La Guapa Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Hei. Vi spiser fisk minst en dag i uken, men: Hvit fisk som torsk og sei lukter vannvittig sterkt. En uke etter at vi har hatt ovnsbakt sei lukter hus og klær fortsatt. Det hjelper lite å kaste ut søpla med en gang. Jeg hører venninner som snakker om det samme. Ytterklærne i gangen stinker til og med av fisk. Noen som har noen tips til hvordan en kan kose seg med fisk uten å lukte drage i dagesvis etterpå ?
kalinka85 Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 Har aldri opplevd eller hørt om... Sikker på av ventilatoren funker? At osen går ut og ikke inn i veggen? Hva med å lufte? Helst 15 min effektiv lufting daglig.
Gabler Skrevet 3. mars 2013 #3 Skrevet 3. mars 2013 Etter egen erfaring, er det best å tilberede fisken uten skinn. I tillegg, når du skal vaske opp der fisken har blitt varmet opp, vask først med iskaldt vann + zalo, før du går over på varmt vann + zalo. Hvorfor dette funker så bra husker jeg ikke forklaringen på.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 Etter egen erfaring, er det best å tilberede fisken uten skinn. I tillegg, når du skal vaske opp der fisken har blitt varmet opp, vask først med iskaldt vann + zalo, før du går over på varmt vann + zalo. Hvorfor dette funker så bra husker jeg ikke forklaringen på. Du binder fettet med zaloen og så skyller du det vekk Anonym poster: 55146105c04be3c047eb694a427d5662
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #5 Skrevet 4. mars 2013 Sett noen skåler med eddik rundt i huset, det skal trekke til seg lukt. Anonym poster: 43906d318774c623982a322f5b44c4de
La Guapa Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2013 Takk for mange gode tips. Vi kan kasnkje være flinkere til å lufte orntlig ut rett etter middag. Bruker ventilatoren under tilbredning og den funker bra, tror jeg. Setter alt vi har brukt til fisken i oppvaskmaskina med en gang også....så ingenting står fremme og stinker. Skal prøve lufte-trikset i dag. Kanskje det hjelper
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #7 Skrevet 4. mars 2013 Jeg pleier å bruke durance romspray etter at jeg har laget fisk, og da blir lukten borte. Men så har vi også god ventilasjon i huset, og en dør i gangen som alltid er lukket når jeg lager mat. Aldri kommer det lukt i jakkene eller klærne. Det verste jeg vet er når matlukta setter seg i klærne, uff. Anonym poster: 2a910d56587f80d7794d24cc57b21f3c
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2013 #8 Skrevet 4. mars 2013 Vi har samme problem her, og det er noe med ventialsjonen. Jeg har gitt beskjed til huseier, men han sa at her var det mange som hadde laget mat før meg og ikke hadde klaget. Da klager vi alle sammen på merkelig lukt i bygget....
Sprinkles Skrevet 7. mars 2013 #9 Skrevet 7. mars 2013 Jeg kan ikke så mye om hvordan få fisken til å lukte mindre, men jeg har hørt at eddik fjerner lukta raskt. Ellers syns jeg sånne "smoke eaters" telys er greie. De tar røyklukt og matlyst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå