Gjest Fast bruker! Skrevet 23. mars 2004 #1 Skrevet 23. mars 2004 Hei, har ikke lyst til å skrive dette under nick. Da jeg var yngre slet jeg mye med vekt og spiseforstyrrelser, men har nå kommet til et punkt i livet der jeg er glad i kroppen min, for kroppen min og synes den fungerer bra! Allikevel har jeg lyst til å bli sunnere og slankere. Jeg "tør det nå" for før har jeg ikke turd å slanke meg, fordi jeg er litt for flink til det. Jeg tror at jeg lever forholdsvis sunt. Allikevel går det sent, jeg er i en arbeidssituasjon der jeg ikke alltid får til å planlegge dagene på forhånd. Jeg begynner dagen med en halv liter vann, kosttilskudd (multivitamin og triomega) og enten en yougurt som regel med frokostblanding, eller to knekkebrød med ost og grønt. Jeg drikker te med honning og melk til. På jobben spiser jeg to skiver grovbrød til lunsj. Jeg har makrell med agurk på den ene og peanutsmør på den andre. Drikker vann og te. Hjemme fra jobb spiser jeg middag, som oftest wok, pasta eller salat. Spiser mye kylling, egg og fisk til middag forruten grønnsaker. Drikker en kopp kaffe på ettermiddagen, i tillegg til mye vann. Til kvelds spiser jeg frukt. Jeg regner med at dette er for få måltider, og lurer på hvor jeg skal "putte inn flere"... Hvis jobben tillater det trener jeg tre til fire ganger i uka, kinetisk, pilates, yoga og styrke. Får alltid til en treningsøkt i uka. Dessuten går jeg til jobben når været er fint, og det er 30 minutters rask gange hver vei... Noen tips til meg?
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #2 Skrevet 28. mars 2004 Hva med et ekstra måltid før middagen, for eksempel noe frukt/ grønnsaker, enten mellom frokost og lunsj, eller etter lunsj. Eller prøv med et ekstra måltid mellom middag og kvelds. Noe til kaffen, for eksempel. Hva med å ta frukten da, og noe annet til kvelds? Mener det bør være 3-4 timer mellom hvert måltid, så jeg vet ikke hvordan dette vil fungere for deg i forhold til døgnrytme, hvor lang arbeidsdag du har og slikt, det vet du jo best selv. Lykke til!
Ingeborg Skrevet 28. mars 2004 #3 Skrevet 28. mars 2004 Spiser du noe mellom frokost og lunsj? For min del er frokost normalt klokka halv åtte og lunsj rundt klokka tolv, så da prøver jeg å putte inn en frukt eller en lettyoghurt midt i mellom.
Gjest Poirot Skrevet 28. mars 2004 #4 Skrevet 28. mars 2004 Peanutsmør er veldig fett og har masse kalorier.
Arketypen Skrevet 29. mars 2004 #5 Skrevet 29. mars 2004 Peanutsmør er veldig fett og har masse kalorier.Peaneøtter inneholder det gode fettet... egentlig!... Men i Norge tar man ut dette fettet, og ertsatter det med fett man IKKE skal ha! Helt sant!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå