Knøttet Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Har bestilt Kindle til mannen, men ser nå at man får både med og uten 3G, hvor da 3G brukes gratis (?). Hvordan fungerer dette? Burde jeg gjøre om bestillingen og kjøpe Kindle med 3G til han eller er det greit nok med WIFI også?
Zzyzx Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 Det er greit nok med wifi. Jeg har en eldre versjon med 3G, og det har jeg vel aldri brukt. Det er sjelden det haster så mye med å få tak i en bok at jeg ikke kan finne et trådløst nettverk et sted. 2
Neket Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 For å bruke 3G må du sette et simkort i. Enig med forrige taler!!
Zzyzx Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Nei, det er allerede simkort i den. Det er bare å skru den på og koble den til hvis man skal bruke 3G. Klar til bruk rett ut av boksen. 1
Neket Skrevet 8. mars 2013 #5 Skrevet 8. mars 2013 Javel? Hvem betaler for mobildatabruken da? Sim-kortet må være tilknyttet en operatør?
Neket Skrevet 8. mars 2013 #7 Skrevet 8. mars 2013 Og det funker selv utenfor USA? Det må jeg si! Kan 3G kun brukes til nedlasting av bøker? (er det et rent lesebrett eller kan man surfe med det også?)
Zzyzx Skrevet 8. mars 2013 #8 Skrevet 8. mars 2013 Hvis du kjøper internasjonal versjon, så funker det utenfor USA, ja. Det er (var iallfall) en eksperimentell nettleser på brettet, men hvis du kjenner til e-blekk så vet du også at det er en opplevelse man klarer seg greit uten. Lesebrett er laget for å lese på, og ikke så mye mer enn det. 1
Gjest Naria Skrevet 8. mars 2013 #9 Skrevet 8. mars 2013 Min erfaring er at 3G er fullstendig unødvendig på Kindle. Kommer selv til å kjøpe Paperwhite og kommer til å kjøpe med bare wifi. Tror jeg har brukt 3G'en på den jeg har nå en gang bare for å teste.
Neket Skrevet 8. mars 2013 #10 Skrevet 8. mars 2013 Da har jeg lært noe nytt Bruker selv android med app, men min far har en slik sak fra Bokkilden. Må si jeg foretrekker nettbrett, er så praktisk å slippe leselampe på sengekanten
Knøttet Skrevet 8. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2013 Da var det bestilt og levert på døra etter 3 dager! Er moms/mva eller hva det heter på den avgifta på ting over 200,- inkludert i prisen fra Amazon eller har de glemt den/er ikke sånt på lesebrett? Spent på om mannen liker gaven nå da ...
Gjest Naria Skrevet 8. mars 2013 #13 Skrevet 8. mars 2013 Ja, momsen er inkludert i prisen. Mannen din kommer garantert til å like gaven. Min er en av de beste gavene jeg noen gang har fått. Bruker den så godt som hver dag.
Knøttet Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #14 Skrevet 26. mars 2013 Han elsket Kindle-en sin! Brukt den mye og er superfornøyd! :D
Mann 42 Skrevet 27. mars 2013 #15 Skrevet 27. mars 2013 Hvis du kjøper internasjonal versjon, så funker det utenfor USA, ja. Det er (var iallfall) en eksperimentell nettleser på brettet, men hvis du kjenner til e-blekk så vet du også at det er en opplevelse man klarer seg greit uten. Lesebrett er laget for å lese på, og ikke så mye mer enn det. Nettleseren som ligger på Kindle er vel først og fremst ment å brukes til å kjøpe bøker fra Amazon, og det funker den helt greit til. Men jeg ville ikke brukt den til noe annet.
Zzyzx Skrevet 27. mars 2013 #16 Skrevet 27. mars 2013 Nei, det er to forskjellige ting. Den innebygde bokhandelen funker fint til å kjøpe bøker, men det finnes en bortgjemt (eksperimentell) nettleser som kan surfe på de fleste nettsider. Den duger til det helt banale, men det er ikke noe man sitter og surfer KG på.
Mann 42 Skrevet 28. mars 2013 #17 Skrevet 28. mars 2013 Åja. Da er det mulig at jeg ikke har forsøkt. Jeg ser ikke helt poenget med å surfe på nettet med et dritlangsomt lesebrett og en bitteliten svarthvitt skjerm. Så de eneste nettakt jeg bruker kindle til, er å kjøpe, eller rettere sagt leie flere bøker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå