Gå til innhold

Noen som sliter med høy puls?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann.

Jeg har fått veldig høy puls nå under svangerskapet. Hvilepulsen er 90-100. I følge legen er det vanlig at pulsen øker når man er gravid. Det som plager meg er at pulsen plutselig øker når jeg er ute og feks shopper. Kjenner bare pulsen dunker og dunker og som at blodårene er på vei ut av kroppen. Blir også svimmel og må sette meg for å summe meg... Blir jo også andpusten av ingenting og føler meg som ei 90 år gammel dame som puster og peser for ingenting ;-)

Noen andre som har det på samme måte?

Anonym poster: 5c9a8865c1970e0e61508433fc371413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes! Er redd for å dø innimellom. Hjertet slår helt villt 90 % av tiden. Syns det er utrolig ekkelt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt høy puls fra starten av,(og hjertebank) rundt 100 når jeg ligger på sofaen også har jeg vært oppi 160 en gang jeg bare hadde gått på do. Jeg hadde pulsklokke da, derfor jeg vet:) Jeg har 60 i hvilepuls når jeg ikke er gravid.

Jeg fikk henvisning til ultralyd av hjertet og det var helt perfekt sa han, og at det er helt normalt og ikke noe å bekymre seg over. Men det kan jo være greit å prøve å roe seg ned hvis du har veldig høy puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og husker at det der ble ekstra ille på shopping av og til. Gjerne hvis det var litt varmt på butikken og... Et par ganger trodde jeg jeg skulle svime av. For meg hjalp det med vannflaske, litt mat (banan og snickers i vesken til enhver tid!) og å passe på å kle av meg yttertøy når jeg gikk inn. Eventuelt måtte jeg sette meg litt eller gå ut for frisk luft. Vet ikke helt hvorfor vann og mat skulle hjelpe på høy puls, men kanskje det var en kombo av hjertebank og lavt blodsukker jeg opplevde da? Veldig ekkelt og veldig normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hatt det sånn i begge mine svangerskap. Kjipt, men det har heldigvis gått tilbake etter fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det slik i starten, fikk innimellom ikke sove fordi pulsen dirret i hele kroppen. Følte også for å spise og drikke ekstra når pulsen ble høy, kanskje var det kombinert med lavt blodsukker? Usikker... Men det har roet seg nå, nå er jeg halvveis i svangerskapet og har ikke lagt merke til det i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...