Gå til innhold

Vannet renner der det vil (trenger tips for å finne en løsning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

På badet mitt, som er svært lite (2,52kvm2), sliter jeg med at vannet renner utover gulvet, i motsatt retning av sluket. Jeg holder nå på å pusse opp badet, slik at fallet blir bedre. Likevel er dette et veldig lite bad, så litt vann på avveie kan jeg se for meg at det blir selv om fallet utbedres. Har dere noen tips til å ordne det? Kanskje jeg skal sette opp en kant mellom dusjen og toalettet? Eller silikonlist (men det ser så lite fint ut)? Har til nå brukt to håndkler for å unngå at det flyter helt utover, men det gjør jo det likevel..

Alle tips tas mot med stor takk!

Ha en fin mandag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså,jeg har ikke utdannelse eller erfaring med baderom.

Men når du har så feil helling på gulvet,ville jeg helt klart ansatt en som kan jobben.Og fått rettet opp hellingen slik at vannet renner mot sluket.Om du skulle fått en lekasje (pga vaskemaskin eller annet) vil vannet da jo renne ut av badet og inn andre steder. Det gjør jo lekasjen enda større og dyrere

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvordan ting er plassert, og hva slags dusj du har, men alternativene er jo å sette inn et dusjkabinett, flise opp en liten kant eller legge en list som sier. Ikke alle listene er like fine som du nevner, men Keystone http://keystonebad.no/prod.php?id=30 vet jeg hvertfall at har endel alternativer, blant annet noen lave, diskret i stål. Men det kommer jo igjen helt an på hvor store vannmengdene er.

Håper du finner en løsning på det!

• Liker 1
Skrevet

Altså,jeg har ikke utdannelse eller erfaring med baderom.

Men når du har så feil helling på gulvet,ville jeg helt klart ansatt en som kan jobben.Og fått rettet opp hellingen slik at vannet renner mot sluket.Om du skulle fått en lekasje (pga vaskemaskin eller annet) vil vannet da jo renne ut av badet og inn andre steder. Det gjør jo lekasjen enda større og dyrere

Ja, det er det de holder på med nå, men badet mitt er fortsatt svært lite (så lite at det ikke er mulig å sette inn et dusjkabinett, men greit med et forheng). Derav så ser jeg etter noe mer effektivt for at det ikke skal flyte utover alt. :) Så akkurat det med å få fallet riktig vei, det gjør de allerede!

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvordan ting er plassert, og hva slags dusj du har, men alternativene er jo å sette inn et dusjkabinett, flise opp en liten kant eller legge en list som sier. Ikke alle listene er like fine som du nevner, men Keystone http://keystonebad.no/prod.php?id=30 vet jeg hvertfall at har endel alternativer, blant annet noen lave, diskret i stål. Men det kommer jo igjen helt an på hvor store vannmengdene er.

Håper du finner en løsning på det!

Åh! De så veldig fine ut, skal se om jeg finner ut hvilke fargenyanser de er (i forhold til gulvflisene).

Supert tips! Tusen takk! :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Kan du evt få satt opp en glassdør med list? Vi har heller ikke plass til kabinett og hadde samme problem. Men med vegg av glassbyggerstein og dør fungerer det nå supert!

Anonym poster: d81f25a1d9618815f0ff14a901f41725

AnonymBruker
Skrevet

Vannet renner nedover, så enkelt er det i grunnen ;) Men ser helt klart utfordringen med lite bad allikevel. Jeg ville vært veldig nøye med å sjekke at fallet på gulvet er riktig, test det før "de" (antar du har håndverkere på¨ plass siden du skriver "det blir fikset nå"). Test at de har gjort en ordentlig jobb, ganske enkelt ved å sette på dusjen på full guffe når påstøpen (antar det er det de gjør?) er tørr slik at du får sjekket at fallet nå er riktig. Ikke stol på det de sier - test det selv - og få dem til å gjøre det om hvis det ikke er OK.

Mulig det er for sent i prosessen, og jeg vet ikke hvordan gulvet ditt ser ut, men det er fullt mulig å lage dusj-sonen litt lavere enn resten av gulvet. Terskelhøyden som normalt ligger ved dørkarmen kan du ta som oppkant i dusjsonen i stedet, så får du en ekstra sikkerhet. Trenger ikke store høydeforskjellen for at det skal hjelpe mye.

Anonym poster: 4ca75ce278405094876605efab7c7f92

• Liker 1
Skrevet

Vannet renner nedover, så enkelt er det i grunnen ;) Men ser helt klart utfordringen med lite bad allikevel. Jeg ville vært veldig nøye med å sjekke at fallet på gulvet er riktig, test det før "de" (antar du har håndverkere på¨ plass siden du skriver "det blir fikset nå"). Test at de har gjort en ordentlig jobb, ganske enkelt ved å sette på dusjen på full guffe når påstøpen (antar det er det de gjør?) er tørr slik at du får sjekket at fallet nå er riktig. Ikke stol på det de sier - test det selv - og få dem til å gjøre det om hvis det ikke er OK.

Mulig det er for sent i prosessen, og jeg vet ikke hvordan gulvet ditt ser ut, men det er fullt mulig å lage dusj-sonen litt lavere enn resten av gulvet. Terskelhøyden som normalt ligger ved dørkarmen kan du ta som oppkant i dusjsonen i stedet, så får du en ekstra sikkerhet. Trenger ikke store høydeforskjellen for at det skal hjelpe mye.

Anonym poster: 4ca75ce278405094876605efab7c7f92

Takk! Det skal jeg gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...