Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestemt meg for å investere i litt hudpleie produkter, da min hudpleie rutine stort sett har bestått av lano såpe... :rolleyes:

Først og fremst lurer jeg på om hvordan man vet om huden er fuktfattig eller fettfattig? Leste det visstnok skulle være en forskjell på hvilke produkter man burde bruke da.

Det jeg ønsker meg i første omgang er en rens og en fuktighetskrem som passer til min hudtype. Bestiller gjerne på nett!

Jeg er fet i pannen og på nesen, men tørr i kinnene(vet ikke om det er fukt eller fett jeg mangler der). Flasser litt i kinnene og på nesevingene. Har lite kviser, men har derimot en koloni av hudormer på nesa og en del milier(?) på kinnbeina.

Make me pretty! :lillesky:

Anonym poster: be009e0348f40ddfdbab58c1243864e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si du har kombinert hud, og jeg mistenker du er fuktfattig pga miliene på kinnene, som høyst sannsynlig er innelukkede hudormer. Med mindre man har veldig fet hud, skal man ikke bruke produkter som er beregnet på fet hud, det vil tørke ut. Gå for dem som er til normal/kombinert hud.

Jeg liker Chanel sine serier. Rensen Mousse Douceur er god, og ikke minst ekstremt drøy. Når det gjelder krem, bør du velge hydramax-serien eller hydra beauty-serien. Enten en i geléform eller den letteste av kremene.

AnonymBruker
Skrevet

Når du først skal investere, stikk til en hudpleier! De er utdannet og vil gi deg prøver på riktige og gode produkter. En kjapp analyse er som regel gratis, men det kan jo være litt deilig å sette opp en hudpleietime da og få klemt ut litt. :)

Anonym poster: b6c8f0973c7a3d5e1fa8fb2244aea115

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du først skal investere, stikk til en hudpleier! De er utdannet og vil gi deg prøver på riktige og gode produkter. En kjapp analyse er som regel gratis, men det kan jo være litt deilig å sette opp en hudpleietime da og få klemt ut litt. :)

Er ikke mulig å gjøre dette selv? Ikke for det, skulle gjerne gått til en hudpleier! Men har så teite arbeidstider at jeg liksom ikke får gjort slikt:P

Skrevet

Du kunne forresten lagt ut bilde, slik at man sikrere kan si åssen hudtype du har. Hvis du skal klemme ut, prøv å dampe ansiktet først, slik at det blir lettere. Man må være ekstremt forsiktig (sier ei som elsker å klemme ut sine egne og har en del arr i panna).

Porestørrelse kan forøvrig gi en liten indikasjon på hvorvidt man er tørr. Er de usynlige, er man sannynligvis tørr. Er de små, har man sannsynligvis normal hud. Jeg tenker som så, at det er sjelden at man er knusktørr i kinnene og fet i t-sonen, jeg vil tro du er normal og fuktfattig i kinnene.

Vichy sin serie aqualia er også god, den fås på apoteket.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke mulig å gjøre dette selv? Ikke for det, skulle gjerne gått til en hudpleier! Men har så teite arbeidstider at jeg liksom ikke får gjort slikt:P

Ja, men jeg vil ikke anbefale det hvis du har mange. Ansiktet bør da renses, dampes, stikke hull på milliene med en sterilisert nål, klemme ut med bomull over fingrene og gå over med en antibakteriell toner eller lignende. Det kan være smertefullt å gjøre det på seg selv.

Angående spørsmålet ditt om fuktfattig hud, de med fuktfattig hud er som regel helt stiv i maska etter en dusj. Høres ut som om du har kombinasjonshud.

AnonymBruker
Skrevet

Du kunne forresten lagt ut bilde, slik at man sikrere kan si åssen hudtype du har. Hvis du skal klemme ut, prøv å dampe ansiktet først, slik at det blir lettere. Man må være ekstremt forsiktig (sier ei som elsker å klemme ut sine egne og har en del arr i panna).

Porestørrelse kan forøvrig gi en liten indikasjon på hvorvidt man er tørr. Er de usynlige, er man sannynligvis tørr. Er de små, har man sannsynligvis normal hud. Jeg tenker som så, at det er sjelden at man er knusktørr i kinnene og fet i t-sonen, jeg vil tro du er normal og fuktfattig i kinnene.

Vichy sin serie aqualia er også god, den fås på apoteket.

Tørr ikke legge ut bilde:P Kanskje av deler av fjeset, så close up at man ikke kan se hvem det er, men vet ikke om det vil hjelpe?

Porestørrelse ja, vet ikke hva jeg skal si om det! Men eneste stedet porene mine plager meg er på nesa og på neseveggene spesielt.

Nesa mi er kanskje litt som denne, bare at hudormene mine er noe mørkere.

https://lh3.ggpht.co...00/DSCF2285.JPG

Ja, men jeg vil ikke anbefale det hvis du har mange. Ansiktet bør da renses, dampes, stikke hull på milliene med en sterilisert nål, klemme ut med bomull over fingrene og gå over med en antibakteriell toner eller lignende. Det kan være smertefullt å gjøre det på seg selv.

Angående spørsmålet ditt om fuktfattig hud, de med fuktfattig hud er som regel helt stiv i maska etter en dusj. Høres ut som om du har kombinasjonshud.

Har prøvd å klemme ut millier før, men det gikk lenge før det leget og slutet å være rødt, så prøvde ikke igjen. Men har en jeg hele tiden ser med sidesynet så jeg driver å snur meg for å se hva det er jeg ser:P

Hender jeg er litt stiv i maska etter dusj, men da som regel når jeg har brukt såpe flere dusjer på rad, innimellom bruker jeg bare rent vann og da er det bare litt tørt etterpå.

Kombinasjonshud...? Kombinasjon av fet og tørr/fuktfattig?

Skrevet

Tørr ikke legge ut bilde:P Kanskje av deler av fjeset, så close up at man ikke kan se hvem det er, men vet ikke om det vil hjelpe?

Porestørrelse ja, vet ikke hva jeg skal si om det! Men eneste stedet porene mine plager meg er på nesa og på neseveggene spesielt.

Nesa mi er kanskje litt som denne, bare at hudormene mine er noe mørkere.

https://lh3.ggpht.co...00/DSCF2285.JPG

Har prøvd å klemme ut millier før, men det gikk lenge før det leget og slutet å være rødt, så prøvde ikke igjen. Men har en jeg hele tiden ser med sidesynet så jeg driver å snur meg for å se hva det er jeg ser:P

Hender jeg er litt stiv i maska etter dusj, men da som regel når jeg har brukt såpe flere dusjer på rad, innimellom bruker jeg bare rent vann og da er det bare litt tørt etterpå.

Kombinasjonshud...? Kombinasjon av fet og tørr/fuktfattig?

Evt. kan du ha normal/fuktfattig i kinnene. Er rimelig sikker på at du har kombinert og fuktfattig hud. Prøv med riktige produkter først, se om det hjelper. Hvis ikke, får vi finne enda flere tiltak :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville definitivt dratt innom en hudpleier på en skjønnhetassalong og fått hjelp til å plukke ut produkter til din hud. Jeg har god erfaring med dette, det er godt å kunne drøfte egen hud med noen som har peiling. Teite arbeidtider bør det være mulig å planlegge rundt, mange salonger har åpent 8-20 :)

Anonym poster: 581ebe48f69e520958027f9c73e716e0

AnonymBruker
Skrevet

Evt. kan du ha normal/fuktfattig i kinnene. Er rimelig sikker på at du har kombinert og fuktfattig hud. Prøv med riktige produkter først, se om det hjelper. Hvis ikke, får vi finne enda flere tiltak :)

Men ok da, da sier vi kombinert og fukt fattig, hvilken rens og fuktighetskrem bør jeg prøve meg på først?

Jeg ville definitivt dratt innom en hudpleier på en skjønnhetassalong og fått hjelp til å plukke ut produkter til din hud. Jeg har god erfaring med dette, det er godt å kunne drøfte egen hud med noen som har peiling. Teite arbeidtider bør det være mulig å planlegge rundt, mange salonger har åpent 8-20 :)

Bare synd jeg ofte er på jobb til 20 :fnise: Får ta det en dag det høver seg, og se hva de anbefaler av produkter og evt. få bli kvitt milliene :)

Anonym poster: 01323d4a04d7d70183f323446ef0a232

AnonymBruker
Skrevet

MD formutions, rens, skrubb og serum. Fuktighetskrem og maske fra Decleor eller Matis.

Anonym poster: c53e211a3cf63bb1e018b113f45395a8

Skrevet

Anbefaler på det varmeste decleor cleansing milk og toner! Høres ut som at vi har samme hudtype. Flasset også i kinnene, hudormer, og litt urenheter ellers. Begynte med decleor for ca 3 uker siden, og nå er kinnene mine mye bedre!:) anbefaler også fuktmasken til decleor, hydra floral dagkrem og nattkrem!

AnonymBruker
Skrevet

Har bestemt meg for å investere i litt hudpleie produkter, da min hudpleie rutine stort sett har bestått av lano såpe... :rolleyes:

Først og fremst lurer jeg på om hvordan man vet om huden er fuktfattig eller fettfattig? Leste det visstnok skulle være en forskjell på hvilke produkter man burde bruke da.

Det jeg ønsker meg i første omgang er en rens og en fuktighetskrem som passer til min hudtype. Bestiller gjerne på nett!

Jeg er fet i pannen og på nesen, men tørr i kinnene(vet ikke om det er fukt eller fett jeg mangler der). Flasser litt i kinnene og på nesevingene. Har lite kviser, men har derimot en koloni av hudormer på nesa og en del milier(?) på kinnbeina.

Make me pretty! :lillesky:

Jeg kjøpte hos en klinikk. Jeg ble ikke pådyttet noe. Fant en brosyre på venterommet, og spurte legen som behandelet meg. Vel, det var dyrt,men fantastisk. Tenker på alle pengene jeg har brukt på div parfymerier så blir jeg redd. Det jeg kjøpte,så skal det veldig lite til.

Anonym poster: 89ddddbe42c4b1febfec363bbafe86e0

Skrevet

Men ok da, da sier vi kombinert og fukt fattig, hvilken rens og fuktighetskrem bør jeg prøve meg på først?

Bare synd jeg ofte er på jobb til 20 :fnise: Får ta det en dag det høver seg, og se hva de anbefaler av produkter og evt. få bli kvitt milliene :)

Anonym poster: 01323d4a04d7d70183f323446ef0a232

Som sagt, jeg liker disse:

143760_a_LARGE.jpg143770_a_LARGE.jpghttp://www.chanel.com/en_GB/fragrance-beauty/Skincare-HYDRA-BEAUTY-141519

Eller du kan bruke produkter i denne serien: http://www.chanel.com/fr_FR/parfums-beaute/Soin-HYDRAMAX-+-ACTIVE-139900

Du bør ha serumet og en av kremene. Hvis du ikke vil ha serum, bør du kanskje ha krem fremfor gelé, det er ikke sikkert du føler en gelékrem gir nok.

Vichy (som forøvrig også har en fin serie som heter aqualia) hadde representanter på apoteket en gang. De hadde med seg en fuktighetsmåler, som skulle måle fukt i huden. Resultat gikk fra 1-100. Jeg fikk 96, det høyeste de noensinne hadde målt. Da brukte jeg produkter fra den nederste serien.

Du bør gå til et parfymeri og be dem lage prøver, slik at du kan se om du liker dem.

AnonymBruker
Skrevet

Chanel er overpriset og har endel unødvendige ingredienser. Vichy er ikke alltid effektivt nok og endel av produktene inneholder unødvendige ingredienser. Her tenker jeg poretettende oljer og SLS.

Dra heller til en hudpleiesalong.

• Liker 2
Skrevet

Det er delte meninger her inne, jeg har aldri erfart at de to virker poretettende. Jeg synes du burde gjøre som jeg sa, TS. Skaff deg prøver og finn selv ut hva du liker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler denne eller denne dagkremen. Det er den samme kremen, bare at den første er litt lettere.

Anonym poster: 5187267be60523a6737a6b79f28af83c

Skrevet (endret)

Jeg synes som de fleste andre her, at du skal oppsøke en hudpleier som kan se og kjenne på huden din. Når du da vet hudtypen din og kanskje noen ekstra problemer/behov du har, så kan du først ta i mot anbefalinger fra hudpleieren. Be om vareprøver i første omgang "da du har gjort så mange bomkjøp tidligere" (kan du si). Eller kanskje du kan kjøpe produkter og få pengene tilbake om de ikke virker? Du kan også komme tilbake til forumet her etterpå og spørre om anbefalinger som da passer til den hudtypen du har og behovene du har. Vi kan ikke vite hva slags hudtype du har, selv om det du beskriver gjerne høres likt ut med de vi har selv. Vareprøver er uansett en god ide! Vi har sikkert alle dyre bomkjøp i store flasker som knapt er påbegynt :/

Håper du får ordnet deg en time selv om du har vanskelig arbeidstid. Når du jobber sent, har du lange vakter da? Eller kan du f.eks. få time om morgenen? Ellers så jobber du vel ikke til 20 hver dag? :)

Endret av Jade
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes som de fleste andre her, at du skal oppsøke en hudpleier som kan se og kjenne på huden din. Når du da vet hudtypen din og kanskje noen ekstra problemer/behov du har, så kan du først ta i mot anbefalinger fra hudpleieren. Be om vareprøver i første omgang "da du har gjort så mange bomkjøp tidligere" (kan du si). Eller kanskje du kan kjøpe produkter og få pengene tilbake om de ikke virker? Du kan også komme tilbake til forumet her etterpå og spørre om anbefalinger som da passer til den hudtypen du har og behovene du har. Vi kan ikke vite hva slags hudtype du har, selv om det du beskriver gjerne høres likt ut med de vi har selv. Vareprøver er uansett en god ide! Vi har sikkert alle dyre bomkjøp i store flasker som knapt er påbegynt :/

Håper du får ordnet deg en time selv om du har vanskelig arbeidstid. Når du jobber sent, har du lange vakter da? Eller kan du f.eks. få time om morgenen? Ellers så jobber du vel ikke til 20 hver dag? :)

Jeg får alltid prøver av "min" hudpleier før jeg kjøper noe. Sist fikk jeg to prøver på forskjellige typer nattkrem, fordi jeg fortalte at samboern min er litt sær på lukter. :fnise: jeg har nå funnet ut hvilken av dem som går gjennom nåløyet både lukt- og virkningsmessig :) det er så mye bedre enn å bestille krem på krem fra et eller annet nettsted!

Og jeg tenkte også at man kan gå før jobb i stedet for etter, eller kanskje på en lørdag. Av egen erfaring tenker jeg aldri på at lørdag er en like god dag å gå og gjøre slikt på :)

Skrevet

Vareprøver er et must, ja! Tok heldigvis ikke mange bomkjøpene før jeg fant ut at ting ikke nødvendigvis bra for *meg* bare fordi andre sier at det er bra, og de har samme hudtype som meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...