Gå til innhold

Passe lærerens unger.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du var lærer hadde du latt elevene dine passe ungene dine? Og om nei, hvorfor ikke?

Anonym poster: 43e5a3d7bde7341520b4bd9728ee2865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satt mye barnevakt for engelsklæreren min da jeg gikk på ungdomsskolen. Av og til overnattet jeg (i ukedagene) Da satt jeg på med ham til skolen. var ingen som reagerte på det. Man det er mange år siden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine er lærere, og jeg og broren min ble ved et par anledninger passet av to av deres elever.

Anonym poster: e48bab3422a3447f42fc5b4fad3b0e15

AnonymBruker
Skrevet

Min mann er lærer, og vi vurderer sterkt å få noen (evt tidligere) elever som barnepassere. :)

Anonym poster: 617decc77402fba688d13ac1c024ffc8

Skrevet

Kommer ann på alderen.

Er du høgskolelærer og elevene er i 20-årene, syns jeg ikke det høres noe rart ut.

Om det er barn du snakker om, ungdomsskolebarn, syns jeg egentlig det heller ikke er så rart :P

Hahah, jeg antar at konklusjonen min er at det ikke skal være noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor gamle barna er og hva slags forhold man har til elevene.

Er ikke lærer, men ser ikke noe galt i det, men hadde ikke latt hvem som helst passe ungene mine.

Anonym poster: dbe3d4e82135f768e5de1daf39527813

Skrevet

Ser ikke noe galt i det sånn egentlig...

Men det spørs litt hvor nysgjerrig eleven er, ikke vært så hyggelig å vite at en elev har fri tilgang til alle skuffer og skap......

Skrevet

Ser heller ikke noe galt i det. Lærere trenger også barnevakt og da er det jo greit å velge elever som de kjenner:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å passe på barna til læreren min på videregående. Jeg syntes det var fint den gangen, men når jeg tenker tilbake, tror jeg egentlig ikke det var ideelt. Vi skapte en rolleforveksling som ble litt vanskelig, hun kjørte meg fram og tilbake til skolen, barna hennes ble glad i meg, og hun betalte meg penger, samtidig som hun skulle kjefte på meg i timen hvis jeg pratet, sette karakterer på meg osv. Det endte med at jeg tror jeg fikk bedre karakterer enn jeg burde, fordi hun fikk et annet forhold til meg enn til de andre elevene.

I tillegg fortalte sønnen hennes, som var ganske stor, om mamma og pappa som kranglet masse osv. Jeg fikk litt mye informasjon som jeg egentlig ikke ville ha. Det var ikke helt bra å bryte inn i den private sfæren til en lærer som du skal ha som forbilde.

Jeg jobber som lærer på videregående nå, og ville aldri brukt nåværende elever som barnevakt. Det handler om å ha et profesjonelt forhold til dem. Imidlertid vil jeg nok vurdere å bruke tidligere elever som barnevakt den dagen det blir aktuelt, fordi jeg kjenner dem og vet jeg kan stole på dem. Gode, pålitelige barnevakter vokser ikke på trær!

Anonym poster: 4377a2dcfc20cc45060eb59501df3cd0

• Liker 3
Gjest O___o
Skrevet

Jeg synes det bryter med den vanlige lærer-elev-relasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det bryter med den vanlige lærer-elev-relasjonen.

Enig. Det blir for privat.

Skrevet

Jeg og min venninne var barnepassere for læreren vår når vi gikk i 7 klasse :)

Vi satt både om kveldene hjemme hos dem og vi tok dem med på turer om dagene.

Funket fint det og var ikke rart i det hele tatt. Men er noen år siden da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...