Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det dukker stadig opp en kvise midt mellom øyenbryna mine... denne har vanligvis kommet rett før mensen, men nå har jeg jo ikke hatt mensen på jævla lang tid, pga p-sprøyte, men rutinen fortsetter.

Jeg ser nå at den er på vei ut, men det er foreløpig bare en begynnelse, altså en liten hevelse.

Det er veldig viktig at denne kvisen ikke synes til helgen. Så hva kan jeg gjøre for å hindre den i å ekspandere? Altså drepe den før den utvikler seg mer? Og uten å etterlate stygge merker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, det beste er nok å la den gro seg ferdig før du eventuelt begynner å prike på den. En måte å få fortgang i denne prosessen er å legge et varmt omslag over området, som f.eks. en varm hundduk. :)

Ikke irriter huden mellom bryna med manuell eksfoliering, benytt deg av såkalte kriseprodukter hvis du har det liggende og vær ellers flink med hudpleierutinene.

Må dessuten nevne at kviser mellom brynene i følge kinesisk face mapping er knyttet til milten. Får du ofte kviser her er det anbefalt å kutte ned på inntaket av alkohol og fet mat(som smør og ost), og å sove mer bla. :) Merker selv jeg har en tendens til å få kviser mellom bryna hvis jeg har vært ute på byen!

AnonymBruker
Skrevet

Hold en isbit over den 3-4 minutter et par ganger om dagen. Isingen skal fjerne hevelse, det er derfor det brukes når håndball/fotballspillere får skader etc :)

Anonym poster: 78da4a3a10180d205a51e4d36fd0ef03

Skrevet

Jeg drikker relativt sjelden, denne kvisen opptrer oftest i forbindelse med mensen. Veldig rart. Dog kunne søvnrutinene mine vært bedre

Skrevet

Hm, merkelig! Hormonelle kviser opptrer som oftest ved kjevepartiet/haka, men vi er jo alle forskjellige. :)

Isbittrikset som AB nevner er faktisk ganske bra, men jeg erfarer selv at det først gjør susen når den betente massen er fjernet.

Kan ikke skryte av døgnrytmen min om dagen heller, for å si det pent. :glare:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...