AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 http://www.dagbladet.no/2013/03/03/nyheter/innenriks/kino/barn/26029341/ Er det bare jeg som reagerer på at hun ville dra med seg en fire ukers gammel baby på kino? Greit nok at barnet må ammes hver 2 time, men er det ikke da bedre å vente med å dra på kino til ungen er stor nok til å forstå høy lyd og ståk, og heller leie seg filmen? For å ikke snakke om hvor irriterende det kan være med barnegråt og bråk når man er på kino. Hun burde kanskje tenkt seg om to ganger før hun gikk til avisen for å syte over en billett til 75,- Det er nok ikke kinoen som kommer dårlig ut her... Anonym poster: 4d25384d80b9a7bd03bf3440e9d15687 25
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 Fullstendig enig med deg. Anonym poster: e134b87bb19bc2043f74cbc580848205 1
Gjest Spiderpig Skrevet 3. mars 2013 #3 Skrevet 3. mars 2013 En baby på fire uker har ingenting på en kino og gjøre. At dama faktisk går til avisa med dette syntes jeg egentlig er litt morsomt. 17
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Ungen skulle jo oppta et sete, klart hun må betale da. Anonym poster: 0606a79ab97f7d74635b9240e86f9dd0 3
Papirfly Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 "- I utgangspunktet har vi en nedre aldersgrense på 18 måneder for å ha med babyer på kino. Det har med lyd å gjøre og hensynet til de andre i salen, men først og fremst av hensyn til babyen selv, sier Jensen til Nordlys." Jeg ville følt meg veldig dum. Lydnivået i en kinosal egner seg ikke for et barn på fire uker, mener jeg. Det spiller vel ingen rolle om det er Karsten og Petra de skulle se. 13
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 Babykino passer for en baby på fire uker ! Lys og lyd er tilpasset. Anonym poster: 3bc5ea6b6de28b1b4389a9278d3e1639 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #7 Skrevet 4. mars 2013 Enig med ts, når det er sagt synes jeg kino er for dyrt for oss voksne også(i tillegg til sykt mye reklame). Anonym poster: 191946d9ea878a778d09b4ac111c423e 1
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2013 #8 Skrevet 4. mars 2013 Enig med ts, når det er sagt synes jeg kino er for dyrt for oss voksne også(i tillegg til sykt mye reklame). Anonym poster: 191946d9ea878a778d09b4ac111c423e Kino er dyrt, men også frivillig, så om det er prisen som er problemet er det i grunnen bare å la være å gå. Å klage på prisen på noe man ikke skulle ha sluppet inn på i utgangspunktet er absurd. Enten har man en annen foreldre som kan gå på kino med det store barnet, mens mor er hjemme med babyen, eller så lar man bare være å gå på kino. Jeg har barn på 2 og 4 og vi har ennå ikke vært på kino. Synes særlig minstemann på 2 år er for liten ennå.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #9 Skrevet 4. mars 2013 KINO er sinnsykt dyrt. 120 kr pr. pers, hallo. Over 600 kroner om en er mange. Og så skal en ha popcorn menyner til 100 kr utenom?? Nei, kino går vi aldri mer på. Kun gratis sommerkino. Det er for dyrt. Filmen kommer på DVD til 149 kr, og da kan vi ha kino i stua til brøkdel av prisen. Kino og kultur er bare for steinrike blitt, og vanlige arbeidere blir holdt utenfor. LAVMÅLS, av rike Norge. Anonym poster: 720695852b5366fd1470ac54e4d6757a
wondergirl Skrevet 4. mars 2013 #10 Skrevet 4. mars 2013 Synes også det er noe ordentlig tull å dra med seg en så liten baby på kino. Hensynsløst mot de andre tilskuerne. Kunne hun ikke bare gått på babykino, da, og latt være å syte i avisa? 3
Rainbow Skrevet 4. mars 2013 #12 Skrevet 4. mars 2013 Jeg syns det var veldig morsomt at kinosjefen sa at feilen som ble begått av kinoen var å la dama ta med en så liten unge inn i kinosalen, ikke at hun måtte betale for setet! Det må jo være veldig skremmende for en så liten unge å å høre så høy lyd som det er på vanlig kino, kontra babykino! 15
Gjest Naria Skrevet 4. mars 2013 #13 Skrevet 4. mars 2013 Jeg reagerte på akkurat det samme da jeg leste saken. Snakk om å drite seg ut. 2
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2013 #14 Skrevet 4. mars 2013 Tpisk for sånne damer som ikke skal ta hensyn til at de faktisk har fått barn og bare skal leve akkurat som før og gjøre alt de alltid har gjort. Dustedame.
Sugerøret Skrevet 4. mars 2013 #15 Skrevet 4. mars 2013 Jeg skjønner jo at dama vil på kino,men hva med litt planlegging.?? Pumpe litt melk og overlate baby til barnefar! Det er da fanken meg ikke vanskelig. Samt jeg synes ikke så små babyer har noe på kino å gjøre. 3
Gjest strykebrett Skrevet 4. mars 2013 #16 Skrevet 4. mars 2013 Enig med trådstarter, syns fru Figenschou driter seg loddrett ut når hun går til avisa og føler seg forulempet her. En fire uker gammel baby har ingen ting på en ordinær kinovisning å gjøre. Hvor mye glede hennes andre barn på 2,5 år har av å se "Karsten og Petra" kan man jo og lure på. Skjønner ikke hva hun skulle på den kinoen for i det hele tatt.
Gjest xenia Skrevet 4. mars 2013 #17 Skrevet 4. mars 2013 "I utgangspunktet"? Herregud, så små babyer kan jo få hørselskade av lyden kino. På Oslo Kino er de veldig strenge på at babyer under 18 mnd ikke skal være med på kino - av hensyn til babyen. Stakkars unge.
Vera Vinge Skrevet 4. mars 2013 #18 Skrevet 4. mars 2013 Hvis lydnivået er så høyt at det nærmest kan forårsake hørselsskader, kan jeg nesten ikke skjønne at man skulle hørt evt. babyskrik, siden jeg ser noen er bekymret for å få kinoopplevelsen sin ødelagt. Jeg lurer dessuten på hva det er med lydnivået som gjør det mer skadelig for en baby enn for barn som er et år eldre. Nå sier jeg ikke at det hadde vært naturlig for meg å ha med meg en baby på kino, så det er sagt. Men det fins altså babyer som sover gjennom hva det måtte være av støy, som faktisk er vant til et lignende lydnivå fordi de er oppvokst i by og langs trafikkerte veier som sikkert har lyd på nivå med en barnefilm på kino. Og det fins babyer som bare sover og blir ammet, og som man aldri ville visst at var der om man ikke så dem. Jeg har selv vært på babykino med en nyfødt, og jeg merket knapt at jeg hadde med meg en baby selv, siden han nettopp bare sov i armene mine, avbrutt av et par amminger. Jeg nevner dette, siden man her snakker både om støynivå og til hvilken plage babyene er. Som sagt, jeg syns ikke det er naturlig å renne ned landets kinoer med babyer, på vanlige forestillinger. Men jeg syns enkelte her overdramatiserer det hele også. Som vanlig når man diskuterer babyer ute i samfunnet. 1
Mohair Skrevet 4. mars 2013 #19 Skrevet 4. mars 2013 (endret) Jeg synes ikke folk overdriver når de sier at en fire uker gammel baby er for liten til å være med på kino. Det er snakk om 1,5 timer med konstant støy. Edit: Nyfødte skal skjermes for støy. Endret 4. mars 2013 av Mohair 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #20 Skrevet 4. mars 2013 Hvis lydnivået er så høyt at det nærmest kan forårsake hørselsskader, kan jeg nesten ikke skjønne at man skulle hørt evt. babyskrik, siden jeg ser noen er bekymret for å få kinoopplevelsen sin ødelagt. Jeg lurer dessuten på hva det er med lydnivået som gjør det mer skadelig for en baby enn for barn som er et år eldre. Nå sier jeg ikke at det hadde vært naturlig for meg å ha med meg en baby på kino, så det er sagt. Men det fins altså babyer som sover gjennom hva det måtte være av støy, som faktisk er vant til et lignende lydnivå fordi de er oppvokst i by og langs trafikkerte veier som sikkert har lyd på nivå med en barnefilm på kino. Og det fins babyer som bare sover og blir ammet, og som man aldri ville visst at var der om man ikke så dem. Jeg har selv vært på babykino med en nyfødt, og jeg merket knapt at jeg hadde med meg en baby selv, siden han nettopp bare sov i armene mine, avbrutt av et par amminger. Jeg nevner dette, siden man her snakker både om støynivå og til hvilken plage babyene er. Som sagt, jeg syns ikke det er naturlig å renne ned landets kinoer med babyer, på vanlige forestillinger. Men jeg syns enkelte her overdramatiserer det hele også. Som vanlig når man diskuterer babyer ute i samfunnet. Det er snakk om støy og forstyrelser for babyen, ikke de rundt. En ting er å vokse opp med trafikk, men ikke med kinolerret. Anonym poster: 450d86757a384fb6050ce34e2a0a416d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå