østlandsjenta Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 Jeg har lest mye her inne i det siste om folk som snoker på både mobilen og facebooken til kjæreste/samboer/ektefelle. Jeg har selv samboer, og ingenting å skjule. Allikevel tenker jeg at mobil, facebook osv. er privat og mitt. Hva jeg snakker med venner om, er i mellom meg og dem. Hadde samboeren min spurt meg om å se på mobilen min eller meldinger på facebook hadde dette selvfølgelig vært greit, men hadde han sjekket uten mitt samtykke hadde jeg blitt veldig skuffa. Er det virkelig så vanlig å stalke som det virker som her inne? Virker nesten litt "normalt".
Gjest Dizzie.o_0 Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Har lagt merke til dette selv, og er enig med deg, gitt.. Er da et utrolig stort tillitsbrudd, innbiller jeg meg 1
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2013 #3 Skrevet 4. mars 2013 Stalket når jeg hadde mistanke om at han hadde vert utro, og innpå der fant jeg ut at det hadde pågått (med samme dame) fra forholdet var 1 mnd til 9 mnd...
Gjest Skippern Skrevet 4. mars 2013 #4 Skrevet 4. mars 2013 Stalket når jeg hadde mistanke om at han hadde vert utro, og innpå der fant jeg ut at det hadde pågått (med samme dame) fra forholdet var 1 mnd til 9 mnd... Da er det lov. Terskelen for å kalle noen en stalker er blitt lav. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #5 Skrevet 4. mars 2013 Jeg har nettopp oppdaget at min ekskjæreste snoket på telefonen min da vi var sammen. Jeg hadde jo ikke noe å skjule, men likevel kjenner jeg at jeg blir sint når jeg tenker på det. Jeg hadde nok bli skuffa om han så hadde spurt på forhånd, men å snoke på egen hånd er uakseptabelt i mine øyne. Såpass må man da stole på kjæresten sin, spesielt når han/hun ikke har gitt deg noen slags grunn til å tro at det er noe på gang! Han gjorde det fordi han har brent seg på en utro kjæreste før (de var forlovet og alt ting), men det ble fryktelig slitsomt for meg å måtte leve med at han alltid var usikker på ærligheten min pga tidligere erfaringer. Man må prøve å gi slipp på fortiden for å kunne se fremover. Anonym poster: 424a62528d7bb49e1f4119b272967168
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 En kjæreste "stalker" av 3 grunner: - Sjalu og paranoid, uten spesielt grunnlag - Mistenker utroskap - Synes det er spennende å lese andres private saker * Jeg leste tekstmeldingene til eksen min èn gang da jeg visste han hadde tekstet med sin beste venninne, ei jeg var fryktelig sjalu på. Long story short, jeg var redd det var mer enn "bare venner" mellom de, og plutselig satt jeg der med tlf hans mens han var opptatt. Det var ikke noe mer mellom dem og han sa det var vondt at jeg gjorde det og ikke stolte på ham. Med andre ord - Spør før du sjekker(da vil han nok la deg om han ikke skjuler noe), og om du gjør det i hemmelighet bør du ha en bedre grunn enn tvilsomme tanker. Anonym poster: 815866d933192709526e7324542bbc34
Gjest Nils-Per Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Er det virkelig så vanlig å stalke som det virker som her inne? Virker nesten litt "normalt". Sitter med det samme inntrykket etter å ha lest rundt her. For meg hadde det vært et stort tillitsbrudd dersom noen innvaderte mitt privatliv på den måten, spesielt noen som liksom skal være der for deg og respektere deg. Jeg hadde virkelig hatt problemer med å fortsette i et forhold med noen som hadde så lite respekt for meg. Kunne ikke falle meg inn å kontrollere en kjæreste på den måten uansett hva jeg mistenkte, så da forventer jeg den samme respekten for individet tilbake igjen. Hvis det er problemer eller mistanker om noe får en heller snakke sammen som voksne mennesker med gjensidig respekt for hverandre.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Jeg sjekket eksmannens facebook. Han hadde i lengre tid sniket seg vekk for å chatte både på mobil og laptop. Hver gang jeg kom inn på samme rom som han så skvatt han som ett helvete og smekket igjen laptoppen. Dette pågikk i ett år før han en dag sovnet drita full på sofaen med laptoppen stående åpen med facebook pålogget. Så jeg sjekket den nyeste samtalen hans. Og joda, han hadde vært utro i 2 år med en venninne han har sagt var hans bestevenninne siden ungdomskoledager. ...bestevenninne, jaja, er vel en måte å definere det på. Jeg sendte en melding til henne. "Hei, jeg vet om deg og mannen min. Jeg håper du har plass hjemme, for jeg sender han til deg nå. Du kan få beholde han." Ringte en taxi, ga sjåføren adressen hennes og kasta drittmannen på dør i en ikke så veldig edru tilstand. Anonym poster: 9c111016cb387d315e73e3ffdf947ee2 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #9 Skrevet 7. mars 2013 Jeg kan godt se på min samboers telefon, facebook og meldinger. Men så gjør han det samme på meg. Vi har gitt hverandre passord, vi bor sammen og vi har ikke noe å skjule. Betyr derimot ikke at vi gjør det hele tiden, men vi blir heller ikke sinte om den andre parten gjør det. Det kan vi godt gjøre etter vi har drukket eller slikt. Anonym poster: c65651bfa3ac9440d064aa547d151991
Hanna! Skrevet 7. mars 2013 #10 Skrevet 7. mars 2013 Dette ville jeg ikke kalt stalking. Stalking er for meg når en person blir helt besatt av en annen og forfølger han/henne. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #11 Skrevet 7. mars 2013 Snoking er ubrukelig! I mitt forhold har jeg aldri hatt behov for å snoke på kjæresten min, har kjent ham i 10år godt før vi ble sammen og vet at han er bedre enn å være utro mot meg på noen måte. Mobiler og data står fremme, men vi har ingen behov for å sjekke hverandres meldinger eller facebook, det er uansett PRIVAT. Anonym poster: 719bec49411f42cffadb48139a57bd8c
Gjest Sunheart Skrevet 7. mars 2013 #12 Skrevet 7. mars 2013 Ingen av oss som ser på hverken mobil eller pc til hverandre. Vi stoler på hverandre
Gjest Sobril Skrevet 7. mars 2013 #13 Skrevet 7. mars 2013 (endret) Ingen snoking her. Ikke har vi facebook heller. Begge har kode på mobilen i tilfelle den blir mistet eller stjålet. Jeg vet imidlertid hans og motsatt, men dette har blitt opplyst som følge av "gidder du sjekke hvem som ringte nettopp? " (ropestemme) Legger ofte fra meg mobilen hjemme og det samme gjør han . Har aldri sjekket mobilen hans og jeg tviler sterkt på at han har sjekket min. Ingen trust issues her i gården. Endret 7. mars 2013 av Sobril
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå