Gå til innhold

Valp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal om et par dager hente hjem en valp på 4mnd.

Noen gode råd?

Anonym poster: 5643a6cb1eaffc14f61d9b0cc1cd96f5

Videoannonse
Annonse
Gjest FiskenBlub
Skrevet

Masse leker og nyt siste dagen du kan sove i fred og lenge på en stund.

Hentet valp i går, min andre hund ^^ lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Masse leker og nyt siste dagen du kan sove i fred og lenge på en stund.

Hentet valp i går, min andre hund ^^ lykke til

Å sove er uansett oppskrytt ;-)

Men vi gleder oss veldig :-) Førstegangs hundeeiere så det er spennende.

Tusen takk :-)

Skrevet

Les deg opp på positiv trening. Straff med å ta i nakkeskinn og legge i bakken er no-go! Gå inn på canis.no og les der.

AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp på positiv trening. Straff med å ta i nakkeskinn og legge i bakken er no-go! Gå inn på canis.no og les der.

Ja, der var det endel nyttig :-)

Gjest Badebuksa
Skrevet

Oi oi, håper du har lest litt mer enn du gir inntrykk av, sånt skal man være ferdig lest opp om før man bestemmer seg for hvilken valp man henter engang ;)

Men canis.no har mange gode og idiotiske tips. Begge deler :)

Hold deg unna Cesar Millan så går det bra.

Kjøp get off, ha masse tørkepapir (dersom den ikke er nogenlunde renslig da, det kan jo være at den er mer renslig når den er såpass stor), les masse om rasen, forbered deg på at du kommer til å ha masse å gjøre osv :)

AnonymBruker
Skrevet

Oi oi, håper du har lest litt mer enn du gir inntrykk av, sånt skal man være ferdig lest opp om før man bestemmer seg for hvilken valp man henter engang ;)

Kjøp get off, ha masse tørkepapir (dersom den ikke er nogenlunde renslig da, det kan jo være at den er mer renslig når den er såpass stor), les masse om rasen, forbered deg på at du kommer til å ha masse å gjøre osv :)

Har omtrent ikke gjort annet enn å lese meg opp på både rasen og hundehold generelt det siste halvåret. Har vært i kontakt med mange oppdrettere og hilst på mange hunder før vi endelig bestemte oss.

Har hatt mye med hunder å gjøre før, men aldri eid selv.

Ferdig opplest blir man aldri, man må alltid være ydmyk nok til å si at det alltid er mer å lære :-)

Vi føler oss klare nå og var på jakt etter noen siste gode råd :-)

• Liker 3
Gjest Elize
Skrevet (endret)

Forbered dere på mye arbeid..

Endret av Elize
Skrevet

Man kan aldri være 100% forberedt før man får sin første valp, tror jeg! Det er mye jobb, men utrolig morsomt :) begynn så tidlig som mulig å trene innkalling, sosialiser valpen og forbered dere på å løpe ut hver gang den har sovet, lekt, spist eller drukket ;) lykke til!

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Det er en virvelvind av bæsj, rutiner, trening, skryt, oppmuntring og å sitte å trippe etter å kose mens valpen sover og sover og sover. Hunden min gjorde ikke noe annet enn å sove i tre måneder omtrent, han var dritkjedelig :fnise:

Nå er han tre og jeg føler jeg først nå har landet ordentlig i rutinene våre :laugh:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...