Gå til innhold

4-åring som fortsatt tisser på seg..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en fire år gammel jente, som sluttet med bleier på dagen for sikkert 1,5 år siden. Nå har hun over en lang periode begynt å tisse på seg igjen. Noen dager kan hun være helt tørr, mens andre dager kan hun ha hatt tre uhell. Det virker som at hun ikke rekker frem til toalettet i tide, eller at hun ikke har "tid" til å gå på do. Det er veldig akutt når hun blir tissetrengt, og av og til sitter hun på huk for å holde seg, før hun kommer seg på do. Dette er frustrernde både for henne og meg, hun blir veldig lei sei når hun ikke rekker frem i tide. Hun bruker fortsatt bleie om natten, og den er som regel klissvåt hver morgen.

Noen som har tips eller råd til hvordan jeg kan hjelpe henne å bli helt tørr på dagen?

Anonym poster: 92562fe6616afd880bf994e5c2c6acb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta henne med på do selv om hun ikke vil. Eventuelt, ta henne på do etter måltid. Da magen er full er det større behov for å få noe ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har prøvd å ta henne med på do titt og ofte. Det hjelper til en viss grad, men selv om hun nettopp har vært på do, kan hun tisse på seg etter en liten stund.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Kan hun ha urinveisinfeksjon?

Sånn ellers; vår datter er likedan. Kan være tørr i ukesvis, for så å tisse seg ut tre ganger hver dag en uke.

Hun tisser seg ut fordi hun "ikke har tid" til å gå på do..

Endret av Magdalene
AnonymBruker
Skrevet

Kan hun ha urinveisinfeksjon?

Sånn ellers; vår datter er likedan. Kan være tørr i ukesvis, for så å tisse seg ut tre ganger hver dag en uke.

Hun tisser seg ut fordi hun "ikke har tid" til å gå på do..

Nei, jeg tror ikke det. Dette har pågått i flere mnd nå. Hun har ikke vondt når hun tisser, tror rett og slet bare at hun har det "for travelt" med å gå på do. Har prøvd å gi henne positiv oppmerksomhet når hun går uoopfordret på do, men det ser ikke ut til å hjelpe i lengden. Noen som har tips til belønningssystem? Noen med erfaringer rundt dette, om det i det hele tatt virker?

Skrevet

Vi har hatt belønningssystem for vår gutt på 4,5 år.

Allikevel tisser han seg ut mange ganger pr. uke ( særlig når han er ute i bhg) og han bruker nattbleie.

Vi stresser ikke med det, bare spør ham ofte om å gå på do.

Han vil nok bruke do selv om han leker med tider og stunder og når han er lei av å skifte klær hele tiden.

Han har heller ikke UVI, bare mye han vil leke med ;)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt belønningssystem for vår gutt på 4,5 år.

Allikevel tisser han seg ut mange ganger pr. uke ( særlig når han er ute i bhg) og han bruker nattbleie.

Vi stresser ikke med det, bare spør ham ofte om å gå på do.

Han vil nok bruke do selv om han leker med tider og stunder og når han er lei av å skifte klær hele tiden.

Han har heller ikke UVI, bare mye han vil leke med ;)

Ja, det er vel ikke noe å stresse med. Eldstebarnet mitt sluttet veldig tidlig med bleier, så kanskje det er derfor jeg mener det er på høy tid med minstejenta også.. :) Men vi er jo alle forskjellige.

Skrevet

Ja, det er vel ikke noe å stresse med. Eldstebarnet mitt sluttet veldig tidlig med bleier, så kanskje det er derfor jeg mener det er på høy tid med minstejenta også.. :) Men vi er jo alle forskjellige.

Enig. Jenta vår slutta leeeeeeeenge før med bleie.

Men som du sier: de er like forskjellige som du og jeg ;)

De slutter nok med å tisse seg ut før de blir voksne :D

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Enig. Jenta vår slutta leeeeeeeenge før med bleie.

Men som du sier: de er like forskjellige som du og jeg ;)

De slutter nok med å tisse seg ut før de blir voksne :D

Lykke til :)

Hehe, ja det får jeg da inderlig håpe! ;) Får bare fortsette å gi positiv oppmerksomhet når hun kommer på å gå på do selv.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...