Gå til innhold

Rydder på pc'en, men hva kan jeg slette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en masse ubrukelige programmer etter å ha installert andre programmer. De følger bare med liksom.

Holder på å avinstallere programmer jeg ikke bruker, men er usikker på hva som kan slettes. Noen er jo i systemet fra før og jeg vet ikke hva alt er.

Jeg har fått irriterende smartbarer og popup-greier :(

Hva er den som ligger vedlagt? Får ikke fjernet det.

post-33693-0-03309600-1362312614_thumb.p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tenker på den helt til venstre så er det Pokki.

Det blir litt vanskelig å si hva du kan avinstallere og ikke, uten at du legger ved bilde av alle installerte programmer...

• Liker 1
Skrevet

Takk, der fant jeg den :) Det er jo veldig mange programmer å ta bilde av...... Får ikke med hele lista i et skjermbilde heller.

AnonymBruker
Skrevet

Da tar du flere skjermbilder vet du :)

Er ikke så lett å vite hva du kan fjerne når en ikke vet hva du har installert... :klo:

Anonym poster: 04b9533ba69e2980315e5b7d2635a456

• Liker 4
Skrevet

He, he. Det er sant. Prøver å legge det ved nå :)

post-33693-0-52707800-1362314871_thumb.p

post-33693-0-02306400-1362314872_thumb.p

Skrevet (endret)

Vet ikke hva du vil ta vare på, men jeg kan skrive opp det du burde la være igjen på maskinen for at den skal fungere bra:

Adobe AIR

Compatibility Pack for 2007 Office

Intel kontrollsenter

Java 6 Update 22

Microsoft .NET Framework 4 Client Profile

Microsoft Silverlight

Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable

Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable

Adobe Flash Player 11 ActiveX

Broadcom 802.11 nettverkskort

Java 6 Update 26

K-Lite Codec Pack 9.3.0

Microsoft Office Professional Plus 2010

Microsoft Visual C++ 2010 x86 Redistributable

Adobe Flash Player 11 Plugin

Java 6 Update 26 (64-bit)

Marvell Miniport Driver

Adobe Reader X

Intel HD-grafikkdriver

Java 7 Update 13

JavaFX 2.1.1

Microsoft .NET Framework 4 Client Profile

Microsoft Security Essentials

NVIDIA Grafikkdriver

Realtek High Definition Audio Driver

VLC Media Player

WinRAR

NVIDIA Oppdateringer

SAMSUNG USB Driver for Mobile Phones

WIDCOMM Bluetooth Software

Endret av TMB
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uj, det var mange programmer det ja. Mye du ikke trengte også. Altså, jeg anbefaler deg å installere Windows helt på ny. Nei, ikke "gjenopprette", men rett og slett installere Windows helt på ny. Det er nesten lettere, for jeg er veldig skeptisk til mange av de programmene du har der. Mye av det som du ikke trenger. Eller som ikke en gang burde vært der! (Tu sui l'Italiano? Noen av programmene ser ut til å være italienske?)

Allshare Control

Easy SpeedUp Manager

Linkury SmartBar og Engine

Complitly

Google Toolbar

Og mye annet som jeg ikke er sikker på om du bruker eller ei.

At på til, aldri installer "Codec pakker". Benytt deg heller av VLC. :)

Det er noen andre programmer også som du kunne brukt andre løsninger for å få til heller enn å benytte deg av shady programvare. Som Isorecorder heller enn litt forskjellig annen brenne/lage cd-iso programvare som du har installert som ser... rar ut.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva du vil ta vare på, men jeg kan skrive opp det du burde la være igjen på maskinen for at den skal fungere bra:

Ja, det er nesten lettere å skrive opp det som er av ok programvare på maskinen heller enn det som skal slettes, for der var det mye rart. :P

TS: Ikke ta deg nær ved det, kan man ikke så mye om PC og programmer og slikt så er det vanskelig å vite hva som er bra og ikke bra. Jeg synes det er bra du spør! Så blir du kanskje kvitt litt av søppelet og får en litt lettere maskin å jobbe med. :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for hjelpen dere. Da har jeg litt å jobbe med her :)

Grunnen til at jeg har så mye forskjellig er at jeg skulle brenne karaokecd og da leste jeg at man måtte ha andre programmer. Da virker det som det fulgte med en hel masse.

Skrevet

Om du har et eksemplar av operativsystemet ditt, så hadde jeg heller gått den veien med å formatere (ta backup av det du vil ha).

Er bare sunt å formatere i ny og ne.

Om du ikke vil gjøre det, så ville jeg ut ifra listen din avinstallert:

Linkury Smartbar

Linkury Smartbar Engine

Delta Chrome Toolbar

Betsson Poker

uTorrentBar Toolbar

WildTangent Games App

ActiveX <noe russisk> Windows Live Me...

ActiveX-kontroll för fj¨rranslutning för...

Fast start

Google Toolbar for Internet Explorer

JavaFX

Ovlàdaci prvok ActiveX programu window...

.... Avinstaller ALLE de ActiveX med et annet språk i, ville jeg ha gjort. Men du vet kanskje bedre hva de er brukt til på pcen din. Jeg hadde hvertfall fjernet alle sammen.

Skrevet

Fast start trenger jeg vel?

Jeg prøver å oppdatere via Windows Update, men den blir aldri ferdig. Kan stå sånn i dagesvis. Har prøvd Fix It uten hell.

Legger ved skjermbilde.

post-33693-0-01646800-1362325608_thumb.p

Skrevet

Er det Windows 7 eller 8 du bruker?

Jeg har ikke vært borti et program som faktis har forandret tiden pcen min bruker på å starte opp.

Så jeg hadde glatt fjernet 'Fast start'.

Eller kanskje det er snakk om en laptop? Da brukes vel kanskje programmet når du lukker igjen og åpner laptopen?

Skrevet

Laptop ja. Den skal starte på 3 sekunder. Så den er kjapp der :)

Windows 7.

Skrevet

Som han over her sa så hadde jeg ikke nølt med å formatere disken og installert Windows på nytt, dersom jeg hadde hatt Windows-plate/minnepenn samt registreringsnøkkel.

Da blir PCen som ny, og du kan jo bare ta backup av alt du vil ta vare på (bilder, dokumenter, musikk etc) på en minnepenn/ekstern disk så lenge.

Skrevet

Som han over her sa så hadde jeg ikke nølt med å formatere disken og installert Windows på nytt, dersom jeg hadde hatt Windows-plate/minnepenn samt registreringsnøkkel.

Da blir PCen som ny, og du kan jo bare ta backup av alt du vil ta vare på (bilder, dokumenter, musikk etc) på en minnepenn/ekstern disk så lenge.

Jeg har ikke Windows bortsett på fra pc'en fra den var ny. Det fulgte ikke med noen cd.

Skrevet

Ah, det er en sånn crapmaskin med et drittlass med skit innstallert.

Ta heller skjermbilde av listen du får opp på Legg til/fjern programmer, det er lettere å se der hva du trenger og ikke trenger. :)

Skrevet

Ah, det er en sånn crapmaskin med et drittlass med skit innstallert.

Ta heller skjermbilde av listen du får opp på Legg til/fjern programmer, det er lettere å se der hva du trenger og ikke trenger. :)

Det har jeg gjort. Se lenger opp.

Skrevet

Er det? :klo:

Jeg er så vant til å se add/remove som en liste med datoer og utgiver ved siden av, at det ble vanskelig å se gjennom bildene dine der alt kom sidelengs med små ikoner. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Er det? :klo:

Jeg er så vant til å se add/remove som en liste med datoer og utgiver ved siden av, at det ble vanskelig å se gjennom bildene dine der alt kom sidelengs med små ikoner. :fnise:

Dette er windows 7 . Kanskje det er derfor. Den heter ihvertfall det samme.

Skrevet

Sc2QKFJ.png

Var vel den knappen hun snakket om, den forandrer hvordan listen blir vist.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...