Gå til innhold

Eierskifteforsikring - er det lurt?

helenaa

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med eierskifteforskring, dvs at du har vært oppe i en situasjon der det var bra å ha? Hva skjedde?

Jeg føler at jeg bare hører om de som sier at det ikke er noe poeng, men føler meg ikke trygg på å la være å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vi kjøpte vår leilighet av hadde tegnet eierskifte forsikring så når vi oppdaget en feil etter at vi flyttet inn sendte vi kravet vårt dit. Saken endte opp med forlik og vi fikk utbetalt litt over 100 000 kr fra forsikringsselskapet. Hadde de ikke hatt forsikring måtte de vel ha betalt dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen som har erfaringer med eierskifteforskring, dvs at du har vært oppe i en situasjon der det var bra å ha? Hva skjedde?

Jeg føler at jeg bare hører om de som sier at det ikke er noe poeng, men føler meg ikke trygg på å la være å kjøpe det.

Du skal selge? I de fleste tilfeller så er det jo ikke nødvendig, men jeg hadde ikke turt å ikke ha det.

Anonym poster: 1a4f634945361ec8165ca4716d307f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde eierskifte da jeg solgte boligen. Det var betryggende for hvis den nye eieren fant feil eller mangler gikk det utenom meg, og jeg kunne ikke få noen krav i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi endte opp med å måtte kreve penger av tidligere eier av huset vi kjøpte. Han hadde eierskifteforsikring, men fordi han hadde løyet om at arbeid var utført av fagfolk (mens han egentlig hadde gjort det selv), måtte han nok betale de 90.000 vi fikk ut av egen lomme. Husk derfor å være helt ærlig, så du slipper å gå på samme smellen som han gjorde ;)

Anonym poster: 7cb95f22a96354e54415e18220eb8937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte forsikring når jeg solgte enebolig og er glad for det i dag. Strøken, nylig enebolig, alt av arbeider utført av autoriserte fagfolk. Kjøper begynte å klage på alt mulig rart, til og med en kjeller som ikke eksisterte, huset var bygget på støpt såle, mark.

Tror kjøper egentlig bare var ute etter å få tilbake premien han måtte ut med ved kjøpet.

Men jeg fikk utallige henvendelser jeg måtte svare på fra mitt forsikringsselskap.......nå et år etter handelen har jeg ikke hørt noe, så jeg regner med at saken er avsluttet.

Uten forsikringen måtte jeg sikkert ha leid inn en advokat for å hanskes med disse idiotene, de tar ikke mindre enn 1000 timen.....

Anbefaler forsikring, spesielt om du er selger, men sikkert ok for kjøper også. Koster ikke mye.

Anonym poster: 465eb422ad49582f0b79cab236fcc55e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjøpte forsikring når jeg solgte enebolig og er glad for det i dag. Strøken, nylig enebolig, alt av arbeider utført av autoriserte fagfolk. Kjøper begynte å klage på alt mulig rart, til og med en kjeller som ikke eksisterte, huset var bygget på støpt såle, mark.

Tror kjøper egentlig bare var ute etter å få tilbake premien han måtte ut med ved kjøpet.

Men jeg fikk utallige henvendelser jeg måtte svare på fra mitt forsikringsselskap.......nå et år etter handelen har jeg ikke hørt noe, så jeg regner med at saken er avsluttet.

Uten forsikringen måtte jeg sikkert ha leid inn en advokat for å hanskes med disse idiotene, de tar ikke mindre enn 1000 timen.....

Anbefaler forsikring, spesielt om du er selger, men sikkert ok for kjøper også. Koster ikke mye.

Anonym poster: 465eb422ad49582f0b79cab236fcc55e

Hehe, megleren vi brukte sa de kalte eierskifteforsikringen kverulantforsikring.

Anonym poster: 49e321ea98d12d7b2a2633ca6721973f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...