Gå til innhold

Pris på bryllupsgaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært i bryllup etter at jeg "ble voksen" og måtte kjøpe gaver selv, så jeg lurer litt på hva slags prisklasse jeg skal se etter gave i. Skal i to brylluper til sommeren; til en god venninne og til en kusine som jeg aldri snakker med. Jeg er student og har ikke over-god råd akkurat, men bryllup er bryllup så det ordner seg nok. Men hvor mye er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, nybegynneren brukte for lang tid, og kom ikke først, men er fælt stolt over å ha fått det til! :-)

Skrevet

Takk for svar!

Konklusjon:

500-800 til min kusine hvis jeg drar alene og ca 1000 hvis kjærsten blir med.

Til min venninne blir det nok litt mer.. ca 800? (drar nok alene da kjærsten min ikke kommer overens med de andre gjestene). Men med henne kommer det mer an på hva de ønsker seg og mindre om prisen. Får høre litt med resten av gjengen hva de har tenkt til. Går jo an å spleise på noe dyrt også.

Skrevet

Er ikke tusen kroner mye til en kusine du nesten ikke har kontakt med...?

Skrevet

Tenkte jeg også, Tex. Klart at det kommer jo ann på hver enkelts lommebok, men jeg vet ikke helt om jeg hadde brukt noe mer enn 200-300 kroner på et søskenbarn jeg nesten aldri ser...

Skrevet

Men vi er jo invitert på middag og full pakke! Slik jeg forstod at den tråden som noen la ut link til, så hadde det noe å si på hvor mye man skulle gi..

Nei jeg har vel aldri hatt en samtale med kusinen min engang, men hun er jo familie!

200-300 virker jo fryktelig lite når man er to personer bedt på middag? Eller??

Skrevet

Hvis det var min kusine som jeg ikke hadde noe særlig kontakt med, og jeg skulle hatt med meg mannen min ville jeg tenkt ca 600 kroner. Max.

Gjest Poirot
Skrevet
Hvis det var min kusine som jeg ikke hadde noe særlig kontakt med' date=' og jeg skulle hatt med meg mannen min ville jeg tenkt ca 600 kroner. Max.[/quote']

Jeg også.

Skrevet

Ja, 600,- tilsammen for sambo og meg hadde vært max!

Gjest Poirot
Skrevet

Mulig jeg er spesielt gnien, men som student og nå uten jbb har jeg pleid å gi for ca 500 til søskenbarn. Da jegvar forlover for noen år siden ga jeg et fat de ønsket seg til 700 kr sammen emd min samboer. Ser jo at det er lite iforhold til hva mange andre her gir, men for meg er det dyrt.

Skrevet

Selv om jeg er i full jobb er 1000,- mye penger

Vi var i bryllup til søskenbarnet til kjæresten i fjor. Jeg tror vi ga for ca 500,-. Vi har lite med dem å gjøre (det var andre gang jeg traff dem).

Skrevet

Jeg ville nok ikke kjøpt gaver for mer enn 500 til noen jeg ikke har kontakt med, til venner er det litt andeledes og hva jeg kommer til å kjøpe kommer ann på hva jeg finner som jeg liker.

Skrevet

Ok! Det virker som rundt 500 er riktig pris!

Takk!

Har sikkert blitt litt påvirket av priser på gaver til søsken. De jeg kjenner (studenter og en på videregående) som har hatt søsken som har giftet seg har kjøpt gaver for rundt 3000,-. Syns det virket vanvittig mye, men så hadde jo ikke jeg særlig erfaring da og dermed har det påvirket referanseprisen min.

Skrevet
Ok! Det virker som rundt 500 er riktig pris!

Takk!

Har sikkert blitt litt påvirket av priser på gaver til søsken. De jeg kjenner (studenter og en på videregående) som har hatt søsken som har giftet seg har kjøpt gaver for rundt 3000,-. Syns det virket vanvittig mye, men så hadde jo ikke jeg særlig erfaring da og dermed har det påvirket referanseprisen min.

:o

Jeg er glad i søstra mi, men :o

Skrevet

:o

Jeg er glad i søstra mi, men :o

Dette er vel forskjellig avhengig av økonomi, familieforhold osv. Syns ikke det høres så voldsomt ut jeg...Vi kjøper gaver til hverandre for ca. 1000 kr til jul, så 3000,- når de gifter seg er nok ikke uaktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...