Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle tatt opp noe mer kjæresten, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Dette gjelder ikke noe alvorlig, men kun småting jeg er litt irritert over og ellers ting jeg har lyst å si så han ikke misforstår meg.

Hvordan ville dere tatt slike ting opp med kjæresten?

Jeg har jo ikke lyst at han skal tro det er noe alvorlige greier eller at det skal bli krangel ut av det. Jeg har bare lyst å si i fra på en hyggelig og grei måte slik at "problemene" kan bli løst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er "små-problemene"?

AnonymBruker
Skrevet

"Duuu elskling.... Når du lar skapdøren stå åpen etter deg, så ser det så rotete ut. Kan du ikke være en engel å lukke den når du er ferdig?"

Værre er det ikke.

Anonym poster: b3335374f384ee24e424d349e4fdde38

• Liker 4
Skrevet

Hva er "små-problemene"?

Feks ting han gjør som irriterer meg eller ting som har blitt litt misforstått tidligere. Vet at han har blitt litt irritert før når jeg har tatt det opp, men da har jeg sagt det når jeg har vært irritert på han. Derfor jeg litt litt redd for at dette skal irritere han når jeg tar det opp. Jeg har ikke lyst å virke som en kjæreste som virker irritert og skal "bestemme" hva som er riktig/galt av han.

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg føler meg tilsidesatt når du holder på med mobilen når vi er ute å spiser sammen. Vet at du ikke legger noe i det, men det får meg til å føle meg mindre viktig så hadde vært flott om du ungår å surfe på mobilen i slike situasjoner *smile pent* "

Anonym poster: bd7229f3ff6d724de173219e6a2d7e5b

• Liker 3
Skrevet

Hvor ville dere likt best å ta det opp? Ved middagsbordet? Tilfeldig når man kjører bil/lager mat etc? ligger på sofaen sammen?

Har jo ikke lyst å ødelegge en hyggelig stund hvis det skulle gått "galt".

Men takk for svar :)

Skrevet

Ta det opp der og da, ikke vent til dere sitter i sofaen på kvelden. Da blir det lettere uhygge. Du har fått to fine eksempler over her. Ta det når det skjer, og si det på en fin måte. Forklar også hvorfor du føler som du gjør.

• Liker 2
Skrevet

Ta det opp når det skjer (som foreslått ovenfor), eller ta det opp når dere er ute og gå tur. Så dslipper dere å stirre hverandre i øynene, pinlig taushet, og om han blir provosert kan dere øke tempo så han får sluppet ut litt energi før han svarer.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Tror jeg skal prøve å ta det opp neste gang vi går tur (forhåpentligvis om ikke så lenge).

Har dere pleid å få positiv respons etter å ha tatt opp ting? Hva gjør dere om han ikke liker det dere sier?

Skrevet

Jeg pleier å si det der og da, syns det er best og det er bedre enn at jeg lar irritasjonen vokse for da blir det fort litt for mye hissighet fra min side for en filleting.

F.eks hvis han slenger klærna på gulvet istedenfor å henge de opp eller legge de i skittentøyet om kvelden så sier jeg "kan du værsåsnill henge opp tøyet eller legge de i skittentøyet? Det blir så vanskelig for meg å skille hva som skal i vask og ikke". Da gjør han det. Kan hende jeg må si det flere ganger og, men det går helt fint.

Skal sies at min mann ikke hisser seg så lett opp, jeg kan fint si ting med en spøkfull tone og :)

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Ta det opp i "fredstid", d.v.s. når stemninga er god dere imellom. Husk at det du definerer som "små problemer" sannsynligvis er ikke-eksisterende hos ham. Med andre ord: han skjønner ikke bæret av hva du babler om men vil gjøre et tappert/godt forsøk på å forstå deg, rette seg etter det.

Kudos til deg for at du har ambisjoner om å ta det opp på en hyggelig og grei måte slik at ting kan løses uten at dere trenger å løsne skudd :)

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Bruker å si fra og ta det opp med en gang. Hvis jeg skulle ha sakt fra i ettertid hadde jeg bare gått rundt og irritert meg over problemet mens jeg ventet på det rette tidspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...