Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal slå opp med kjæresten til helgen. Det er veldig vanskelig for meg, og jeg er ikke sikker på at det er rett, men jeg har ikke behandlet han riktig de siste månedene, og gjort dumme ting. Jeg fortjener han ikke. Og jeg trenger å være fri og rase fra meg. Jeg føler meg helt jævlig og som verdens største dritt. Men jeg har kommet fram til at dette må jeg gjøre. Jeg gruer meg som bare det, og aner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Vi har vært sammen i snart et år, og har bodd sammen i 6 mnd ca. Flyttet kanskje litt tidlig sammen. Har noen noen tips til meg på hvordan jeg kan gjøre dette på en ok måte? Dette blir noe av det vanskeligste jeg noensinne må gjøre. Vær så snill og hjelp meg.

Anonym poster: 6eb854edd09675c099479d024ac2a122

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal slå opp med kjæresten til helgen. Det er veldig vanskelig for meg, og jeg er ikke sikker på at det er rett, men jeg har ikke behandlet han riktig de siste månedene, og gjort dumme ting. Jeg fortjener han ikke. Og jeg trenger å være fri og rase fra meg. Jeg føler meg helt jævlig og som verdens største dritt. Men jeg har kommet fram til at dette må jeg gjøre. Jeg gruer meg som bare det, og aner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Vi har vært sammen i snart et år, og har bodd sammen i 6 mnd ca. Flyttet kanskje litt tidlig sammen. Har noen noen tips til meg på hvordan jeg kan gjøre dette på en ok måte? Dette blir noe av det vanskeligste jeg noensinne må gjøre. Vær så snill og hjelp meg.

1. Slå opp ansikt til ansikt. Ikke via SMS, telefon eller mail. Det er første "regel".

2. Forklar hvorfor du ikke lenger vil være i forholdet. Ikke bruk frasen "det er ikke deg, det er meg...".Bare gå rett frem, kom til saken fort og vær saklig.

3. Har han spørsmål, svar på disse slik at han får sine svar. Ikke gi tåkete svar, slik at han han tolke det som en slags mulighet til å snakke deg rundt og "lure" deg til å gi dette forholdet en sjanse til. Vil du virkelig avslutte forholdet, ikke gi ham mulighet til å snakke deg rundt, eller trygle om en ny sjanse. Da lurer du både deg selv og ham. Vær bestemt og ikke forlede ham til noe (som å tro at det er muligheter for å gjenoppta forholdet f.eks)

4. Unngå drama. Sett ned foten om det blir tiløp til drama eller at det kan "blåse" seg opp. Om han begynner å anklage deg eller finne feil ved deg eller ved forholdet, ikke følg hans linje. Da trekker du deg ut og gjør det klart at så lenge kommunikasjonen er på dette nivået, er du ikke interessert. Hold nivået høyt.

5. Du må vise empati og vise forståelse at dette kan bli vond affære for ham, men ikke gå i fella at du begynner å gå med på ting som skal gjøre overgangen lettere for ham. Da tenker jeg på f.eks sex "en siste gang" og lignende. Da gjør du ham en bjørnetjeneste.

Anonym poster: fb26e65c15262bde5ef33ec254c8fe09

Skrevet (endret)

. Jeg føler meg helt jævlig og som verdens største dritt.

.....

Endret av gutt_26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...