Gå til innhold

Hva serverer du til venninner av enkel lunch/kvelds?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du en spesialitet som du disker opp med når du får venninner på besøk til lunch eller kvelds?

Jeg får to venninner på lunch og har ikke peiling på hva jeg skal lage. Helst ikke salat, da hun ene lagde det sist. Kjekt med noe "nytt".

Gjerne noe jeg kan lage foccacia til, siden jeg akkurat har lært meg å lage det :fnise:

Trenger litt inspirasjon! :)

Anonym poster: 69df110a36b1943f8848211c4371c93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takker for gode forslag!! :)

Suppen så herlig ut. Den kan anbefales altså? Kanskje jeg skal prøve meg på den da.

Vil gjerne ha flere tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Suppe eller blåskjell med foccacia til er jo knallgodt. Suppen kan jo være alt mulig (jeg syns ikke det er så farlig om brødet kræsjer litt sånn opphavsmessig).

Blåskjell er i sesong nå, og kraften man får i bunn er alltid himmelsk til å dyppe brød i. Prøv for eksempel blåskjell med fløte og chorzio (bare google det) eller med aisiatiske smaker som chili, sitrongress, lime, hvitløk, ingefær og fiskesaus. Tonnevis med gode oppskrifter på nett.

Endret av mari kontrari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rekesmørbrød

hjemmelagde rundstykker med godt pålegg

fruktsalat med nøtter, bær, rosiner, evt annet godt og vaniljekesam

foccaccia kan feks dyppes i en god dressing! kjempegodt! sammen med feks kyllingspyd med tomat, sopp, paprika, potet, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god hjemmelaget suppe er ALLTID en slager. Fungerer jo godt sammen med foccacia også. Særlig til kvelds synes jeg!

Ellers kan du servere en slags søt lunsjbuffet av:

Frukt, bær, yoghurt, kesam, nøtter, musli, kokosflak, tørkede frukter, smoothie osv.

Kald pastasalat er veldig godt!

Nybakte boller/ vafler (som ikke er så søte) med godt pålegg og god te til

Eller hva med ost, kjeks, nøtter og druer? Veldig godt og veldig enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Hvis det er mer impulskveldsmat for meg og mine venninner, så synes jeg at jeg kommer langt med ostesmørbrød og kakao :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pai eller suppe?

Denne suppen er veldig god og enkel å lage: http://www.matprat.n...sk-kyllingsuppe

Favorittsuppen min! Fantastisk god :-) Anbefales ++++ !Ha gjerne hvitløkbrød til,jeg bruker 1 fedd i suppa,ellers blir det litt mye for meg, og da passer det godt å ha hvitløkbrød til :-)

Anonym poster: da1d081fccd6e0063b682baca49f8e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gulrøtter og grovt brød.

Anonym poster: 83f4e03d4e3c245e1d215cd3bbc45f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supper er supert! Og perfekt til foccacia :)

Squashuppe med nøtter er en av mine favoritter. Jeg lager den med grønns squash (selv om den får en litt rar farge) og peanøttsmør ("naturlig" type uten annen tilsetning enn salt). Gulrotsuppe med ingefær er også veldig godt (jeg bruker ikke oppskrift men bruker gulrøtter, (evnt også røde linser), løk, kraft/buljong, hvitløk, ingrefær og gjerne dash fløte). Denne purre og potesuppa lagde jeg sist vi hadde lunchgjester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tusen takk for alle forslag! :)

Jeg har lagra mange av oppskriftene og kommer til å prøve dem senere. Så gøy å variere og eksperimentere litt! :)

Jeg gikk for fiskesuppe og foccacia. Det ble skikkelig godt, nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...