Gå til innhold

Blir katter flau

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan katter og andre dyr bli flau? Og hvordan merkes det eller hva gjør de da?

Og hva kan gjøre dem flau?

Anonym poster: 57d97e2ab95b02f9f111f599bb12f7f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror katten min ble skikkelig flau en gang. Satt i stuen og spise chips. Han kom og skulle ha kos, jeg senket en chips så han kunne få lukte. Men i stedet stanget han den med hodet og den satt fast mellom ørene hannes. Han ristet og ristet men den kom ikke av og da braste hele stuen ut i latter. Han var vant til støy, så derfor når han løp av gårde og ville ikke "snakke" med noen resten av kvelden virket det som han ble flau :P

Stakkars lille :P

Anonym poster: 5bcd81a3e551eedcbf097171f2e6b358

• Liker 7
Skrevet

Jeg vet ikke om de faktisk blir flaue, men det hender det ser sånn ut!

Sånn som når pus ligger på bordet på rygg og ruller, for så å oppdage at det ikke er mer bord. Da forsvinner den.

Eller når pus skal hoppe til noe, og bommer og sklir.

• Liker 2
Skrevet

Ja de blir flaue. Katter pleier å vaske seg som en måte å dekke over det som akkurat skjedde.

Hunder blir vel flaue de og, men kanskje ikke like lett. Jeg vet i hvert fall at hvis min hund f.eks. får en dårlig hårklipp forsvinner hun til det verste har vokst ut igjen :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det bare er flokkdyr som kan føle skam.

• Liker 1
Skrevet

Ja de blir flaue. Katter pleier å vaske seg som en måte å dekke over det som akkurat skjedde.

Hunder blir vel flaue de og, men kanskje ikke like lett. Jeg vet i hvert fall at hvis min hund f.eks. får en dårlig hårklipp forsvinner hun til det verste har vokst ut igjen :fnise:

Haha ja akkurat det pus gjør når den kløner. Strener av gårde og begynner å vaske seg.

Skrevet

Vet ikke med katter men hunder kan ihvertfall skamme seg. haha

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke med katter men hunder kan ihvertfall skamme seg. haha

Den er nervøs, ikke skyldbetynget.

Anonym poster: d00ee7e9ad1ddcb9143f5cf32e943364

Skrevet

Jeg tror de kan bli flaue ja, på samme måten som de kan bli stolt. Det er ikke å menneskeliggjøre dyrene. Forskere er bare helt i starten av å forstå hvor rikholdig følelseslivet til dyrene er. Det er ikke mange årene siden vi trodde f.eks at fisken ikke følte smerte og at husdyr ikke følte verken sorg eller glede og ikke hadde andre behov enn å spise og sove. Heldigvis går verden framover, og nå vet vi at de har det.

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at Pusina blir flau når hun, som en over her skriver, ruller seg på bordet, og så plutselig oppdager at det ikke er mer bord igjen.

Likedan når hun skal ned fra et høyt tre... Jeg er overbevist om at hvis hun hadde kunnet prate, hadde hun bedt meg snu meg bort et øyeblikk der hun kaver seg ned trestammen med den tunge baken først, for så å stoppe og prøve å snu seg, bli overveldet av høyden, og så snu seg tilbake igjen. Det tar evigheter, og det er ekstremt høy putefaktor over hele seansen.. Hun prøver å 'gjøre opp for det' ved å ta sats og hoppe ned den siste meteren og liksom skikkelig bryske seg når hun er vel nede- med buskehale og det hele. Og er det en flue eller en eller annen overkommelig utfordring i nærheten, så får de virkelig unngjelde da! :ler:

Gjest Tigress
Skrevet

Jau, dei blir flaue, og då setter dei seg ned og ser hovne ut medan dei slikkar seg, som om det teite dei nett gjorde var planlagt heile tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...