Gå til innhold

Kribling i magen! :)

Anbefalte innlegg

Gjest Adriane
Skrevet

Nå kribler det skikkelig i magen! :danse: Det er enda noen måneder til bryllupet, men i dag hentet jeg brudepikekjolen til jenta vår. Noe så nydelig! Jeg klarer ikke slutte å smile når jeg tenker på at hun skal svinse rundt i den kjolen og sjarmere fletta av noen og enhver, hehe :hjerte: Jeg syns faktisk det er mer stas med hennes kjole enn med min egen. Mye mer stas til og med, hehe :) Hun kommer til å bli en nyyydelig brudepike :hjerte:

• Invitasjonene har også kommet, og de ble akkurat som vi ønsket - veldig "oss" :) Så nå er det bare å få skrevet på konvolutter og få sendt avgårde!
  • Papirer som skal sendes inn er ferdig utfylt og underskrevet, og de sender vi inn i begynnelsen av neste uke antakelig.
  • Er fremdeles mye frem og tilbake ang lokasjon for vielse; det er ikke på plass ennå, men regner med å få det på plass i løpet av et par uker eller så.

Var forresten og sjekket litt priser på frisør i dag. Spurte i en salong, hva de tar for oppsett av hår. Fikk til svar at de tar 580 kr timen for oppsett, men hvis det er brudeoppsett koster det minimum 2000. Eh... må si jeg klør meg litt i hodet over det der... :klo: Hvorfor tar de ikke bare timespris uansett liksom? Oppsett er oppsett, er det ikke det da? :vetikke: Det er nå iallfall et tips til dere andre vordene bruder der ute, at det kan være en hel del å spare på friseringen. (Den dyreste salongen tok forresten minimum 3000 (!!!) for brudeoppsett, inkl prøvetime. Wow.. Penger å spare her tenker jeg...)

Selv skal jeg ha veldig enkel frisyre den dagen, så jeg ser at jeg sannsynligvis vil spare rundt 1500 på å ikke avsløre at jeg er brud :)

*Må se litt på brudepikekjolen igjen!*

Aaaawwww! Den er bare *SÅ* nydelig! Gleder meg enormt til å se vakre jenta vår i den *drømmer meg bort* :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Angående dette med brudeoppsettet er vel fordi de ofte gjør litt ekstra for bruden?

Da jeg giftet meg i fjor (nå husker jeg naturligvis ikke prisen), så betalte jeg noen tusen for hår og sminke, men de stengte av hele salongen (så det var meg, min forlover og en annen brud der med sin forlover), vi fikk et rom å skifte på og hadde gooood tid. Det var ikke noe stress eller noe. Og så var det jo også med en prøvetime hvor vi prøvde oss litt frem og fant ut hva jeg ville ha.

For meg var det viktig med en rolig og stressfri atmosfære, så jeg synes det var verdt pengene! :)

Gjest Adriane
Skrevet

Det hørtes jo innmari koselig ut da, det må jeg jo innrømme! Men da hadde jeg faktisk foretrukket om frisøren enten kom hjem til meg, eller til hotellet der vi skal være, og hjalp oss der. Jeg er litt "panisk" for masse småhår på kjolen hvis jeg skal skifte og ordne meg i salongen. Det er kanskje tullete, hehe, men jeg har tenkt på det.

Jeg kunne gjerne betalt ekstra hvis frisøren kunne kommet hjem til oss, eller til hotellet der bryllupet skal være. Det hadde vært stressfritt og rolig for meg, og det hadde vært verdt minst 1500 kroner ekstra ;)

Gjest lisha
Skrevet

Jeg har samme følelsen ang brukdepikekjolen til jenta mi! Hun blir rett til å spise opp!! ;) Kommer til å være såå fullstendig nydelig ;)

husker når jeg var på brudemesseene nå for litt siden, og desmå brudepikene kom gående opp! DA fikk jeg skikkelig klump i halsen, mens jeg satt der og så for meg min datter komme gående opp ;)

Gjest Adriane
Skrevet

Ikke sant? Alle små brudepiker er bare så vakre, og når det er ens egne barn blir en jo bare helt tussete, haha :fnise:

Det skjønner jeg godt, at du fikk klump i halsen da! Tullemor her skal få prøve kjolen - hele stæsjet faktisk - senere, og jeg tror det vil bli et utrolig følelsesladet øyeblikk for oss voksne. :trist::fnise:

Gjest lisha
Skrevet

Hehe, ja det blir nok et rørende øyeblikk ;)

gleder meg masse til mi skal prøve alt!! Fant en brudepikekjole med skjørtet i samme puffete stil som min

Mi frøken blir en minikopi av meg ;) røde sko og blomsterbukett begge to! pluss at hun får et rødt pyntebånd i livet ;)

Skrevet

Åååå disse småjentene blir så nydelige brudepiker :jepp: kjolen til tullemor henger i skapet her og jeg ser vel oftere på den enn på brudekjolen :fnise:

Gjest Adriane
Skrevet

Hehe, ja det blir nok et rørende øyeblikk ;)

gleder meg masse til mi skal prøve alt!! Fant en brudepikekjole med skjørtet i samme puffete stil som min

Mi frøken blir en minikopi av meg ;) røde sko og blomsterbukett begge to! pluss at hun får et rødt pyntebånd i livet ;)

Herlighet. Hun var bare breathtaking i brudepikekjolen! Jeg syns jo alltid hun er nydelig, men i den kjolen? Tårene sto i øynene på meg... Noe så vakkert!

Høres ut som frøkna di også blir helt nydelig på den store dagen. Og så er de jo så stolte over å ha få fine kjoler og alt, så de stråler liksom ekstra mye :hjerte:

Åååå disse småjentene blir så nydelige brudepiker :jepp: kjolen til tullemor henger i skapet her og jeg ser vel oftere på den enn på brudekjolen :fnise:

Herlighet, ja! :jepp: De kommer til å stråle om kapp med sola! :)

Hehe, det tror jeg på. Foreløpig henger kjolen fremme i stua, skal henge den vekk etter hun har sovnet. Men jeg kommer definitivt til å se mange ganger på den i månedene fremover :jepp:

Gjest Kiara!
Skrevet

Hvis dere blir tussete tør jeg ikke tenke på bestemødrene. :fnise:

Hvor gamle er disse frøknene 2-3år?

Skrevet (endret)

Hvis dere blir tussete tør jeg ikke tenke på bestemødrene.

Å kjære tid, det har jeg ikke tenkt på engang :fnise: Vi kommer nok fullstendig i skyggen :ler: men det gjør ingen verdens ting :)

Tulla vår er to og et halvt nå.

Endret av pusla
Gjest lisha
Skrevet

Ja, vi brudene blir nok satt i skyggen! både mormor og morfar her kommer til å bli fullstendig tussete! ;)

Mi jente er snart 3,5 :)

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Hvis dere blir tussete tør jeg ikke tenke på bestemødrene. :fnise:

Hvor gamle er disse frøknene 2-3år?

Å kjære tid, det har jeg ikke tenkt på engang :fnise: Vi kommer nok fullstendig i skyggen :ler: men det gjør ingen verdens ting :)

Tulla vår er to og et halvt nå.

Ja, vi brudene blir nok satt i skyggen! både mormor og morfar her kommer til å bli fullstendig tussete! ;)

Mi jente er snart 3,5 :)

Å, definitivt! Jeg satser faktisk på det jeg, at snuppa skal være midtpunktet og "stjele" rampelyset en hel del - det passer meg helt umerket :) Hun vil elske det, og jeg unner henne det av hele mitt hjerte :hjerte: Tussete besteforeldre, tanter og onkler, garantert! :)

Og jenta våres er snart 4 år :)

Endret av Adriane
Gjest Kiara!
Skrevet

Neimen, så kjekt! Da skjønner jo disse små prinsessene at de har på seg fin kjole og at det er helt greit å vise seg frem og danse rundt.

Få på de noen søte blonder også så er det jo bare å ta frem klenexen for noen og enhver. :rodmer:

Gjest lisha
Skrevet

Neimen, så kjekt! Da skjønner jo disse små prinsessene at de har på seg fin kjole og at det er helt greit å vise seg frem og danse rundt.

Få på de noen søte blonder også så er det jo bare å ta frem klenexen for noen og enhver. :rodmer:

Mhm ;)

Har fortalt henne litt at vi skal gifte oss, sånn som Askepott og prinsen, fortalte jeg henne! Hun fikk se inni kirken sist vi gikk forbi og den var åpen - og da skal jeg si hun kviknet til! Da skulle hun danse der, sann som Askepott gjorde på slottet! ;)

Gjest Kiara!
Skrevet

Det er jo ikke rart at man har drømt om denne dagen siden man var liten når drømmen om prinsesse dyrkes sånn! :ler:

Herlig!

Vi skal jo ha mine kusiner på 8, 10 og 15 å de hadde nesten gitt opp drømmen om å få lov å være brudepiker. Var det første som ble avgjort etter at vi satte dato å de har ikke snakket om annet siden. Spesielt for hun yngste er dette veldig stort og flott.

Men det er jo moro når de skjønner litt at dette er spesielt og kjekt, at de også har en stor rolle den dagen. Gleder meg på deres vegne. :)

Skrevet

Så herlig! Disse småjentene brudepikekjoller er jo så nydelige. :-)

Datteren min er 9, og jeg må virkelig finne en kjole til henne snart. Vil den skal matche min, med tyll og god vidde i skjørtet. Noen tips om de beste stedene å lete?

Gjest lisha
Skrevet

Så herlig! Disse småjentene brudepikekjoller er jo så nydelige. :-)

Datteren min er 9, og jeg må virkelig finne en kjole til henne snart. Vil den skal matche min, med tyll og god vidde i skjørtet. Noen tips om de beste stedene å lete?

jeg fant min brudepikekjole på finn.no faktisk :)

Gjest Adriane
Skrevet

Herlig å se at vi er flere som har nydelige brudepike-emner! ;) Hehe, og det har jeg ikke tenkt på Kiara, men det er klart at dette er jo skikkelig dyrking av prinsessedrømmen :jepp: Der jeg kjøpte kjolen hadde de gjort en liten feil, så som kompensasjon sendte de med et perlekjede og et hårbånd med blomster på til prinsessa mi. Det er jo bare så skjønt vet du, at det nesten gjør vondt, haha :ler:

Veldig mye fine brudepikekjoler på Finn, spesielt til litt eldre jenter enn min - sånn som din 9-åring, Suzi! Så jeg anbefaler absolutt å ta en kikk der. Selv kjøpte jeg faktisk på eBay. Var litt skeptisk, men tenkte at for under 200 kroner (inkl frakt!!) var det verdt å ta sjansen. Den er sydd i og sendt fra USA, og den er virkelig kjempefin! Det er antakelig det beste kjøpet jeg har gjort i hele denne bryllupsforberedelsestiden :jepp:

(Hun jeg kjøpte av kaller seg 87sweetgirl)

Skrevet

Hun hadde mange flotte kjoler ja. Må studere de litt nøyere. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...