AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 Jeg har som mål å klare å løpe 5 km sammenhengende! På det nåværende tidspunkt har jeg som bestenotering i overkant av 4km, med en fart på ca 8km/t. Da er jeg rimelig ferdig etterpå. Er innenfor "komfort" når jeg løper 3-3,5 km sammenhengde med samme fart, dvs at jeg jogger den distansen uten å ta meg helt ut. Blir sliten men ikke død. Hvordan er det best å trene seg videre? Jeg har hengt meg litt opp i at jeg IKKE vil gå noe som helst i økta, er det dumt? Hadde jo helt klart greid å jogge lenger om jeg la inn et par små gåøkter inni der, men da føler jeg at det er "juks" På det nivået jeg er nå; er det best å fortsette slik jeg har gjort til nå, jogge sammenhengde og øke bittelitt f.eks hver uke helt itl jeg klarer 5km, eller er det mer effektivt å legge inn noen gåøkter og så heller klare mer enn 3-3,5 hver gang? Eller bør jeg heller forsøke å sette opp farten og dermed klare kortere distanser? Anonym poster: bf5a2f3b0e15f54a2a18f5b35ca0c1a6
Bernardette Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Hvor lang tid har du brukt på å trene deg opp til litt over 4 km?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #3 Skrevet 4. mars 2013 Jeg tenker det er bedre at du løper lenger, men med saktere fart og så trener du heller intervaller minst en gang i uken. Anonym poster: 11d0cf61c42f920e218220af0a3f7166
Athene Skrevet 4. mars 2013 #4 Skrevet 4. mars 2013 Du får bedre treningseffekt dersom du stort sett går og løper litt om hverandre, og heller bruker lengre tid på treningen. Men variasjon er det beste. En og annen økt der du løper så langt du kan sammenhengende. Intervalløkter (dette er den raskeste veien til bedre kondis) og langturer, der du fokuserer på å trene i 1-3 timer, i stedet for hvor fort/langt du beveger deg.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #5 Skrevet 4. mars 2013 Hvor lang tid har du brukt på å trene deg opp til litt over 4 km? Halvannen måned kanskje? Har jogga en stund, men kun nå de siste par månednee jeg har vært flink og trent ofte og regelmessig og litt mer målrettet. Burde sikkert presse meg selv til kjappere fremgang, Men må forsøke å holde meg på et nivå så jeg ikke mister motivasjonen også Dessuten er det stort for meg å i det hele tatt klare å jogge. Så alt bilr jo en seier Anonym poster: bf5a2f3b0e15f54a2a18f5b35ca0c1a6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #6 Skrevet 4. mars 2013 Jeg tenker det er bedre at du løper lenger, men med saktere fart og så trener du heller intervaller minst en gang i uken. Anonym poster: 11d0cf61c42f920e218220af0a3f7166 Har aldri skljønt dette med intervaller helt. hvordan vet man hvor lange intervaller man bør ha? Anonym poster: bf5a2f3b0e15f54a2a18f5b35ca0c1a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå