Gå til innhold

Jobbe som lærer 1-7. trinn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tenkt lenge på hva jeg ønsker å bli og har nå funnet ut at jeg har litt lyst til å bli lærer på barneskole. Har lest litt om det på nettet og syntes det bare blir mer og mer interessant. Men jeg lurer litt på noen ting som jeg gjerne vil høre folk med erfaring i dette svare på: 1. Hva er startlønnen når man jobber som lærer? 2. Er det så slitsomt som alle skal ha det til? 3. Hvor lange arbeidsdager har dere på skolen? 4. Hvor lange arbeidsdager/skoledager hadde dere når dere studerte for å bli lærere? 5. Er det lett å få jobb som lærer? 6. Trives dere på arbeidsplassene deres?

7. Er det noen steder lov å ha med seg hund på en barneskole når man jobber som lærer? (har sett det på videregående og ungdomsskole før, men ikke barneskole.)

Anonym poster: 9a9c5ce1050b2b56ca1161ed5910df31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest molecules

Jeg har tenkt lenge på hva jeg ønsker å bli og har nå funnet ut at jeg har litt lyst til å bli lærer på barneskole. Har lest litt om det på nettet og syntes det bare blir mer og mer interessant. Men jeg lurer litt på noen ting som jeg gjerne vil høre folk med erfaring i dette svare på: 1. Hva er startlønnen når man jobber som lærer? 2. Er det så slitsomt som alle skal ha det til? 3. Hvor lange arbeidsdager har dere på skolen? 4. Hvor lange arbeidsdager/skoledager hadde dere når dere studerte for å bli lærere? 5. Er det lett å få jobb som lærer? 6. Trives dere på arbeidsplassene deres?

7. Er det noen steder lov å ha med seg hund på en barneskole når man jobber som lærer? (har sett det på videregående og ungdomsskole før, men ikke barneskole.)

Jeg jobbet som vikar på en barneskole og jeg HATET det. Med mindre du er glad i å jobbe med barn og er flinke med dem, syntes jeg du burde holde deg langt unna.

Arbeidsdagene er lange, men ikke noe annerledes fra andre yrker: fra ca. 8.30 - 15.30/16

Man blir fort sliten ettersom man har mye å takle - barn som du må trøste, konflikter som oppstår og man må få klassen til å være rolig.

Når det gjelder lønn, kan jeg ikke hjelpe deg med det ettersom jeg kun var vikar....

Endret av molecules
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Startlønn varierer, men gjennomsnittslønnen for grunnskolelærere er ca. 370 000.

2. Hvor slitsomt det er avhenger av skolens ressurser i form av assistenter i klasserommet, dine evner som pedagog og kontakten du får med klassen. Men du omgir deg med barn hele dagen, og barn er barn.

3. Arbeidsdagene er normal arbeidsdag 8 - 15/16. Men som lærer er det vanskelig å dra hjem og legge jobben til side. Man har oppsatt "gråtid" på jobb som skal gå til planlegging, retting av prøver ol. men det er sjelden man får nok gråtid til å få gjort alt man skal. Dermed er det lett at man blir sittende å rette prøver hjemme, tenke på jobbrelaterte ting hjemme ol. På den måten kan man sies å nesten alltid være på jobb mentalt. Som lærer har man dog 2 mnd sommerferie, og da får man lang og god tid til å koble av og ikke være i lærermodus.

4. Vanlig arbeidsdag 8 - 15/16.

5. Ja.

6. Jeg elsker jobben og arbeidsplassen min.

7. Vet ikke helt om du tenker å ha den med i klasserommet eller hva du tenker, men det er nok ingen nasjonal regel på det. Du vil jo kunne møte utfordringer med allergi ol., men sikkert ha mulighet til å ta den med på tur. I hovedsak skal fokuset ditt være på barna og ikke på hunden med mindre dette er snakk om en førerhund eller lignende. Vil generelt si at om du planlegger karrieren din etter om du får ha med hund på jobb så har du et litt urealistisk syn på arbeidslivet.

Anonym poster: 78a5067549fc0203fae0238210ecb89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar :)

Har selvfølgelig ikke tenkt til å velge yrke utifra om jeg kan ha med hund eller ikke ;) bare lurte fordi jeg var nysgjerrig og fordi jeg kanskje kunne tenke meg å ha med hunden min en gang, men da selvfølgelig ikke hvis det går utover barna!

Syntes det er spennende å høre at noen har både dårlige og gode erfaringer. Det viser jo bare at yrket er krevende, men antageligvis helt greit hvis man har interrese for dette. Vil gjerne høre om flere som har dette yrket :)

Kom på enda et spørsmål:

- kan man bli kontaktlærer det første året man jobber (altså som nyutdannet) eller MÅ man ha noen års erfaring først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minstelønna som adjunkt var 395 900 i 2012.

Anonym poster: e09bda4e2a6926ef1ea2631b6b50f81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unskyld hvis du syntes dette er et dumt spørsmål, men er adjunkt det man får ved 4 års grunnskoleutdanning 1-7 trinn? :) eller må man da gå ekstra år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unskyld hvis du syntes dette er et dumt spørsmål, men er adjunkt det man får ved 4 års grunnskoleutdanning 1-7 trinn? :) eller må man da gå ekstra år?

Du er adjunkt etter fire år.

Læreryrket er morsomt og krevende. For meg har det ikke vært spesielt slitsomt, men det er klart at arbeidsåret er komprimert. Det vil si at du skal utføre et vanlig årsverk på 39 uker. Det vil si drøyt 43,5 timers arbeidsuke. Av disse timene har du undervisning i 19,5 timer (jeg bruker kun 60-minutters enheter). Rektor har bestemmelsesrett over til sammen 33,5 timer. I denne tiden skal du undervise, ha foreldresamarbeid og delta på skoleutvikling. De resterende timene er til for og etterarbeid og disponeres fritt.

Når det gjelder om du kan bli kontaktlærer første året så kan du absolutt det.

Jeg trivdes godt som lærer, men har nå gått over i ledelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner jeg bare får mer og mer lyst til å bli lærer nå! Liker å jobbe med barn og å kunne hjelpe dem med deres læring. Dette er et studie som står veldig høyt på ønskelisten min akkurat nå! :) takk for svar, tror dette var det som skulle til for at jeg skulle bli mer sikker på ønsket om å bli lærer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg bare får mer og mer lyst til å bli lærer nå! Liker å jobbe med barn og å kunne hjelpe dem med deres læring. Dette er et studie som står veldig høyt på ønskelisten min akkurat nå! :) takk for svar, tror dette var det som skulle til for at jeg skulle bli mer sikker på ønsket om å bli lærer ;)

Så bra! Vi trenger dyktige og engasjerte lærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som vikar på en barneskole og jeg HATET det. Med mindre du er glad i å jobbe med barn og er flinke med dem, syntes jeg du burde holde deg langt unna.

Arbeidsdagene er lange, men ikke noe annerledes fra andre yrker: fra ca. 8.30 - 15.30/16

Man blir fort sliten ettersom man har mye å takle - barn som du må trøste, konflikter som oppstår og man må få klassen til å være rolig.

Når det gjelder lønn, kan jeg ikke hjelpe deg med det ettersom jeg kun var vikar....

Unnskyld meg, men hæ? Arbeidsdagene i gjennomsnitt i løpet av året, inkludert skoleferiene, er kanskje det du skisserer, men i realiteten er arbeidsdagene i arbeidsukene betydelig lenger -og det skal de være, all den tid en lærers arbeidsår er et komprimert arbeidsår. Man har nok neppe de samme arbeidstidene og forpliktelsene som ufaglært vikar, så svaret ditt på det spørsmålet fremstår (for meg) som litt lite relevant.

TS:

1. Jeg er usikker på hvordan det er med startlønn per i dag, og velger du jobb i Oslo er lønnen litt annerledes enn ellers. Sjekk lønnstabell på www.utdanningsforbundet.no

2. "Slitsomt" er en subjektiv opplevelse, men de første årene er kjempeslitsomme. Ikke så mye fysisk (utover det at du går og står en hel arbeidsdag), men veldig mentalt slitsomme, fordi du må være "på" hele tiden.

3. Jeg er på skolen fra 8 til 16.30 hver dag. I tillegg jobber jeg et par timer hjemme hver kveld, samt noen timer i helgen. Mye "småplukk" som jeg gjør innimellom andre ting, men også en del retting og forberedelser som tar litt mer tid og konsentrasjon.

4. Det husker jeg ikke, og det varierte veldig fra periode til periode -og er ikke sammenliknbart, da utdannelsen jeg tok den gang ikke er det samme løpet og de samme fagene som man tar i dag.

5. Som faglært, ja.

6. Ja!

7. Det er nok opp til den enkelte skole, grunnet allergier og redsler. Jeg skjønner dog ikke helt relevansen i spørsmålet, og har aldri tenkt over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å være lærer! Er faglærer på barneskolen og er i litt forskjellige klasser. Er adjunkt med tilleggsutdanning og tjener 439.000 kroner i året.

En god barneskolelærer kan litt om alt og er ikke redd for å kaste seg ut i ting man ikke kan så godt fra før. Det er en veldig variert jobb, med mange utrolig fine dager!

Når vi er ute i skogen og griller pølser i sola, er på skitur, i badeland eller på hyttetur med våkenatt og stjernetitting, tenker jeg ofte på de stakkars menneskene med rene kontorjobber. Synes jeg har det utrolig fint på jobb.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Jeg er på skolen fra 8 til 16.30 hver dag. I tillegg jobber jeg et par timer hjemme hver kveld, samt noen timer i helgen.

Høres utrolig rart ut. I følge det du skriver her jobber du ca. 55 timer i uka! Hva bruker du alle timene til?

Da jeg jobbet som lærer jobbet jeg ca. 30-35 timer i uka. Det var ingen som var på jobb 8,5 timer hver dag. De fleste lå vel på ned mot ca. 6 timer i snitt på jobb (i tillegg kommer selvsagt hva man gjør på "fritiden") , men tror ikke det var noen som lå over 7 timer i snitt. Unntaket var selvsagt rektor, som jeg ikke tviler på at arbeidet 50-60 timer i uka, men det blir jo noe annet.

Lurer på hva i all verden jeg skulle brukt 20-25 timer ekstra på hver uke som ville utgjort noen forskjell.

Endret av Leifern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest molecules

Unnskyld meg, men hæ? Arbeidsdagene i gjennomsnitt i løpet av året, inkludert skoleferiene, er kanskje det du skisserer, men i realiteten er arbeidsdagene i arbeidsukene betydelig lenger -og det skal de være, all den tid en lærers arbeidsår er et komprimert arbeidsår. Man har nok neppe de samme arbeidstidene og forpliktelsene som ufaglært vikar, så svaret ditt på det spørsmålet fremstår (for meg) som litt lite relevant.

Ja vel, jeg bare snakker av mine observasjoner. Selvfølgelig innebærer jobben etter og forarbeid, men tror ikke det er noe som TS ikke kjenner til. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg, men hæ? Arbeidsdagene i gjennomsnitt i løpet av året, inkludert skoleferiene, er kanskje det du skisserer, men i realiteten er arbeidsdagene i arbeidsukene betydelig lenger -og det skal de være, all den tid en lærers arbeidsår er et komprimert arbeidsår.

Det er nok store forskjeller ute og går. I dag jobber jeg i en helt annen bransje, og er på jobb i snitt 45-50 timer per uke, har mye mindre ferie enn som lærer, hvor jeg som nevnt i mitt forrige innlegg ikke hadde behov for å jobbe mer enn 30-35 timer i uka. Tjener selvsagt en del mer nå, men i forhold til faktisk arbeidstid tjener (de fleste) lærere godt.

Hadde inntrykk av at de færreste jobbet noe mer enn 37,5 timer i uka (de fleste mindre), selv om lærere har 9 ukers tarifffestet "avspasering" som gjør det i praksis blir 13-14 uker ferie i året. Med tanke på at jeg hadde 0 sykefravær mens de fleste hadde fravær i bøtter og spann, så er det ikke umulig at jeg med mine 30-35 timer var blant dem som rent faktisk jobbet mest.

Endret av Leifern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Mitt inntrykk er at læreryrket kan være slitsomt og utfordrende, men samtidig veldig givende og aldri kjedelig! Dette syntes jeg høres helt topp ut. Kunne nok ikke tenke meg å ha en kontorjobb... Må jo være veldig kjedelig å gjøre det samme i et lite rom dag ut og dag inn...!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres utrolig rart ut. I følge det du skriver her jobber du ca. 55 timer i uka! Hva bruker du alle timene til?

Da jeg jobbet som lærer jobbet jeg ca. 30-35 timer i uka. Det var ingen som var på jobb 8,5 timer hver dag. De fleste lå vel på ned mot ca. 6 timer i snitt på jobb (i tillegg kommer selvsagt hva man gjør på "fritiden") , men tror ikke det var noen som lå over 7 timer i snitt. Unntaket var selvsagt rektor, som jeg ikke tviler på at arbeidet 50-60 timer i uka, men det blir jo noe annet.

Lurer på hva i all verden jeg skulle brukt 20-25 timer ekstra på hver uke som ville utgjort noen forskjell.

Jeg skal nok moderere meg noe, og trekke noen timer fra fredagen; da jobber jeg bare til 15, og jobber ikke på kvelden. Og noen kvelder blir det nok bare en time, ikke to (mens det i andre perioder blir både tre og fire). Jeg har loggført timer de siste tre årene jeg har jobbet som lærer (av de åtte jeg har jobbet), og har en snittuke på 47 timer.

Hva jeg bruker tiden på?

Jeg underviser i norsk og engelsk, så mye tid går unektelig med til retting. Har to klasser i engelsk, så der blir det dobbelt opp. I tillegg er jeg kontaktlærer for 20 elever, så mye tid går med til rapporteringer, utfylling av logger og diverse skjema, oppfølging av tidligere mål og avtaler. Utover dette går mye tid til planlegging av opplegg og oppgaver (er ikke så fan av å "snu bunken"), samt samarbeid med trinnkolleger (vi jobber svært tett). Rapportering og skjemaer, samt samarbeid med kolleger, foregår på skolen. Retting og forberedelser foregår hjemme.

Det skal sies at i år jobber jeg redusert pga studier, så i år har jeg en kortere jobbuke på jobb, og jeg skal selvsagt ta høyde for at jeg kanskje ville jobbet mindre i år enn ellers, gitt full stilling (har andre fagkombinasjoner i år enn ellers pga den reduserte stillingen). Men selv med 60% stilling jobber jeg da mer enn 30 timer i uken!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Cevita

1. Startlønnen er ca 395 000. Blir du kontaktlærer kan du få fra 12 000 og oppover i tillegg (i min kommune er det 27 000 i kontaktlærertillegg). Skal du være med på leirskole kan du få noen tusen for det. Noen steder starter du automatisk med 4. års ansinitet. Da blir startlønna høyere.er

2. Det er vel ikke å komme unna at det er mange lærere som jobber seg litt ihjel, hvertfall når de starter med ny klasse. Men dette kommer man inn i etterhvert. Alt kommer an på (men det er nok slitsomt i starten)

3. På min skole har vi bunden tid (da vi må være der) fra 08.15-15.15 hver dag (08.15-13.20 på fredager). I denne tiden ligger undervisning, møter med team og fellestid osv. Som kontaktlærer har du også 2 fritimer i løpet av undervisningstiden. Selv er jeg på jobb fra kl 06.45-15.30 hver dag og da får jeg gjort det meste jeg skal slik at jeg unngår å ta med jobben hjem.

4. Når jeg studerte 2007-2011 mener jeg å huske at vi hadde en studiedag i uka. Ellers hadde vi undervisning fra 9-12 (ca) noen dager og 12-16 (ca) andre dager. Enkelte dager hadde vi langdager. De dagene hvor vi hadde undervisning halve dagen, trengte vi ofte å bruke den andre halvdelen til å jobbe med gruppeoppgaver osv. Så har du praksisperioder hvor det er lange arbeidsdager, for da skal du være en lærer og planlegge undervisning, i tillegg til å være student og jobbe med praksisoppgaver, få veiledning osv.

5. I utkantstrøk (30 - 1 time fra Oslo f.eks) er det lett å få jobb som lærer. Her kastes nærmest faste lærerstillinger etter deg , dersom du har godkjent lærerutdanning. I de store byene med utdanningsinstutisjoner er det ofte litt vanskeligere, men her er det lett å få vikariater.

6. JA!!! :D

7. Aner ikke... tviler på at det er så enkelt... hvor i alle dager har du tenkt at hunden kan være? I bilen eller i klasserommet? ser ikke helt for meg at det er så gunstig for undervisningen med en hund i nærheten. Også er det vel alltid en eller annen allergiker på skolen, pluss noen elever som er så redde for hunder at de får helt panikk om en er i nærheten... Men om det er noe fellesregel for dette vet jeg ikke.

Alle mine svar er tatt fra barneskolen jeg jobber på, hvor jeg er kontaktlærer på 7.trinn. På skolen min anbefaler de at man jobber et år som teamlærer før man blir kontaktlærer, rett og slett bare for å bli litt kjent og kunne rutiner osv før man får all den ekstra jobben, men det er fullt mulig å bli kontaktlærer med en gang også. Ser du i stillingsannonser så ser du mange steder at de søker etter allmennlærere som kan tenke seg å være kontaktlærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen som har lyst å fortelle litt mer detaljert om hverdagen? Hva man gjør på skolen og hvilket arbeid som gjøres hjemme?

Kanskje si litt om positive og negative sider ved yrket?

Og hvorfor valgte DU å bli lærer?

Mange spørsmål, håper noen vil svare!

Anonym poster: d9aa51a15530b0cacd0428b5281c3407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Den starter på 395000,- i året hvis du har null ans. og er "bare" adjunkt.

2. Nja. Jeg jobber selv 80% i tillegg til masterstudiet (5.året, har allmennlærer i bunn). Er (heldigvis) ikke kontaktlærer, så slipper unna mye av ekstraarbeidet de andre gjør. Jeg har dog mange fag, faktisk 5 forskjellige fordelt på to trinn. Underviser 4-5 klokketimer per dag, fri en dag i uken. Jeg er flink til å jobbe effektivt og benytte tiden godt, derfor får jeg unnagjort det meste på jobb. Jobber vel 32-35 timer i uken. Pleier ofte jobbe lenge på mandager, også gå tidligere hjem på fredager, liker muligheten til å styre tiden litt selv. Har fast samarbeidstid en gang i uken, dette drar gjerne ut og varer litt lenge. Selve undervisningen er slitsom. Ikke nødvendigvis negativt, men det krever at du er så 100% tilstede hele tiden. Er meget hektisk, er alltid lettet når jeg kan sette meg ned og "bare" gjøre kontorarbeidet etterpå. Likevel, jeg tenker at jobb er jobb. Jobb skal ikke være avslappende. Det mest slitsomme er bråkete elever, de tar MYE energi.

3. Svarte vel på det i forrige:p

4. Det varierte. Jeg gikk den gamle utdanningen (før GLU). Hadde 08-12 nesten hver dag de to første årene. 3.året gikk jeg idrett og hadde lange dager, gjerne 08-16 på det meste, med mye obligatorisk. 4.året hadde vi bare forelesninger 2-3 dager i uken, da jobbet jeg mye som vikar i tillegg. Siste året på master hadde vi i snitt 3 forelesninger pr uke, og dette siste halvåret kun selvstendig arbeid + veiledning etter avtale.

5. Ja! Jeg har fått mange jobbtilbud. Var litt problem å få fast stilling med en gang, men det gikk:) Har 100% fast jobb til høsten.

6. Ja, jeg liker godt jobben min:)

7. Tvilsomt, har aldri sett noen som har med hund. Er garantert allergiske elever eller noen som er redde. Dessuten hadde en hund i klasserommet blitt kaos. Tror ikke det er en regel mot dte, men det er ikke særlig praktisk eller gjennomførbart.

Anonym poster: 3e2f4c0aa008d152c8b78716db870aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Er det noen som har lyst å fortelle litt mer detaljert om hverdagen? Hva man gjør på skolen og hvilket arbeid som gjøres hjemme?

Kanskje si litt om positive og negative sider ved yrket?

Og hvorfor valgte DU å bli lærer?

Mange spørsmål, håper noen vil svare!

Anonym poster: d9aa51a15530b0cacd0428b5281c3407

Tenkte jeg skulle fortelle litt om min lærerhverdag som kontaktlærer på 7.trinn.

Nå gjør jeg alt på skolen, og prøver å unngå å ta med jobben hjem (untatt evt kakebaking til elevene å sånn, det kan gjøres på kveldstid) men jeg kan godt fortelle litt om hverdagen!

På mitt team er vi veldig sammensveiset. Vi er tre klasser som stort sett er adskilt, men vi lager ukeplan til elevene og lærerplan til lærerne sammen. Fagene har vi på teamet fordelt mellom oss. Det betyr at dette året har jeg ansvar for å planlegge og tilrettelegge all norsk og rleundervisning for trinnet, slik at de andre lærerne bare gjennomfører oppleggene på sin måte i sine klasser. På samme måte får jeg det i andre fag, da sjekker jeg bare lærerplanen etter hva som skal gjøres i de forskjellige timene. Planen for neste uke lages uka før, så når vi kommer på mandag så er den klar.

07.00: Jeg kommer på jobb litt før 7. Da går tiden med til å se over planen for den dagen, evt rette lekser og prøver om det ligger en bunke og venter, eller planlegge senere undervisning. Sjekker også fraværet for dagen blant personalet dersom jeg f.eks mister en speslærer eller en styrklærer noen timer, og ser om det er noen viktige eller uviktige beskjer på skolens LMS (it's learning). Til slutt legger jeg alt jeg skal ha med i klasserommet klart, slik at jeg bare kan ta det med når det ringer inn.

08.15: stikker jeg ut på personalrommet og er litt sosial med kollegaene mine

08.30: Det ringer inn. Jeg henter tingene mine på plassen min og går opp i klasserommet. Da går det gjerne slag i slag med undervisning og inspeksjon til kl 14.30 når skoledagen er ferdig (med mindre man har fritimer, hvor man også planlegger, eller møter med rektor, avdelingsleder eller andre instanser).

14.30:

Mandag - ringe/sende mailer til foreldre. Kanskje ha møte med noen foreldre eller noe annet. ellers retter jeg, planlegger og organiserer og drar hjem kl 15.30.

Tirsdag - Teamtid. Ukas plan legger fram. Vi gjør ferdig ukeplanen til elevene og planlegger små og store ting på teamet. Ofte ferdige ca kl 16.00. Da må jeg gjerne bruke litt tid på å gjøre ferdig ukeplaner til enkeltelever osv.

Onsdag- undervisningen er ferdig kl 12.35 så da er det en halvtime med litt planer/sjekke mail/ sosial med kollegaene før fellestiden starter kl 13.00. I fellestiden er det møte for alle lærere, rektor og avdelingsledere. Her er det først generell info, så går tiden med til å f.eks utarbeide fagplaner for hele skolen, planlegge aktivitetsdager, jobbe med resultat av elevundersøkelser og slike ting. Vi er ferdige kl 15.15.

Torsdag: Samme som mandag

Fredag: Samme som mandag (men da er vi fri til å gå rett undervisning hvis vi ønsker det)

Det var en ganske normal uke, men på skolen er det jo nok av de ukene som ikke er normale. Plutselig skal man på kurs en dag, en dag er det aktivitetsdag, noen dager skal man på tur - kanskje til og med overnattingstur. Kanskje man sitter i en ansvarsgruppe i kommunen som man må dra på diverse møter med? Og så er det jo ukene med utviklingssamtaler hvor man i tillegg til å få gjort det man skal må ha samtaler med en haug av foreldrepar (25 foreldrepar i mitt tilfelle), og så er det jo også foreldremøter og slike ting. Jeg har helt sikkert glemt noe også...

Endret av Siennna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...