Gå til innhold

Rund rumpe- hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på bilder av kvinner med skikkelig runde lekre rumper og at folk sier at man må trene for å få dem slik, men jeg trener, og min rumpe blir bare mer innsvingete! Ikke rund, bare helt motsatt.. Nesten litt sånn mannerumpe :o Hvilke øvelser må jeg gjøre for å få rund stump? Eller er dette genetisk?

Kvinne 30

Anonym poster: 7f125ff3d26749a8348030b8af6c2e5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sånn rund rumpe og det er et familietrekk, altså genetisk.

Anonym poster: 40d72cc0dcec1a56d5d84172bda63298

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiser du nok? Hvis du ikke spiser nok og får i deg nok proteiner vil rumpa de bli mindre, ikke større. En slik rundt rumpe krever hardt trening og kalorioverskudd. Skal du oppnå muskelvolum må man ligge i overskudd. Husk også at mange bilder er redigert og ikke sanne. Og gener/alder/form på rumpa fra før spiller en rolle.

Ikke alle kan få helt likt resultat da vi ale er forskjellige med veldig forskjellig grunnlag.

Jeg driver med det samme og merker at rumpa får mer sprett og blir litt rundere hele tiden. Men det tar veldig lang tid også! Viktig å ha masse tålmodighet:)

Anonym poster: 0daa9e1d4c1a020ca19394be5ba3e050

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags øvelser trener du? Jeg trener knebøy (går skikkelig dypt med tunge vekter). Utfall (skikkelig dypt her også med tunge vekter). Pass på teknikk og velg de vektene som faktisk er skikkelig tunge for deg. Du skal ikke klare mer enn ca 3x10. Hip thrust (med vekt), knestrekk, beinpress, markløft.

Alltid press deg selv, ikke vær redd for å bli skikkelig sliten. Tren også lår samtidig, da får man finere resultat.

Ha litt forskjellige dager. Noen ganger trener jeg 3x10. Altså jeg tar så tungt at jeg ikke klarer mer enn 10. Klarer jeg 11 legger jeg på vekter med en gang. Andre dager trener jeg 4x5. Da løfter jeg enda tyngre. Sik at jeg ikke klarer mer enn 5 maks.

Det er veldig tungt og vanskelig, men man får kjempe resultater etter et par måneder. Husk at muskler bruker lang tid på å bygges.

Anonym poster: 0daa9e1d4c1a020ca19394be5ba3e050

Skrevet

Motbakkeintervaller, kombinert med hip thrust, knebøy, kettlebellsving, markløft og glutebridge. Riktig teknikk er avgjørende.

I utgangspunktet er det genetisk betinget. Men riktig trening kan gjøre mye.

Skrevet (endret)

Har heldigvis fått en rund rumpe genetisk, hehehe. Jeg er redd for at den forsvinner når jeg begynner treninga nå i mars...

Endret av johans1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for tips! :)

TS

Anonym poster: 7f125ff3d26749a8348030b8af6c2e5d

Skrevet

SQUATS!! Genetikk spiller nok en stor rolle, men mye kan forbedres ved riktig og tung nok trening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...