Gå til innhold

Mariusgenser med rundfelling uten felling i livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg holder på å strikke marius med rundfelling, og ser i mønstret at man skal felle litt masker i livet på genseren, for at den skal smalne litt og bli mer kroppsnær.

Er det noen som har strikket denne genseren uten å felle? Blir det veldig posete?

Av en eller annen grunn kvier jeg meg litt for å strikke med fellingene, jeg ser liksom for meg at det blir rart... Vil bare høre andres meninger - har dere strikket med eller uten fellinger, og hvilket resultat tror dere blir best? :)

Takknemlig for innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg strikker den genseren nå i str S og har fulgt oppskriften med fellinger i siden. Slik det ser ut (fedig med bol,driver med armer) så er det ikke store forskjellen men jeg trur den ville sett posete ut uten fellingene. Fellingene syntes ikke så lenge du er nøye.

Jeg ville strikket den med felling i siden :-)

Skrevet

Jeg strikker den genseren nå i str S og har fulgt oppskriften med fellinger i siden. Slik det ser ut (fedig med bol,driver med armer) så er det ikke store forskjellen men jeg trur den ville sett posete ut uten fellingene. Fellingene syntes ikke så lenge du er nøye.

Jeg ville strikket den med felling i siden :-)

Takk for svar :) Etter mye om og men har jeg bestemt meg for fellinger i sidene :) Begynner nok på dem i dag. Strikker S jeg også, og satser på å ha genseren ferdig til påskeferien. Ambisiøst, jeg vet :P

Skrevet

Det klarer du nok helt fint! Jeg begynte på torsdag og er ferdig med bol og nesten ferdig med første armen, jeg har en liten baby i tillegg så det sier seg selv at det ikke går veldig fort..

Skrevet

Det klarer du nok helt fint! Jeg begynte på torsdag og er ferdig med bol og nesten ferdig med første armen, jeg har en liten baby i tillegg så det sier seg selv at det ikke går veldig fort..

Oi, da er du rask, synes jeg :) Jeg skal nok klare det, blir jo ikke påske uten mariusgenser ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...