AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 Etter å ha levd lenge i fornektelse, slo denne episoden av forbrukerinspektørene realiteten i meg igjen. (Ja, jeg har til og med ignorert alle nyhetsoppslagene..) Jeg skal ikke shoppe noe igjen før jeg sliter ut det jeg har, og da skal jeg unngå billigkjedene.. Jeg ønsker ikke lenger at mennesker skal lide for samfunnets overfladiskhet. Noen som har tips om merker og firmaer som driver på skikkelig måte? Både klær og tilbehør. Anonym poster: a9b4bd2398e0b58c6e71b65461ae481a
Lunaire Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Jeg liker kvaliteten på klærne fra Ti-Mo, og av hva jeg leser på nettsiden virker det også som om klesmerket og produksjonen er bygget på gode verdier. For alt jeg vet kan det vel ligge snusk bak det meste, men jeg har i hvert fall ikke hørt noe negativt om dette klesmerket, slik som f.eks. klærne fra H&M slik du nevner.
Elanore Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Åfysj... Så hele dokumentaren, og det der var bare fælt. Ser frem til den neste dokumentaren om klesproduksjon generelt - det er der jeg sliter. Kjøper nesten aldri olabukser. Liker ikke plagget, og bruker det ikke stort heller.
Gjest Badabing Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Har du problemer med å kjøpe brukt? Jeg har de siste årene forsøkt å leve mer miljøvennlig, og kjøper stadig mer brukt. I starten forsøkte jeg å sjekke ut hvilke butikker som var ok, men da var det veldig mye rart av klær. På finn (og nå bazar) finnes det masse som ligger ute, og mye av det henger prislappen på. Sparer i tillegg mye på det. Forrige måned kjøpte jeg to designervesker (så helt nye ut) og et par ubrukte støvletter, og til sammen betalte jeg vel 4000 for noe som hadde kostet i alle fall det dobbelte. Slik slipper jeg å støtte verken barnearbeid, miljøødeleggelser eller skinnindustri. Det var litt uvant i starten da jeg hadde bestemt meg for det, men nå er jeg bare veldig fornøyd og har god samvittighet for shoppingen min. Folk kvitter seg med utrolig mye fint. Man må så klart ha litt is i magen og se opp for svindel, men man ser stort sett på annonsen at det er noe som ikke stemmer. Og er det for godt til å være sant, så er det sikkert det. 1
Elanore Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Veldig bra, Badabing! All creds til deg som har funnet en ordning som fungerer for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå