AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Er det bursdager i familien så er det mor som lager til? Det er iallefall mitt intrykk, og delvis min erfaring. Far fyller år, barn fyller år. baker og lager til. Dekker bord,vasker hus. Når mor har dag, så spørres det: Skal du feire den? Hun styrer på nytt igjen, gjør hun ikke det, så blir det heller ikke bursdag. Hvorfor setter ike mannfolkene igang? Om de ikke kan bake, så be noen andre om hjelp. Gå til bakeren. Dekk bord,rydd huset..... Anonym poster: 7bee1647bafbae8ea9613697a46e6e20 4
charactouy Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 Her drar vi lasset sammen. Jeg holder oversikt over hva som må gjøres, han gjør som han får beskjed om. Slik fungerer vi i hverdagen også, siden han ofte ikke ser hva som må gjøres. Og er det noe han ikke kan/vil så tar han barnet så jeg får holde på i fred med det som trengs
Gjest Marmot Skrevet 3. mars 2013 #3 Skrevet 3. mars 2013 Sånn er det heldigvis ikke her, jeg har til og med en mann som klarer å se selv hva som må gjøres.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Sånn er det her og ja. Selv på min førtiårsdag kjøpte jeg kaker selv og "bestilte" gave. Anonym poster: 161a748282fa87d7734740d95c104264
Mafalda Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Nja, både og her. Ungene hjelper til, og far gjør en del. Men som regel holder vi barnebursdager i helgen, og da er det så mye som skal gjøres at en av oss er ute av huset. Ikke overraskende er det ofte mor som blir igjen Og jeg gidder ikke feire min egen, der går grensen Feirer i grunnen ingen voksenbursdager, annet enn med kaffe på sengen og gave fra barna. Det holder liksom i lange baner med barnebursdager om vi ikke skal stresse med de voksne også.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 Høres kjent ut.... Her er det jeg som tar meg av alle bursdager. Planlegger, handler, vasker og baker og gud hvet hva, mens gubben ser på, og ikke kan skjønne hvorfor jeg stresser sånn... Blir 30 i år, så da skal jeg feire min egen bursdag for første gang på 5 år, men må nok gjøre alt selv som vanlig. Til og med til morsdagen er det jeg som må bake og ordne frokost.... Anonym poster: d386693878f1ac2e3dff441efaaac320
Leanne Skrevet 3. mars 2013 #7 Skrevet 3. mars 2013 Her bidrar begge når barna skal feires, jeg har som regel hovedoversikt over alt som må gjøres, men begge deltar i selve arbeidet Som regel baker jeg, og lager i stand mat, mens far rydder, støvsuger og dekker bord. Når jeg eller min mann har bursdag spiser vi på restaurant jeg lager kake til han og han til meg. Barna lager tegninger, og er med å velge hvilken kake som skal lages
Mafalda Skrevet 3. mars 2013 #8 Skrevet 3. mars 2013 Til og med til morsdagen er det jeg som må bake og ordne frokost.... Anonym poster: d386693878f1ac2e3dff441efaaac320 Kan jeg spørre hvorfor du gidder å gjøre det? Hvis ingen andre i familien har vett til å trakte litt kaffe og tegne et kort til mamma, så fremstår jo dagen såpass meningsløs at den like gjerne kan droppes...? 1
Ciara Skrevet 3. mars 2013 #9 Skrevet 3. mars 2013 Jeg planlegger og gjør mest med barnebursdager (har dog ikke hatt så mange av dem ennå), rett og slett fordi jeg synes det er gøy og fordi jeg elsker å bake. Når jeg har bursdag ordner selvfølgelig mannen opp, men vi orker ingen storslått feiring av oss voksne, akkurat. Mors- og farsdag er opp til meg, for det er dager mannen ikke ser poenget med. Jeg er heller ikke så opptatt av dem, men det hender jeg baker en kake likevel
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #10 Skrevet 4. mars 2013 Kan jeg spørre hvorfor du gidder å gjøre det? Hvis ingen andre i familien har vett til å trakte litt kaffe og tegne et kort til mamma, så fremstår jo dagen såpass meningsløs at den like gjerne kan droppes...? Tja, frokost må man jo nesten ha uansett... og kake baker jeg fordi jeg pleier å invitere foreldrene mine på kaffe og kaker den dagen. Men må jo si at jeg synes gubben i det minste kunne hjulpet ungene med å lage frokost den ene dagen i året. vi varter jo opp han på farsagen, som den største selvfølge:) Anonym poster: d386693878f1ac2e3dff441efaaac320
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2013 #11 Skrevet 4. mars 2013 dere som baker og styrer for dere selv: JEG SKJØNNER IKKE AT DERE GIDDER!!! Hvis det ikke skjer noe på min morsdag eller bursdag - vel da skjer det kanskje ikke noe på mannens bursdag eller farsdag heller. hvorfor? vel fordi han da viser at han ikke er interessert i å markere sånt. kanskje han plutselig blir interessert igjen når markeringen av hans dager blir borte HEIA DAGENS HUSMØDRE....triste greier. 2013 jenter. 100år siden vi fikk stemmerett og greier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå