Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund tilbake hadde jeg veldig mye kviser pga at jeg tok en p- sprøyte. Til vanlig har jeg aldri vært spesielt plaget av kviser bortsett fra en her og der.

Det var da spesielt mellom øyenbrynene mine i panna der og på haka som var utsatt. Jeg føler egentlig ikke selv jeg pillet mye på de, men klemte de jo ut når de var "modne".

Nå er kvisene borte og jeg kommer nok ikke til å bruke p- sprøyte igjen! Men jeg sitter igjen med en del bittesmå søkk i huden mellom øyenbrynene mine. Er nok en sånn ting man legger mest merke til selv, men ganske irriterende for det. Er det noe å gjøre med det?

Andre steder, som på haka er det fortsatt en lite rødt merke der kvisa en gang var.. Huden er helt flat over, og jeg kjenner jo at det ikke er noen kvise der allikevel ser det ut som om det er en kvise der siden det er en rød flekk! Tar det lang tid før dette går bort, eller er dette blitt til et arr jeg må leve med?

Håper noen kan komme med noen gode råd! Jeg foretrekker en fin jevn hud, så kan gjerne bruke en del penger på å rette opp denne skaden.. Om det går an da.

Skrevet

Selfølgelig er det håp :) Du kan enten ta filler i søkkene, dette er ikke permanent da, og koster penger. Eller du kan prøve tca peeling hos fagfolk :) Dette er som en kontrollert forbrenning som fører til hudavskalling, så du bør kanskje gjøre det en periode du har fri :)

Skrevet

Jeg har lest litt om Fraxel-laser for å bli kvitt aknearr og små søkk i huden. Men har ikke egne erfaringer med det. Du kan jo lese litt om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Før du bruker masse penger på fillers og laser, burde du ta deg en tur innom en hudpleiesalong for å få råd og evt veiledning. Det finnes forskjellige behandlinger man kan få gjort i salong som feks diamantsliping eller penslinger med syre. begge type behandlingene tas som en kur(hvor mange ganger/hvor lenge avhenger av hvordan hunden din er) og vil være permanente. Gjør man dette og tillegg bruker noen produkter hjemme vil det gi et kjempe godt resultat! har selv sett hvor effektivt det er!

Anonym poster: 79341379da9b0a1e2c8980012400c3f6

Skrevet

Før du bruker masse penger på fillers og laser, burde du ta deg en tur innom en hudpleiesalong for å få råd og evt veiledning. Det finnes forskjellige behandlinger man kan få gjort i salong som feks diamantsliping eller penslinger med syre. begge type behandlingene tas som en kur(hvor mange ganger/hvor lenge avhenger av hvordan hunden din er) og vil være permanente. Gjør man dette og tillegg bruker noen produkter hjemme vil det gi et kjempe godt resultat! har selv sett hvor effektivt det er!

Anonym poster: 79341379da9b0a1e2c8980012400c3f6

Kan nok diskuteres ;) Syrer kan hjelpe, og tca syren er aller best på arr. Denne kan brukes lokalt slik at du slipper å ha hudavskalling i hele ansiktet.

Arrvev ligger helt nede i dermis, og derfor er det lite "vanlige" hudpleieprodukter kan gjøre med det. Er selv hudpleier så har litt erfaring med dette :)

Lykke til ts :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Tror sånn glykolsyre eller hva det heter skal hjelpe litt mot sånne røde flekker etter kviser. Gjorde det til meg i alle fall.

Skrevet

De røde flekkene går vekk med tiden, men det kan ta mange måneder. Når det gjelder søkkene, kommer det an på hvor dype de er. Jeg har god erfaring med krystallsliping. Er de veldig dype, kan du prøve fraksjonell laser. Glykolsyre tror jeg ikke vil ha god effekt på annet en overfladiske arr, er de dypere, må du evt. ta TCA-peeling hvis du vil gå for syrepeelinger fremforde to førstnevnte alternativene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...