alohamaria Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 Er det noen med mer erfaring en meg? passer en nydelig 8 år gammel shetlansponni. hun er selskapsponni for en større hest som jeg får ta med på tur en gang i uken. hun har mye energi å liker å løpe etter vogn når den andre hesten er ute å kjører. Hun er for liten til at jeg kan ri henne, og desverre ikke innkjørt. noen som har noen forslag til aktiviteter og trening som en liten ponni vil like? takk for alle svar♡♡=)
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Shettlandsponnier er noen reale arbeidsjern. Får de ikke brukt seg nok, så finner de på masse "lure" ting Men trikstrening er genialt. Lære den å stå på kasser og stå oppi gummihjul ol (men aldri på ting som kan skade denne). Det finnes agillitykonkuranser for shettiser (Norsk Ponniavl sine show) og det er jo gull å trene til noe slikt. Ellers er det jo kanskje å kjøre inn? De fleste shettiser er "født innkjørt" og er uten tvil perfekte vognhester. Og masse leieturer i skog og mark så den får brukt kroppen sin også.
alohamaria Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2013 tusen takk for svar jeg skal virkelig prøve trikstrening! hun er nysgjerrig som ponnier flest! når hun får brukt seg litt blir hun nok litt roligere også ... zikzak mellom kjegler og sånt er også kanskje bra... hvis jeg får litt mer kontroll kan vi kanskje prøve oss på kjøring:
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. mars 2013 #4 Skrevet 4. mars 2013 Tømmekjøring mellom kjegler er kjempefint. Disse shettisene er veldig smarte og trenger å få brukt hode og kropp kos deg med den lille energibylten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå