Gå til innhold

Gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble invitert til kaffe i bryllupet til en gammel veninne som jeg ikke har sett på 8 år. Pga lang reisevei (Oslo-Nordfjord) og pga at vi ikke er SÅ gode veninner lenger valgte jeg å melde avbud.

Men jeg bør vel gi en gave siden jeg ble invitert?

I så tilfelle: hvor mye penger bør jeg legge i gaven?

Er sengetøy helt på jordet å gi i bryllupsgave?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Sengetøy er alltid bra å ha en del av. Tror ikke jeg hadde brukt mer enn 200-300 kr.

Skrevet

Sengetøy er en flott gave,,det har vi på ønskelista vår...

Hånklær er også en fin gave

Skrevet

Inviterer de gjester så langveisfra til kaffe? :o Det synes jeg nesten er litt frekt, jeg. Hvis man må reise så langt for å komme i bryllup bør man få lov til å komme til middag.

Ville sendt et fint kort, jeg :blunke:

Skrevet

200-300 kr synes jeg holder, husk på evt porto også. Håndklær er kanskje lettere å få til denne prisen enn sengetøy(?), og begge deler er i hvert fall på vår ønskeliste :).

PS. Synes ikke du trenger å gi gave, hvis du ikke vil - jeg forventer i hvert fall ikke gave fra gamle venner som ikke kan komme :).

Skrevet
PS. Synes ikke du trenger å gi gave' date=' hvis du ikke vil - jeg forventer i hvert fall ikke gave fra gamle venner som ikke kan komme <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>.

Enig!

Skrevet
Inviterer de gjester så langveisfra til kaffe? :o Det synes jeg nesten er litt frekt, jeg. Hvis man må reise så langt for å komme i bryllup bør man få lov til å komme til middag.

Ville sendt et fint kort, jeg :blunke:

Grrrrr... synes det er fryktelig utakknemlig å synes det er frekt å bli invitert i bryllup. Det er en måte å vise at man setter pris på en, ikke å fornærme en. Irriterer meg så grenseløst når en god tanke blir tolket som ond!

Skrevet

Ville det ikke vært nok å sende en flott blomsterbukett da?

Skrevet

Forøvrig er det litt upraktisk å gi gave når man bor så langt unna. Tror jeg hadde satset på et gavekort hos en landsdekkende kjede, hvor mye det lyder på avhenger både av din egen økonomi, hvor gode venninner dere var og hvor gode venninner dere er nå (noe som ikke nødvendigvis avhenger av når dere så hverandre sist). De tilsvarende venninnene mine ville jeg sikkert brukt 3-400 på.

Skrevet

Jeg hadde satt max 200 kroner. Du var tross alt "bare" kaffegjest, og du skal ikke være der engang. Jeg regner overhodet ikke med at vi får noen gaver fra folk som ikke kommer. Men det er alltid hyggelig med et kort da :wink:

Skrevet

For meg er det selvfølge å sende gave om jeg er invitert. Trodde det var vanlig skikk og bruk, jeg.

Skrevet

Grrrrr... synes det er fryktelig utakknemlig å synes det er frekt å bli invitert i bryllup. Det er en måte å vise at man setter pris på en, ikke å fornærme en. Irriterer meg så grenseløst når en god tanke blir tolket som ond!

Enig. Ellers syns jeg sengetøy er en fin gave. Og, prisen er det jo bare du som bestemmer :wink:

Skrevet

Jeg hadde gitt en gave selv om jeg ikke kunne komme. Uten at jeg dermed forventer det fra de vi har invitert som ikke kommer. Men når jeg blir invitert i bryllup er det naturlig for meg å gi en gave selv om jeg er forhindret fra å være tilstede.

Pris? Tja....noen hundrelapper (3-4, kanskje?). Syntes forøvrig gavekort var en god ide.

(Synes vel ikke akkurat det er frekt å invitere noen på kaffe selv om de bor langt unna, men litt uomtenksomt, kanskje?)

Skrevet

Jeg forventet ingen gaver fra gjester som ikke kan komme, men vi har allerede fått noen slike... :)

Synes 200-300 høres veldig passende ut, men jeg tror neppe at brudeparet forventer noen gave. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...