Gå til innhold

Kettlebells. Kondisjonstrening!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som liker å trene med kettlebells? Hva er deres program? Tips til gode øvelser eller økter? :)

Jeg bruker kettlebell på 6 kg. Hvor tunge bruker dere?

Anonym poster: 6882a53146b5a14ec77bdc335bfba42b

Videoannonse
Annonse
Gjest Vena Cava
Skrevet

Jeg har to stk på 10 kg.

Men syns det er kjedelig trening.

Men likevel greit å ha noe å variere med :)

Jeg bruker en DVD som kom sammen med pakken med kettlebellene.

Ganske bra, jeg blir virkelig sliten. Men som sagt veldig ensformig hvis jeg gjør det hver gang.

Har søkt opp masse filmer på YouTube som jeg syns er bra da :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 12kg, og bruker de litt forskjellig. Mest til styrketrening, feks når jeg tar utfall så holder jeg kettlebellene, samme med markløft med dem osv. :)

Anonym poster: f46a72e6428b15a55569ae0d3b9215eb

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt kettlebells i kombinasjon med andre ting. Mye kettlebellswing med 12-14 kg og en del clean og farmers walk (da med 18 kg eller mer i hver hånd). Har kjempelyst til å lære mer og bruke det enda mer enn jeg har gjort hittil, så her skal jeg følge med.

Anonym poster: e009a729410afb1dd263cb41c74dd51c

Skrevet

Har en på 16 kg, en på 24 kg og en på 32 kg. Bruker dem hovedsaklig til kondisjonstrening (rykk-intervaller med 16 kg, høy-volum sving med 32 kg) og litt til enkle styrkeøvelser (nå om dagen blir det mest Turkish get-ups med 24 kg).

Skrevet

Bra trening, men ensformig alene. Sammen med andre gode styrkeøvelser gir det god variasjon.

Kettlebellsving er en super øvelse, bruker 20 kilo til denne. Knebøy med 20 kg eller utfall med 10 kg i hver hand er også et godt alternativ til vektstang. Enarmssving, snach og renagede rows er også gode øvelser, med vekter fra 6 til 16 kg.

Det å bare ha 6 kg vekter hørtes veldig begrensende ut. Jenter bør starte på 12-16 kg i de fleste øvelser dersom økning i muskelmasse er hensikten med treningen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kettlebells i øvelser med konstand høy puls. Derfor har jeg en lett en på bare 6 kg. Rett og slett som en kondisjonstrening. Da tar jeg mange reps og gjør flere øvelser med max 20 sekunder pause mellom både serier og øvelser.

Men jeg vurderer veldig å kjøpe meg noen tyngre som jeg kan bruke til styrketrening også. :)

Jeg gjør swings, snatch, gobletsquats og en-arms swings. Skal sjekke ut noen av de andre dere nevner også :)

Anonym poster: 64091760617367da598194917d8fac3b

Skrevet

Jeg elsker kettlebells!

Jeg har 8kg, 12kg og 16kg og bruker de på samme måte som ab over meg, og som styrketrening.

Jeg bare youtubet meg frem til forskjellige øvelser, og satte sammen et helkropps

Skrevet

Klarte å trykke på post litt fort der..

Satte sammen et helkroppsprogram som jeg liker godt.

Skrevet

Har en på 16 kg, en på 24 kg og en på 32 kg. Bruker dem hovedsaklig til kondisjonstrening (rykk-intervaller med 16 kg, høy-volum sving med 32 kg) og litt til enkle styrkeøvelser (nå om dagen blir det mest Turkish get-ups med 24 kg).

Nå så jeg for meg marerittet mitt. Kettlebell man makers. AMRAP 10 min. GRØSS.

Men du blir godt trent, får kule sår i hendene og blåmerker på albuene.

I tillegg ser det mega-kult ut når man står på hendene på kettlebells.

Skrevet

Elsker kettlebells!

Går på timer, så da lærer jeg stadig nye, utfordrende øvelser, liker spesielt nettop det at treningen utfordrer mer enn bare styrke/kondisjon, men også balanse, bevegelighet og rett og slett kroppskontroll.

Kan ikke navnet på alle øvelsene, mange av de som er nevnt her, i en av favorittene mine tar man knebøy med en kule på strak arm over hodet mens man henter en annen fra gulvet, det var dødsvanskelig i starten :ler:

Og en hvor man står med føttene litt på skrå mot en side, stikker ut rompa den andre veien og lener seg så langt ned mot siden man klarer med kula på strak arm over hodet...hehe, dårlig forklart.

Ettbens strake markløft liker jeg også.

Og turkish get up. Snatch/clean/frivending med skulderpress (nå er jeg på tynn is her, aner ikke hva det egentlig heter).

Bruker 8 kg, 12 kg og 16 kg for det meste.

Gjest Nikee
Skrevet

Elsker kettlebells!

Går på timer, så da lærer jeg stadig nye, utfordrende øvelser, liker spesielt nettop det at treningen utfordrer mer enn bare styrke/kondisjon, men også balanse, bevegelighet og rett og slett kroppskontroll.

Kan ikke navnet på alle øvelsene, mange av de som er nevnt her, i en av favorittene mine tar man knebøy med en kule på strak arm over hodet mens man henter en annen fra gulvet, det var dødsvanskelig i starten :ler:

Og en hvor man står med føttene litt på skrå mot en side, stikker ut rompa den andre veien og lener seg så langt ned mot siden man klarer med kula på strak arm over hodet...hehe, dårlig forklart.

Ettbens strake markløft liker jeg også.

Og turkish get up. Snatch/clean/frivending med skulderpress (nå er jeg på tynn is her, aner ikke hva det egentlig heter).

Bruker 8 kg, 12 kg og 16 kg for det meste.

Jeg vet hvilken du mener! :fnise: Jeg tror instruktøren vår kalte det for windmills! Men jeg kan ikke garantere om det er det øvelsen heter :ler:

Jeg elsker kettlebells, føler jeg har bedre tak på vekten og at det er lettere på en måte. Swings, skulderpress, knebøy med kettlebell over hodet er også noen av mine favoritter.

Jeg prøvde en som var å ta armhevinger mens du balanserer på to kettlebells - den var utrolig tung!

Jeg varierer vekten, jeg begynte på 4 kilo på hver arm og har økt til 6 kilo nå. Skal gå opp i vekt når jeg føler jeg er klar for det :)

Finnes mange gode youtube klipp som har varierte øvelser, du kan sjekke dem ut for inspirasjon

Skrevet

Ja, windmills kan det være, har hørt det uttrykket i hvert fall, så en eller annen øvelse heter det :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...