Gå til innhold

Stramme opp, og samtidig miste fett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette mulig? Jeg har lyst til å få mindre fettprosent, men samtidig stramme opp kroppen (rumpe, lår, mage) Tenker derfor å ligge på ca 200-300 kcal i underskudd, også trene styrke med vekter ved siden av. Vil dette fungere? Vil jeg klare å bli strammere?

Er forresten 164 cm og veier 49 kg. Ja jeg er slank, men har litt ekstra på magen som jeg gjerne vil ha bort.

Anonym poster: 8dc5875365bfecb65ff2226dde8cc78c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke slanke deg.

Anonym poster: f9b458edb778f4606dc1a53eb9e04196

Skrevet

Ikke gå mer ned i vekt iallfall, du er på kanten til undervektig allerede. Tren styrke, så ser du snart at det hjelper.

AnonymBruker
Skrevet

ja, du kan skifte kropskomposisjon. Men siden du allerede veier så lite behøver du ikke gå i ekstra kaloriunderskudd. Spis mer for å bygge muskler så vil alt stramme seg opp over tid,

Anonym poster: 3273f78cd385858e7691f72de1ac3f13

Gjest Skogmann
Skrevet

Det du har i magen kalles innevoller. De forsvinner ikke uansett hvor mye du slanker deg eller strammer opp.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS Her. Ja så da mener dere at jeg bare må trene styrke, og ikke ligge i kaloriunderskudd? Ble litt vanskelig dette her, fordi jeg mener selv at jeg har litt ekstra på lår/rumpe osv. Jeg hadde en plan om å spise mye protein, trene styrke og ligge i litt underskudd, men det var visst ikke riktig...

Skrevet

Grunnen til at du mener at du har litt "ekstra" på lår/rumpe/mage er fordi du ikke er godt nok trent (evt løs hud om du har vært større tidligere), går ut på samme greia uansett. Hvis ikke er dette er grunnen, så vil nok de fleste tenke du har en spiseforstyrrelse..

Uansett - IKKE slank deg, tren heller. Det er det du må gjøre hvis du ønsker å bli fornøyd med kroppen din. Og for å bygge muskler trenger du næring, så det er viktig å ikke gå i underskudd. Husk også at muskler veier mer enn fett, så du trenger ikke få panikk om du går litt opp etterhvert som du trener heller.. Ta mål av kroppen før du starter treningen, så ser du "beviset" ditt på målebåndet - ikke fokuser på vekt.

Gjest *Maja*
Skrevet

Jepp, som de andre sier. Slappheten din er mangel på muskler. For å få mer muskler må du ha mer mat, ikke mindre. Med din lave vekt i tillegg til underskudd og styrketrening så vil du bare bryte ned kroppen din og se anorektisk ut, ikke veltrent og definert.

Spis sunne og gode råvarer og jevnt både med protein, fett og gode karbs(ikke mindre kalorier enn det som holder vekta stabil, og ekstra de dagene du trener) sammen med styrke så vil du nok merke resultater relativt raskt.

AnonymBruker
Skrevet
Grunnen til at du mener at du har litt "ekstra" på lår/rumpe/mage er fordi du ikke er godt nok trent (evt løs hud om du har vært større tidligere), går ut på samme greia uansett. Hvis ikke er dette er grunnen, så vil nok de fleste tenke du har en spiseforstyrrelse..

Uansett - IKKE slank deg, tren heller. Det er det du må gjøre hvis du ønsker å bli fornøyd med kroppen din. Og for å bygge muskler trenger du næring, så det er viktig å ikke gå i underskudd. Husk også at muskler veier mer enn fett, så du trenger ikke få panikk om du går litt opp etterhvert som du trener heller.. Ta mål av kroppen før du starter treningen, så ser du "beviset" ditt på målebåndet - ikke fokuser på vekt.

Spis sunne og gode råvarer og jevnt både med protein, fett og gode karbs(ikke mindre kalorier enn det som holder vekta stabil, og ekstra de dagene du trener) sammen med styrke så vil du nok merke resultater relativt raskt.

Takk for svar begge to. :) Synes det er vanskelig å spise nok. Jeg som trodde det gikk ann å få strammere kropp selv om jeg ligger i et lite underskudd, bare jeg spiste nok protein. Har spist egg og skinke med knekkebrød i dag, til lunsj blir det lomper og rugsprø med fiskekaker og kyllingfilet. Men da får jeg presse i meg enda mer. Skal trene styrke i dag også. :)

Gjest Skjæra
Skrevet (endret)

Takk for svar begge to. :) Synes det er vanskelig å spise nok. Jeg som trodde det gikk ann å få strammere kropp selv om jeg ligger i et lite underskudd, bare jeg spiste nok protein. Har spist egg og skinke med knekkebrød i dag, til lunsj blir det lomper og rugsprø med fiskekaker og kyllingfilet. Men da får jeg presse i meg enda mer. Skal trene styrke i dag også. :)

Kjøp denne her: http://www.proteinfa...0000001841.aspx

Jeg er ikke flink til å spise nok, så jeg fyller på med tre shaker om dagen for å holde vekta stabil. Den jeg linka til er jordbær og smaker som litago :)

Edit: jeg hater frokost, så jeg tar en shake når jeg står opp. Så tar jeg en sammen med lunchen og en etter middag.

Endret av Skjæra
AnonymBruker
Skrevet
Kjøp denne her: http://www.proteinfa...0000001841.aspx

Jeg er ikke flink til å spise nok, så jeg fyller på med tre shaker om dagen for å holde vekta stabil. Den jeg linka til er jordbær og smaker som litago :)

Edit: jeg hater frokost, så jeg tar en shake når jeg står opp. Så tar jeg en sammen med lunchen og en etter middag.

Tusen takk for svar. Proteinpulver var ikke dumt, skal sjekke det mer ut. :) Fra ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...