Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg har nylig kjøpt meg en IPhone 5

og når jeg går inn på generelt ,mobilnett så får jeg mobildata(som koster hvis jeg asktiverer)og nederst så står det aktiver 3G , om jeg aktiverer 3g med wifi ,blir jeg da belastet?altså koster det noe?

takk

Anonym poster: b6e7aa68246dbe0e187b52ad9611a41f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mobildata bruker vel 3G, WIFI har vel ikke noe med 3G å gjøre?

Kanskje jeg er heeelt på bærtur nå.

AnonymBruker
Skrevet

men koster det noe ekstra hvis jeg skal bruke mobil data og 3g?

Skrevet

men koster det noe ekstra hvis jeg skal bruke mobil data og 3g?

Det kommer an på mobilabonnementet ditt! Vanligvis er det inkludert et visst antall MB hver måned. Så lenge du holder deg under det, koster det ikke noe ekstra. Går du over "kvoten" begynner det å koste noe ekstra. Har du telenor kan du laste ned en "æpp" for å holde rede på om du nærmer deg, netcom og en del andre leverandører har vel noe lignende. Vet ikke helt med Apple, men jeg vil tro de også er programmert til å foretrekke wifi, om det er tilgjengelig - dvs at det ikke går noen trafikk over 3G/mobilnett, så lenge mobilen er tilkoblet wifi. Penger spart osv.

Selv har jeg 3G på konstant, og bruker bare den innebygde appen for å holde noenlunde rede på MB-bruken. Så lenge man holder seg i skinnet når man er utendørs, går det ikke noe særlig mye.

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar

AnonymBruker
Skrevet

men spørsmålet var om jeg har mobilnett på samtidig 3g vil jeg da bli belastet dobbelt så mange ganger hvis jeg hadde bare mobilnett på og ikke 3g??

Skrevet

men spørsmålet var om jeg har mobilnett på samtidig 3g vil jeg da bli belastet dobbelt så mange ganger hvis jeg hadde bare mobilnett på og ikke 3g??

Nei, du vil ikke bli belastet dobbelt.

For å komme deg på internett (mobilnet) så må du bruker 3G nettverke for å få det til å skje.

Du kan jo også se på muligheten med å få deg et mobiltbredbånd istedenfor, hvis du har planer om å bruke nette veldig flittig.

Skrevet (endret)

http://support.apple...iewlocale=no_NO

Edit: Jeg hadde bare latt det stå på, om jeg ikke hadde hatt ett veldig begrenset abb/aktivt bruksmønster.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Det går fint å surfe uten 3G og, det går bare senere. Tlf bruker gjerne litt mindre strøm også i standbymodus.

Gjest Morteno
Skrevet

Mobildata = Edge (128kbit), GPRS (256kbit) hastighet.

Aktiver 3G = HSPA (0.5-1Mbit) og HSPA+ (1-5Mbit) hastighet.

Hvis du skal bruke internet uten WiFi burde egentlig begge være aktivert med mindre du vil bruke lang tid på å åpne nettsider. Dersom du kun skal bruke den til å automatisk laste inn e-post osv trenger ikke "Aktiver 3g" å være på, men den drar ikke akkurat så veldig mye mer strøm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...