Gå til innhold

Fant 7-8 måneder gammel pommes frites fra mcdonald

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... Under bilsetet mitt!

Ok, for det første beviser det at jeg ikke støvsuger bilen for ofte, men se vekk fra det. Jeg fant en eske pommes frites hvor det var noen igjen. Og sist jeg var borti en mcdonalds med denne bilen var for over et halvt år siden på østlandet, da vi ikke har macdonalds her jeg bor. Pommes fritesen så ganske fersk ut så jeg begynte å lure egentlig, den var litt tørr, men fortsatt oljete.

Kommer aldri til å spise mcdonalds igjen, hvorfor råtnet det ikke?? Da jeg glemte noen poteter i et hjørne,råtnet de etter en stund.

Anonym poster: 3e983d3a68503a50574e8493adbf6574

AnonymBruker
Skrevet

:spy:

Anonym poster: b813161bb2a6be82dafa79cd1c19ace1

Skrevet

Jeg vet at man på noen ungdomsskoler har ekspriment at læreren kjøper en hamburger når elevene begynner i 8. klasse og legger den i et skap på skolen for så å ta den frem i 10. klasse. Hamburgeren er like fin nesten tre år etter. Nam!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det som er morsomt her er at folk med en gang VET at det skyldes skumle tilsetningsstoffer og denslags, og glemmer det som burde være ganske basic grunnskolelærdom. Mugg og bakterier trenger fuktighet for å leve. Å sammenligne ferske poteter med pommes frites blir for dumt. Pommes fritesen fra McDonalds er tynn og frityrstekt. Det er ikke noe av det naturlige vannet igjen i potetene igjen, fordi det er erstattet med fett. Og da har ikke mugg og andre småtroll noe å spise av. Det samme med disse burgerne - de er rett og slett tørre. Hvor ofte ser du knekkebrød, tørkede urter, ukokt pasta eller rosiner bli dårlige? Hva skjer om du legger en loffeskive på kjøkkenbenken - mugner eller tørker den?

Hvis du googler litt, så finner du massevis av folk som har hauggamle burgere som er tilsynelatende uendret. Felles for dem er at de er oppbevart sånn at de har tørket ut. Du finner også mange som har fått dem til å mugne ved å oppbevare dem i noe tett som holder på fuktigheten. F.eks. her.

Og virkelig: selv om matindustrien er sleip som pokker'n så er ikke dette logisk. Konserveringsmidler koster penger de og - så hvorfor tilsette dem i noe hvor det ikke trengs? Pommes fritesen oppbevares i fryseren helt frem til den tilberedes, og så blir den servert og spist innen noen minutter. Makes no sense. McDonalds har ikke tatt over verden ved å være dumme og å sløse med pengene.

Endret av Pingting
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det som er morsomt her er at folk med en gang VET at det skyldes skumle tilsetningsstoffer og denslags, og glemmer det som burde være ganske basic grunnskolelærdom. Mugg og bakterier trenger fuktighet for å leve. Å sammenligne ferske poteter med pommes frites blir for dumt. Pommes fritesen fra McDonalds er tynn og frityrstekt. Det er ikke noe av det naturlige vannet igjen i potetene igjen, fordi det er erstattet med fett. Og da har ikke mugg og andre småtroll noe å spise av. Det samme med disse burgerne - de er rett og slett tørre. Hvor ofte ser du knekkebrød, tørkede urter, ukokt pasta eller rosiner bli dårlige? Hva skjer om du legger en loffeskive på kjøkkenbenken - mugner eller tørker den?

Hvis du googler litt, så finner du massevis av folk som har hauggamle burgere som er tilsynelatende uendret. Felles for dem er at de er oppbevart sånn at de har tørket ut. Du finner også mange som har fått dem til å mugne ved å oppbevare dem i noe tett som holder på fuktigheten. F.eks. her.

Og virkelig: selv om matindustrien er sleip som pokker'n så er ikke dette logisk. Konserveringsmidler koster penger de og - så hvorfor tilsette dem i noe hvor det ikke trengs? Pommes fritesen oppbevares i fryseren helt frem til den tilberedes, og så blir den servert og spist innen noen minutter. Makes no sense. McDonalds har ikke tatt over verden ved å være dumme og å sløse med pengene.

Legger du mat som inneholder mye fett fra deg, så mugner det. Ligger loffen på benken i posen så er det mugg fort. Eks toastbrød,mugg

Anonym poster: e2ce581e041e2cbd716c831cb0292ce8

AnonymBruker
Skrevet

Legger du mat som inneholder mye fett fra deg, så mugner det. Ligger loffen på benken i posen så er det mugg fort. Eks toastbrød,mugg

Anonym poster: e2ce581e041e2cbd716c831cb0292ce8

Det viktige punktet her er "i posen". Pommes frites som ligger åpent i bilen vil ikke mugne, den vil tørke. Ting som ligger i pose tørker ikke, og vil mugne.

Anonym poster: be3f4e41e1c9094f0af1ff9dd17cf8f0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...