AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Eller er den gammel? Første gangen jeg kjøpte på Meny var det en hvit melk. Andre gangen jeg kjøpte på Bunnpris var det først hardt og hvitt og deretter en klar væske under. Trodde den var gammel og kjøpte ny på Meny. Nå har jeg igjen kjøpt en som er hard på toppen med hvit væske under på Rema, er den ok eller gammel? Anonym poster: bb6334e9cf2c30b96212249ab7a96b6f
Skjoldmøy Skrevet 3. mars 2013 #3 Skrevet 3. mars 2013 De er helt i orden, men fettet i kokosmelken stivner når den blir kald. Sett den i romtemperatur og rist før bruk.
Frk Midnattsol Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Jeg pleier å legge den litt i varmt vann, så er den litt lettere å få ut av boksen
Kladd Skrevet 4. mars 2013 #5 Skrevet 4. mars 2013 Det er vanlig at den har et hardt "lokk" på toppen, men sist gang jeg kjøpte var hele boksen hard (minnet om stiv kremost). Da hadde den ikke vært i kjøleskap. Jeg brukte den likevel, men lurer på om det er vanlig at den er sånn?
Skjoldmøy Skrevet 4. mars 2013 #6 Skrevet 4. mars 2013 Jo høyere fettinnhold, jo tykkere "lokk", og jo høyere temperatur er den fast i. Kokosfett er naturlig fast i romtemperatur. Husker du hva fettinnholdet i den siste boksen var? Det minner meg om kokosfløte, nemlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå