norvel Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Overskriften ser jo helt grusom ut når jeg har skrevet den og ser på den. Historien; Har hatt et langt forhold med min kjære. Det ble et brått brudd mellom oss, og vi gikk hver til vårt uten å snakke skikkelig ut om hva som skjedde eller møtes etterpå. (Jeg gikk fra han). Etter en stund møtte jeg er annen på byen, og han ble med hjem etter en meeeget fuktig kveld. Jeg gikk på pillen, men et eller annet sted feilet det. Tok angrepille dagen etter, siden jeg visste det va en pille som ikke ble tatt for 7 dager før, og vi ikke brukte kondom. Uannsett, i desember kom ikke tante rød, og test var positiv. Tenkte jo selvfølgelig ÅNEI! og ringte BF. Vi bestemte uannsett for å beholde og prøvde å få ting til å fungere rundt det. Er nå i et forhold, etter hans forslag, og dumme hormonelle meg ble jo selvfølgelig kjempeglad der å da med A4 familieliv i hodet selv om de rette følelsene selvfølgelig ikke er helt på plass fra min side hvertfall. Ringte også eksen for noen uker siden, og han ble kjempelei seg når jeg sa det ikke var tvil om hvem faren var. Har møtt han noen ganger uten noe seksuellt, og kjenner jeg vil ha tilbake livet mitt med han, og det samme vil han, også med en baby, som han ikke er biologisk far til. Har altså havnet i mitt livs dilemma.. Min kjære, som kan gi oss alt, følelsesmessig og omsorgsmessig ELLER bf, som jeg nesten ikke hører fra, sier ting som er helt feil for ei dame og ikke interessere seg for enten magen eller meg. Vil jo så gjerne ha både mor og far i huset, siden jeg vokste opp med bare mor. Kjenner jo at han prøver litt noen ganger, men det er ingen romantikk mellom oss. Vet jo selv at dette er det mest uansvarlige jeg kunne funnet på å gjort, ja hele graviditeten et blitt en belastning, men barnet skal jeg ha uannsett. Blir enten alene eller med eksen. Helt feil å forlate og gå tilbake til mannen? Hva ville dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #3 Skrevet 3. mars 2013 Nei det er ikke feil å forlate BF for å gå tilbake til eksen. Å få et barn er slitsom og du trenger noen som kan stille opp for deg. Hjelpe til med de enkleste ting. Det er dumt å være sammen med BF bare fordi det er BF. Jeg tror du egentlig vet svaret ditt. Anonym poster: 9090bf6ac6730196e92966ac333be176 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Tror du troller Anonym poster: d1cfe4878e85c7fe7966d6a5ebdbdd52 1
Gjest Anonym Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Huff, det kan ikke være lett.. Men hadde det vært meg som sto i dine sko, hadde jeg nok satset på å gå tilbake til mannen.. Om det ikke er noe følelser for bf, så kommer det mest sannsynlig ikke til å bli det i fremtiden, og dermed utsetter dere bare bruddet. Lykke til uansett
Bernardette Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 Ikke tro at et barn gjør et elendig forhold noe bedre, for det gjør det ikke. 3
Gjest molecules Skrevet 3. mars 2013 #7 Skrevet 3. mars 2013 Overskriften ser jo helt grusom ut når jeg har skrevet den og ser på den. Historien; Har hatt et langt forhold med min kjære. Det ble et brått brudd mellom oss, og vi gikk hver til vårt uten å snakke skikkelig ut om hva som skjedde eller møtes etterpå. (Jeg gikk fra han). Etter en stund møtte jeg er annen på byen, og han ble med hjem etter en meeeget fuktig kveld. Jeg gikk på pillen, men et eller annet sted feilet det. Tok angrepille dagen etter, siden jeg visste det va en pille som ikke ble tatt for 7 dager før, og vi ikke brukte kondom. Uannsett, i desember kom ikke tante rød, og test var positiv. Tenkte jo selvfølgelig ÅNEI! og ringte BF. Vi bestemte uannsett for å beholde og prøvde å få ting til å fungere rundt det. Er nå i et forhold, etter hans forslag, og dumme hormonelle meg ble jo selvfølgelig kjempeglad der å da med A4 familieliv i hodet selv om de rette følelsene selvfølgelig ikke er helt på plass fra min side hvertfall. Ringte også eksen for noen uker siden, og han ble kjempelei seg når jeg sa det ikke var tvil om hvem faren var. Har møtt han noen ganger uten noe seksuellt, og kjenner jeg vil ha tilbake livet mitt med han, og det samme vil han, også med en baby, som han ikke er biologisk far til. Har altså havnet i mitt livs dilemma.. Min kjære, som kan gi oss alt, følelsesmessig og omsorgsmessig ELLER bf, som jeg nesten ikke hører fra, sier ting som er helt feil for ei dame og ikke interessere seg for enten magen eller meg. Vil jo så gjerne ha både mor og far i huset, siden jeg vokste opp med bare mor. Kjenner jo at han prøver litt noen ganger, men det er ingen romantikk mellom oss. Vet jo selv at dette er det mest uansvarlige jeg kunne funnet på å gjort, ja hele graviditeten et blitt en belastning, men barnet skal jeg ha uannsett. Blir enten alene eller med eksen. Helt feil å forlate og gå tilbake til mannen? Hva ville dere gjort? It's a no brainer. Gå tilbake til eksen. Barnet og deg vil ha det mye bedre, enn om du forblir med din baby-daddy.
Cristella Skrevet 3. mars 2013 #8 Skrevet 3. mars 2013 Tenker det samme som anonym over her. Om der ikke er noen følelser sier det selv at det ikke vil funke når hverdagen begynner skikkelig med barn og hele pakka. Om eksen vil ha både deg og barnet, og du selv ønsker å gå tilbake, da synes jeg du skal gjøre det!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #9 Skrevet 3. mars 2013 Huff, for en vanskelig situasjon å havne i. Hvis eksen din vil ha deg tilbake så hadde jeg tatt han. Men du må tenkte grundig gjennom dette, er du sikker på at ønsker dette? Vil han alltid bære nag til deg? Nå sier han det er greit, kanskje i ren desperasjon for å få deg tilbake, men hvordan vil han reagere på at du må samarbeide med bf? Han vil jo aldri blir far til barnet. Kanskje det beste er å bo alene en stund???? Uff, vanskelig. Ønsker deg masse lykke til:) Anonym poster: 4c8f7aaf2f118bf8b53ffa85e3d0d15d
Gjest Skrevet 3. mars 2013 #10 Skrevet 3. mars 2013 Ikke løp fra en mann til en annen. Stå på egne bein, og grei deg selv. Faren til ungen må du forholde deg til resten av livet. Om du oppfører deg som en syk bitch nå, så ødelegger du noe vanvittig både for deg og ungen. Gamlekjæresten og du hadde problemer. De er ikke løst skikkelig. Ingen grunn til å tro at ting går bedre om du kommer tilbake til han med en annen manns barn. Det er gode sjangser for at ting i forbindelse med graviditeten kommer til å trigge vonde følelser. Du har malt deg ettertrykkelig inn i et hjørne. Det finnes ingen "quick fix" og du må nå ta skikkelig tak i deg selv og ta ansvar for livet ditt. Uansett, lykke til. 9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #11 Skrevet 3. mars 2013 Hvis eksen din vil ha deg tilbake med en annens barn og dere har følelser for hverandre så go for it! Et kjærlighetsløst forhold fungerer ikke på sikt. Anonym poster: e2adfd9925841d03f5a6c5489da8cb4f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #13 Skrevet 3. mars 2013 Jeg ville tatt abort og så avsluttet forholdet og prøvd igjen m eksen. Men ikke glem at han er en eks - det er vel en grunn til d... Er denne grunnen borte nå? Hvorfor skal d funke nå hvis det ikke funket sist..? Anonym poster: 72426bb83bd3b2e57616214a521df3de 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #14 Skrevet 3. mars 2013 Herregud, klarer du deg ikke uten en mann eller hva er det??? Selvsagt skal du ikke tilbake til eksen med en annen manns unge, dere hadde problemer fra før av, det blir ikke bedre av at du kommer tilbake gravid med en fremmed unge, det ser du vel?? Dump begge og fiks livet til å klare deg alene. Anonym poster: 8618fb2dd9a78178904ed2319b46498b 4
norvel Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 3. mars 2013 Jeg ville tatt abort og så avsluttet forholdet og prøvd igjen m eksen. Men ikke glem at han er en eks - det er vel en grunn til d... Er denne grunnen borte nå? Hvorfor skal d funke nå hvis det ikke funket sist..? Anonym poster: 72426bb83bd3b2e57616214a521df3de Skreiv jo at det er uaktuellt å ta abort, er ikke mulig å ta abort lenger heller. Vil absolutt aldri anbefale noen å ta abort heller pga et forhold om du ønsker barnet, med mindre det er ekstreme grunner for det. 1
norvel Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #16 Skrevet 3. mars 2013 Herregud, klarer du deg ikke uten en mann eller hva er det??? Selvsagt skal du ikke tilbake til eksen med en annen manns unge, dere hadde problemer fra før av, det blir ikke bedre av at du kommer tilbake gravid med en fremmed unge, det ser du vel?? Dump begge og fiks livet til å klare deg alene. Anonym poster: 8618fb2dd9a78178904ed2319b46498b Selvfølgelig klarer jeg meg uten en mann, det var ikke det spørsmålet mitt var. Ser flere poengtere at jeg og eksen hadde problemer. Det har jeg aldri sagt, sa det var et brått brudd.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2013 #17 Skrevet 3. mars 2013 Selvfølgelig klarer jeg meg uten en mann, det var ikke det spørsmålet mitt var. Ser flere poengtere at jeg og eksen hadde problemer. Det har jeg aldri sagt, sa det var et brått brudd. Hvorfor var det et brått brudd? Hva skjedde? Hilsen ei som nylig har hatt et brått brudd med typen...
norvel Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #18 Skrevet 3. mars 2013 Hvorfor var det et brått brudd? Hva skjedde? Hilsen ei som nylig har hatt et brått brudd med typen... Jeg fikk høre noe fra ei "venninne" som det i ettertid kom frem ikke var helt sant, hun fortalte det selv et par mnd etterpå. Jeg overreagere voldsomt på dette og pakket tingene mine på dagen og dro. Flere uker senere fikk jeg vite at eksen hadde det "sååå mye bedre uten meg", så unnlot å ta kontakt å tenkte bare at det var vell en grunn til at det var slutt og siden jeg alt var gravid så prøvde jeg å glemme han. Fullstendig mislykket det altså
Gjest Skrevet 4. mars 2013 #19 Skrevet 4. mars 2013 Jeg fikk høre noe fra ei "venninne" som det i ettertid kom frem ikke var helt sant, hun fortalte det selv et par mnd etterpå. Jeg overreagere voldsomt på dette og pakket tingene mine på dagen og dro. Flere uker senere fikk jeg vite at eksen hadde det "sååå mye bedre uten meg", så unnlot å ta kontakt å tenkte bare at det var vell en grunn til at det var slutt og siden jeg alt var gravid så prøvde jeg å glemme han. Fullstendig mislykket det altså Du slukte alt rått som venninna di sa. Trodde heller på rykter på bygda enn å ta en prat med han. Det høres jo ikke ut som noe sterkt og godt forhold selv om du sier dere ikke hadde problemer. Du hadde jo en minimal tillit til han. Jeg mener fortsatt at du må stå på egne bein, og ikke løpe fra mann til mann. Få deg litt selvrespekt. 4
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2013 #20 Skrevet 4. mars 2013 Jeg er enig med de som skriver at det kan være lurt av deg å stå på egne bein ei stund. Siden du ikke har følelser for BF, har det ikke noen hensikt å forsøke å være i et forhold med han. Og om det skal bli deg og eksen etter hvert, så tror jeg det er lurt å ta det sakte. Først etter at du har fått et avklart forhold til BF og barnet er født, kan dere prøve å "nærme dere igjen". Da gjerne med litt parterapi først. Og få da for all del et skikkelig solid fundament før dere finner på å flytte sammen igjen med barn i bildet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå