Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(?)

Er alle forhold perfekte? Vi har krangler, diskusjoner, irriterte stunder hvor vi smeller igjen døren og setter oss i hvert vårt rom.

Vi har dager hvor vi går på skyer, hvor alt er rosenrødt, hvor vi koser, kysser, klemmer, ler og smiler. Mest gode dager, men oppturer og nedturer så klart.

Jeg er ikke like forelsket nå som jeg var før, men jeg elsker han mer for hver dag som går. Bor sammen og har det ellers helt topp. Er ikke alle forhold sånn? De fleste ihvertfall? At følelser og romantikken dapper litt av i hverdagen? Vi legger oss også alltid sammen, aldri i seng sint og drar aldri fra hverandre sinte.

Anonym poster: c321e7b04ee0d8f4eb874145e080e38f

Videoannonse
Annonse
Gjest Stronger
Skrevet (endret)

Det du beskriver her, høres for meg ut som det normaleste forholdet i hele verden! Alle har oppturer og nedturer, man er ikke nyforelska hele tiden og såklart blir man irritert og sur av og til, skulle bare mangle når man er så tett opp på hverandre over lang tid :) Noen ganger har man en dårlig dag, sånn er det jo enten man er singel eller ikke. Og jeg tør forresten å påstå at ingen forhold er perfekte :)

Det viktigste er vel at de gode stundene overdøver de dårlige, sånn at forholdet er "verdt det" i det lange løp :)

Endret av Stronger
AnonymBruker
Skrevet

Jo lengre tid det går, jo mer og mer lei av hverandre kommer dere til å bli. Beklager, men sånn er nesten alle forhold. Dere har hatt den beste perioden, nå er dere på en måte på et "mellomstadie" der dere fortsatt kan godta hverandre osv, men gradvis kommer gnisten til å å brenne ut etterhvert som dere stadig blir litt eldre osv. Sånn er i hvert fall de aller fleste forhold, med mindre man virkelig klarer å kommunisere og forstå hverdandre.

Anonym poster: 5e3f7cdee7bac8c3319f2b8a7fdb4fab

Skrevet (endret)

Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver. Alt er ikke alltid perfekt, og jeg tenker det er normalt så lenge man har de gode tidene, og at de er mer representert :)

Endret av finkel
Gjest Bandit
Skrevet

Jeg tror det er mye av det uperfekte som gjør det perfekt. Hvem vil ha et liv som går på skinner? Hvor er utfordringen i det?

Skrevet

Dette er jo heeelt normalt! :D

Minner meg om meg og eksen, det beste forholdet jeg har vært i :)

AnonymBruker
Skrevet

Jo lengre tid det går, jo mer og mer lei av hverandre kommer dere til å bli. Beklager, men sånn er nesten alle forhold. Dere har hatt den beste perioden, nå er dere på en måte på et "mellomstadie" der dere fortsatt kan godta hverandre osv, men gradvis kommer gnisten til å å brenne ut etterhvert som dere stadig blir litt eldre osv. Sånn er i hvert fall de aller fleste forhold, med mindre man virkelig klarer å kommunisere og forstå hverdandre.

Så du mener alle forhold tar slutt du da? Ettersom man tydeligvis blir mer og mer lei av hverandre..

Flott å se at flere kjenner seg igjen!:)

Anonym poster: f2fdf3abce59c1f01b946a2c4cbb3ccc

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror noen par kan holde gnisten hele livet jeg! Det handler om hva man putter i forholdet, man må hele tiden jobbe med et forhold. Den dagen man begynner å ta partneren for gitt, ja da har man tapt...

Skrevet

Hva er et perfekt forhold da?

Hvis begge trives sammen og kommuniserer godt sammen så er det ganske mye, vil jeg si. Ingen forhold er bare lykke, men det gjelder å jobbe for at det gode skal vare og at "oss" skal bestå og ikke forsvinne i daglige gjøremål, unger og andre ting.

Forhold går gjennom faser og med forventninger om nettopp det, tror jeg det er lettere å aksptere at alt ikke er idyll til enhver tid.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er et perfekt forhold da?

Hvis begge trives sammen og kommuniserer godt sammen så er det ganske mye, vil jeg si. Ingen forhold er bare lykke, men det gjelder å jobbe for at det gode skal vare og at "oss" skal bestå og ikke forsvinne i daglige gjøremål, unger og andre ting.

Forhold går gjennom faser og med forventninger om nettopp det, tror jeg det er lettere å aksptere at alt ikke er idyll til enhver tid.

Personlig tror jeg er perfekt forhold er når du har vært igjennom et helvete, stort eller lite og tilbake sterkere enn før. Når tilliten er god og man trives i hverandres selskap. Når det å lage mat sammen er en koselig ting som fører til latter, når man legger seg fornøyde ved siden av sin kjære og takker Gud for at man har hatt en slik fin dag og fått en så god kjæreste.

Når man har nedturer, men man alltid ordner opp til slutt. Når man vil vise frem sin kjære, er stolt av sin kjære og viktigst av alt;

Når man sovner med et smil, fornøyd med hvordan ting har blitt og hvordan man har det i livet.

• Liker 1
Skrevet

Personlig tror jeg er perfekt forhold er når du har vært igjennom et helvete, stort eller lite og tilbake sterkere enn før. Når tilliten er god og man trives i hverandres selskap. Når det å lage mat sammen er en koselig ting som fører til latter, når man legger seg fornøyde ved siden av sin kjære og takker Gud for at man har hatt en slik fin dag og fått en så god kjæreste.

Når man har nedturer, men man alltid ordner opp til slutt. Når man vil vise frem sin kjære, er stolt av sin kjære og viktigst av alt;

Når man sovner med et smil, fornøyd med hvordan ting har blitt og hvordan man har det i livet.

Voldsomt idyllisert, men joda! Litt av poenget, tenker jeg, er at man er klar over at ingen forhold er bare rosenrøde hele tiden, men at det går i bølgedaler for alle. Dersom samliv alltid blir fremstilt som ren lykke vil noen føle seg mislykket og tvile på sitt forhold dersom det ikke oppfyller lykke-kravene.

AnonymBruker
Skrevet

Så du mener alle forhold tar slutt du da? Ettersom man tydeligvis blir mer og mer lei av hverandre..

Flott å se at flere kjenner seg igjen! :)

Ja, eller dvs mange forblir i et overfladisk forhold der de egentlig ikke gir hverandre noe som helst, bare for å ha statusen av å være i et forhold, eller eventuelt i frykt for å være alene.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, eller dvs mange forblir i et overfladisk forhold der de egentlig ikke gir hverandre noe som helst, bare for å ha statusen av å være i et forhold, eller eventuelt i frykt for å være alene.

Der må jeg si meg uenig med deg. Tror ikke det gjelder alle, min bestefar på 63 og min mormor på 6(døde for to år siden) holdt sammen siden de var i tidlig 20 årene. Tre felles barn, seks barnebarn og bestefar som holdt hånden hennes helt til hun gikk bort og enda en halv time etter hadde det flott. Klart de hadde sine nedturer, men som bestefar sier " Når du først finner kjærligheten i ditt liv gir du aldri slipp, du slutter aldri å gi. Selv når hun gikk bort var hun min og frem til vi ses igjen skal jeg vente på henne. Min kjære er min kjære, jeg vil ikke be om annet"

• Liker 2
Skrevet

Der må jeg si meg uenig med deg. Tror ikke det gjelder alle, min bestefar på 63 og min mormor på 6(døde for to år siden) holdt sammen siden de var i tidlig 20 årene. Tre felles barn, seks barnebarn og bestefar som holdt hånden hennes helt til hun gikk bort og enda en halv time etter hadde det flott. Klart de hadde sine nedturer, men som bestefar sier " Når du først finner kjærligheten i ditt liv gir du aldri slipp, du slutter aldri å gi. Selv når hun gikk bort var hun min og frem til vi ses igjen skal jeg vente på henne. Min kjære er min kjære, jeg vil ikke be om annet"

Nydelig!

Jeg tror nok at mange unge har urealistiske forventninger til hvordan et parforhold skal være og litt liten tålmodighet med de tunge dagene. Livet går i bølger, akkuat som forhold gjør, det tunge går over hvis en orker å stå i det og gjør det som trengs for å komme "opp" igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...