg trente aktivt med to av dem, ingen problemer overhodet. Er man likevel aktiv og trener og er på turer med en, krever det ikke all verden for å inkludere en hund til, da man likevel må gjøre unna disse tingene. Man får til det man vil få til tenker jeg, handler om realistiske ønsker, og prioriteringer.

Gjest lisha
Skrevet

Ut på tur må man med enten en eller to hunder, så det er ingen problem :)

Når jeg har hatt to hunder de små periodene tidligere, så syns jeg igrunn ikke det har blitt noe særlig ekstraarbeid med tanke på klostell og pelsstell, kun dobbel glede!

Hunden vår er veldig selskapssyk, men han er ikke så begeistret for å være alene. Det er blant annet ene grunnen til at jeg vurderer en hund til! slik at han har selskap når vi alle er ute, og de har selskap i hverandre

det er litt vanskelig å låne hunden, da den bor langt unna :( men er samme mann som jeg kjøpte min forrige hund av, og har en god kontakt med han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...