Gjest Pterodactylkake Skrevet 23. mars 2004 #1 Skrevet 23. mars 2004 som dere ser på bildet er jeg hvit som snøhvit men jeg tenkte meg en litt mørkere nyanse, ikke pochahontas, men litt brunere, problemet er at jeg tar ikke til meg sol, ikke etter mange timer på stranda om sommeren, jeg blir bare griserosa! Noen tips for sommeren? Jeg er så lei av kommentarer som "din satanist" "få deg farge på huden" bare fordi jeg er en nesten albino Kanskje jeg bare vil holde meg sånn. Mange fine bleikinger også, hun alvearwen i ringnes herre, øh ja hun eneste jeg kommer på
Dru Skrevet 23. mars 2004 #2 Skrevet 23. mars 2004 Velkommen til min verden. Griserosa er en stygg farge i lengden... Selvbruningskrem! Jeg forguder den!
Gjest Ethereal Skrevet 23. mars 2004 #3 Skrevet 23. mars 2004 Selvbruningskrem gir farge til de aller fleste. Til å begynne med bør du teste en type for lys hud, for eksempel fra Body Shop. L'Oreal har også OK selvbruningskremer til en grei pris, ca 130 eller noe slikt.
Gjest Tine Skrevet 23. mars 2004 #4 Skrevet 23. mars 2004 Har det akkurat som deg.. og hver sommer får jeg de samme kommentarene. Synes ikke det er så festlig.. men det virker nesten som det er akseptert å kommentere at folk har lys hudfarge. Folk kommer bort til meg for å sjekke hvor brune de har blitt, opp mot fargen min. På samme måte som folk kommenterer at folk er for tynne. (Jeg har begge "problemene", btw). Det gir meg litt lyst til å mobbe tjukkaser og negre, men da blir det jo rabalder..hehe. Du har sikkert opplevd at noen som er hundre ganger mørkere enn deg sier noe sånt som: "ååå, så bleik jeg er, jeg må sole meg..føler meg så STYGG".. synes det er jævla utidig! Enkelte er lyse i huden, kan ikke folk finne seg i det? :-( Vel.. ville skaffet meg en selvbruningskrem for lys hud var jeg deg, kanskje bruke litt rouge også. Du vil nok også se friskere ut med en lysere hårfarge, for mørkt hår stjeler mye farge fra fjeset ditt, tror jeg. Men hvis du trives med det mørkt, drit i hva folk synes. Lykke til
Gjest Pterodactylkake Skrevet 23. mars 2004 #5 Skrevet 23. mars 2004 Å jeg koser meg med svart hår og røde triper i, har en måte blitt et "image" for meg det, et varemerke men uansett... selvbruningskrem, åssen fungerer dette? På samme måte som slik foundationkrem? For jeg klarer ikke gå rundt med slikt i ansiktet, føler ikke hunden får puste da.
Gjest Ethereal Skrevet 23. mars 2004 #6 Skrevet 23. mars 2004 Det er en krem eller gele (osv) som du smører på jevnt, og som i løpet av noen timer gir deg en hudfarge som ser ut som om du har solet deg. Så den vaskes ikke av, og føles ikke på huden i det hele tatt. Den holder i noen dager, 4-5 sånn ca. Vær forsiktig, smør med bodylotion først og la den trekke godt inn. Deretter selvbruningskremen. Her må du være nøye for å unngå skjolder (de vil også sitte i samme antall dager :-? ). Etter noen timer kommer fargen.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 23. mars 2004 #7 Skrevet 23. mars 2004 Uff høres skummelt ut dett med skjolder, da jeg aldri ellers har ujevn hud... kan jeg ikke sole meg da heller ?Men det var o det som ikke funk ja, aiaiai...
Gjest Ethereal Skrevet 23. mars 2004 #8 Skrevet 23. mars 2004 Øvelse gjør mester Du skal se at det går så bra så. Nettopp derfor du bør velge en for lys hud, slik at du heller kan bruke den to ganger i stedet for å bli Pocahontas med en gang (eller gul).
Laina Skrevet 23. mars 2004 #9 Skrevet 23. mars 2004 Har aldri prøvd selvbruningskrem, men har hørt at det er viktig å peele huden først. Ellers blir det fort ujevn farge...
Gjest Pterodactylkake Skrevet 23. mars 2004 #10 Skrevet 23. mars 2004 se der, jeg er så sjuskete at jeg ikke engang vet hva å peele er :oops: hutlahoi nå kommer alle de overforfengelige og tar meg :o
Dru Skrevet 23. mars 2004 #11 Skrevet 23. mars 2004 Vil du ha oppskrift på bruk av selvbruning? Dagen før du bruker selvbruningsprodukter peeler du hele kroppen. Også kalt skrubbing. Enten med en hampvott, skrubbehansker som fås kjøpt på Bodyshop, eller en peeling-gele-ting. Ikke slik peeling shower gel som nivea har noe av, for de tar ikke godt nok. Loreal Exfotonic anbefales. (Dette gjøres for å bli kvitt døde hudceller, de har en tendens til å gjøre at fargen blir skjoldete.) Fuktighetskrem! Masse! Tørre partier blir brunere enn godt fuktede partier! Så var det det å få selvbruningskrem/spray jevnt på... Det er ikke helt lett. Personlig foretrekker jeg spray, for jeg synes den er lettere å fordele jevnt. Få gjerne en venninne til å hjelpe deg med ryggen. Bruk helst ikke samme selvbruningsprodukt i ansiktet, med mindre produktet er beregnet til det. Og så... Ikke ta på klær og slikt med en gang. Det er ikke lurt. La tørke først. Og hvis brunfargen blir lysere enn forventet? Gjenta behandlingen. Skrubb/peel gjerne, men ikke så mye som første gangen. Vips, så er man sommerbrun! Men glem ikke solfaktor!
Modesty Skrevet 23. mars 2004 #12 Skrevet 23. mars 2004 Det er kult å være snøhvit! (eller rosa) Så det så......
Gjest Cuddly Skrevet 24. mars 2004 #13 Skrevet 24. mars 2004 Det er kult å være snøhvit! (eller rosa) Så det så...... Ikke nødvendigvis... man kan fort se litt syk ut :-? Syns det er like ille å være suuupersolariumsbrun, om ikke verre! Men en gylden (bokstavelig talt) middelvei er bra :-)
Gjest Rio Skrevet 24. mars 2004 #14 Skrevet 24. mars 2004 har aldri gidda peeling og masse kremer. kommer alltid bra ut av det fordi om
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #15 Skrevet 24. mars 2004 Solbrun, "frisk" hud er så nittitalls;) Synes det er penest med lys hud til sort hår (om du er nordisk da).
Gjest Cuddly Skrevet 24. mars 2004 #16 Skrevet 24. mars 2004 Men jeg står på mitt jeg da; jeg, og mange med meg kler ganske enkelt ikke å være blek - ser syk ut. Vi er ikke alle *hva var det hun het, ekskona til Tom Cruise*... Jeg foretrekker en frisk, selvbruningsfarge, og hvis det skulle helle litt mot "sååå nittitalls" - well, so be it
Cupcake Skrevet 24. mars 2004 #17 Skrevet 24. mars 2004 En enda enklere metode for litt farge bare i ansiket, er å bruke solpudder! :-)
VesleBråka Skrevet 24. mars 2004 #18 Skrevet 24. mars 2004 Kanskje det ikke skal mer til enn at du dropper så mye sort rundt øynene og litt solpudder for å se friskt nok ut? Altså, ikke satanist? Om sommeren er det veldig sjelden jeg møter noen som er lysere enn meg, så hvis det er det MÅ jeg jo bare sammenligne farge. Sjelden jeg vinner der gitt. Jeg har brunt hår med litt farget rødskjær i, og bruker aldri sort mascara, bare brunsort. Heller ikke sort blyant. Sort blir alt for hardt til meg med mine lyse nordiske farger.
Gjest Tine Skrevet 24. mars 2004 #19 Skrevet 24. mars 2004 Om sommeren er det veldig sjelden jeg møter noen som er lysere enn meg' date=' så hvis det er det MÅ jeg jo bare sammenligne farge. Sjelden jeg vinner der gitt. quote'] Er dette en konkurranse da?.. Neste gang noen kommer og "måler" mot meg, skal jeg søren meg si "la oss måle hvem som har størst rumpe da"..med mindre vedkommede har mindre enn min.. hihi
Gjest Tristessa Skrevet 24. mars 2004 #20 Skrevet 24. mars 2004 Lancomes selvbruner til ansiktet er fin! Gir ikke sjokkfarge på en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå