Gå til innhold

Brudekjole i svart?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enig at ikke de linkene var helt bra. Jeg ville nok valgt en mer enkel tradisjonell kjole.

Vet om ei her i byen som giftet seg i knall rød kjole med knallrosa blomster og pynt sydd nederst på kant og slep. Var en lang smal og tadisjonell variant med kort slep. i tillegg hadde hun sydd slør i samme knallrosa farge. :o

Når jeg hørte det tenkte jeg KLOVN!!! MEN hun var så sinnsykt fin :o :o

Vanlighvis er rød og rosa fy fy fy for meg, men det her blei over all forventning kjempevellykket. Og har ennå ikke snakket med noen som syntest det var stygt eller harry.

Kanksje det er en ide å teste en annen farge enn sort :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet
Skal ikke ha noen sermoni i kirken, så alle gjestene kommer rett til middag. Det stilles vel mindre krav til at kjolen skal være tradisjonell uskyldshvit da? Jeg vet ikke... Hva mener dere?

Jeg får noen til å sy brudekjole for meg. Har lyst på en kjole i svart, med to hvite innfellinger

Her er en svart kjole som var veldig fin.

Skrevet

Hvor lang tradisjon hvit kjole har på norske bruder, vet jeg ikke, men svart er minst like tradisjonelt her til lands selv om det er lite brukt de siste år.

Hvis jeg ikke husker helt feil, ble det ikke vanlig med hvit brudekjole før enn på tidlig 1900-tall i Norge.

Forøvrig symboliserer hvit brud at man er jomfru ved vielsen... Hvor mange hvite bruder tror du er det i dag? :hoho:

Skrevet
Ser jo ut som man skal i begravelse eller på fest hos satan. Ikke noe som passer i bryllup og hvertfall ikke i sitt eget.

Hva som er passende i eget bryllupp er virkelig opp til hver enkelt! Og det du sa over der... Det provoserer meg virkelig, noe så fordomsfullt!

Skrevet

Et par av kjolene ser ut som de skal på fest til Satan, det skal jeg være enig i. Men de aller fleste er dritstilige, og hadde jeg ikke hatt en mann som var så tradisjonsbunden på hvit kjole tror jeg jammen jeg kunne valgt noe litt mer spenstig selv.

Skrevet

Mine venner kaller meg gotiker, jeg går nesten alltid kledt i sort... Og ja, jeg har møtt folk som har kalt meg satanist. Det er nok derfor jeg blir så provosert over slike utsagn. Jeg er nemlig ikke satanist, jeg tror ikke på satan, som er en kristen "gud". De sorte kjolene jeg har sett bilder av har kun vært meget flotte!

Skrevet

jeg skal foressten ikke ha hvitt heller! men vinrødt, og det er kanskje ikke så trad. det heller....

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Hildabakk:

Du kan nå se på resten av kjolene på www.thedarkangel.co.uk

Der var mange som var veldig fin.

Skrevet

nydelige kjoler, skumle typer :-?

Skumle? Nei, de er da ikke skumle...

Skrevet

Selvfølgelig kan du ha en sånn kjole! Syns egentlig det er litt kjedelig med alle disse hvite brudekjolene jeg! Og alle kler ikke hvitt. Selv giftet jeg meg i en mørkeblå kjole, og det er jeg strålende fornøyd med! Følte meg ikke noe mindre som brud fordet!!! :-)

Skrevet

Hva som er passende i eget bryllupp er virkelig opp til hver enkelt! Og det du sa over der... Det provoserer meg virkelig, noe så fordomsfullt!

Hver sin smak...

Personlig syns jeg det ikke er fint med svart ut ifra de linkene som ble lagt ut. Ser jo ut som man skal i begravelse eller på fest hos satan. Ikke noe som passer i bryllup og hvertfall ikke i sitt eget. Veldig langt ifra det jeg syns er passende. Andre farger har jeg ikke noe imot..

Men det er som sagt bare min personlige mening. Hver brud må finne det som føles riktig ut og drite i alle andres meninger. Så hvis det funker for det, så "just do it".

Det som provoserer meg er folk som hører og ser det de vil! :wink:

Linken som *-*Pinky*-* la ut (?) syns jeg at var finere enn de andre, men likevel syns jeg ikke at det er spesielt fint.

Skrevet

Jeg hadde på meg en lys minikjole med litt mønster på da jeg giftet meg, svigermor var med og valgte den ut til og med :) Ville bruke sommerklær jeg når vi giftet oss. Og det ble faktisk fint, synes vi :wink: (men så hadde ikke vi et tradisjonelt byrllupp heller da, tror nok jeg ville valgt en sid kjole ihvertfall hvis bryllupet var tradisjonelt. Men den måtte ikke nødvendigvis være hvit).

Skrevet

Nei, svart kjole i bryllup er snodig spør du meg (og det gjorde du jo :wink: )

Men så har jeg heller ikke sett noen bruder i sorte kjoler, og det er jo godt mulig at DU blir fin!

Jeg må si meg enig med Lala. Linkene som har blitt vist, har ikke falt meg i smak. Blir litt for "mørkt" for meg.

Skrevet
Nei, svart kjole i bryllup er snodig spør du meg (og det gjorde du jo :wink: )

Men så har jeg heller ikke sett noen bruder i sorte kjoler, og det er jo godt mulig at DU blir fin!

Jeg må si meg enig med Lala. Linkene som har blitt vist, har ikke falt meg i smak. Blir litt for "mørkt" for meg.

Jeg er litt enig i det. Det er godt mulig det kan bli kjempefint med en svart brudekjole..Men, linkene ble litt for gotiske for meg - og det minnet rett og slett om vampyrklær...Ikke det at jeg har sett noen :-) , men det var det første som slo meg. Men, det er jo fint av vi liker forskjellige ting -ellers hadde det blitt ganske så kjedelig her i verden.

Jeg syns forresten det var endel fine kjoler på linken til motherofthebride, men kjolen på linken fra Pinky syns jeg ble kjedelig.

Skrevet

Jeg skal ikke ha kritthvit kjole jeg heller - den er solvaktig. Men svart...det ville jeg aldri valgt som brudekjole naar det finnes saa mange andre lekre alternativer - hvitt, ivory, gyllen krem, blaatt, rodt...you name it! Men paa den rette bruden er sikkert svart stilig! Men jeg har aldri sett en moderne svart brud, saa jeg er litt skeptisk!

Skrevet

Jeg har vært i bryllup med svart brud. Dette var en vielse i tinghuset. Det var mottagelse med snitter og kaker etterpå....så man kan vel kalle det litt utradisjonelt. (i tillegg var det på juleaften). Synes det var helt greit med svart kjole, jeg. Tror jeg hadde hatt litt større problemer med å se en brud i svart kjole gå opp midtgangen i kirken.... :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner godt at ikke alle vil ha hvitt, men det eneste alternativet er jo ikke svart.

Selv synes jeg de svarte kjolene som har blitt vist fram her var dystre.

Hva med rødt, grønt, blått, grått, brunt, lilla, rosa..... I min familie ville mange ihvertfall reagert kraftig hvis jeg kom i svart.

Skrevet
Skjønner godt at ikke alle vil ha hvitt' date=' men det eneste alternativet er jo ikke svart. [/quote']

det tror jeg nok hun er veldig klar over ;)

poenget var nok at hun gjerne ville ha svart kjole..

og til det er det bare en ting å si;

gjør det DU vil! :)

(dessuten så har svart minst like sterke tradisjoner som brudekjolefarge som hvitt har.. i motsetning til alle de andre fargene som Ingeline nenvte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...