Gå til innhold

Hunden sutrer...

Anbefalte innlegg

Gjest jente8923
Skrevet

Jeg blir gal av hunden min innimellom for han sutrer så mye.

Han er 7 mnd og veldig snill, lydig og fin hund, men my god som han sutrer.

Det er alltid når en av oss er borte, så kan jo være fordi han savner den andre. Men det er fryktelig slitsomt. Han er ikke understimulert fordi vi går turer, trener, koser og trener igjen før han skal klare seg selv litt.

Han har ikke problemer med å være hjemme alene. Da sover, leker, spiser og koser han seg.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med dyrlegen.

Anonym poster: 835d9f47219c750968b2387ee57375b3

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Er det en spanielrase?

Sutrehunder må lære seg å stole mer på seg selv. La han bygge selvtillit ved kanskje å trene agillity ol. Noe som gir han mer selvtillit.

Gjest jente8923
Skrevet

Nei, det er en terrier. Ja, får prøve noe sånt da =)

AnonymBruker
Skrevet

Får han dilte etter dere hjemme som han vil? Hvis han ligger og purker seg go du resier deg for å gå på kjøkkenetkan dere trene på at han må ikke følge alle som beveger seg, men heller bli liggende og purke videre.

Det hjelper jo mot dem som har seperasjons angst, men kanskje du har noe hell med dette og da.

Anonym poster: 0b77ddc566532aac92c06c7092193a17

AnonymBruker
Skrevet

Har det samme problemet. Min JRT på snart 3 år har tendens til å sutre litt. Før visste jeg ikke åssen jeg skulle løse det problemet og brukte hjernetrim etc. for å få vekk sutringa. Men når vi var ferdig å leke, så begynte hun å sutre igjen og det gjorde meg veldig irritert og oppgitt. Og da er det ikke så morsomt å ha hund.

Jeg sa dette til pappa. Og vips så sa han "Du må styre hunden. Den trengst å bli styrt" Okei, tenkte jeg.

Nå, hvis hun sutrer og ikke har noen grunn til å gjøre det, fordi hun allerede har fått tur eller noe, så ber jeg henne gå å legge seg. Hun nøler og sutrer enda mer, blir helt sånn "Sååå synd på meg a gitt!" men jeg driter i det, og viser henne at det absolutt ikke er synd på henne og at jeg ikke kan vie hele mitt liv på henne og bruke tid på henne 24/7.

Hun har fått tur og hjernetrim og får være fornøyd med det. Jeg ber hun strengt gå å legge seg på plassen sin og der blir hun. Etter en god stund reiser hun seg opp for å riste av seg litt og sånt, så er hun i ganske mye bedre humør. Går rundt og logrer litt og smiler og snuser og ja... hun skjønner at det faktisk går ann å slappe av også og kjede seg litt. Bare sunt det! Matmor har jo så mye annet vitkig å gjøre også, må dele litt ;)

Anonym poster: f62adc407434005ac50e3624f751a57c

• Liker 3
Gjest pærecider
Skrevet

Har og ei lita sutrefrøken (italiensk mynde) her i huset. Ignorerer henne når hun sutrer ved å snu meg eller holde på med andre ting. Når hun slutter gir jeg henne oppmerksomhet. Merker at hun sutrer mye mindre nå enn før.

Gjest alven
Skrevet

Jeg har en gammel mann i hus jeg. En flat på snart 8 år som kan sutre noe infernalsk når han syntes det er på tide å gå tur på kvelden. Jeg går ikke så lenge han sutrer. Han får beskjed om å legge seg.

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke gi hunden oppmerksomhet/trøst hvis den sutrer, ser at alt for mange gjør denne feilen. Ignorer hunden helt, så blir det forhåpentligvis bedre.

Anonym poster: f42f2ca03edbd2ff2463545f48d005de

AnonymBruker
Skrevet

Sutrehunder må lære seg å stole mer på seg selv. La han bygge selvtillit ved kanskje å trene agillity ol. Noe som gir han mer selvtillit.

Det finnes ikke "sutrehunder". Det finnes bare eiere som ikke oppdrar hunden sin riktig.

Anonym poster: f42f2ca03edbd2ff2463545f48d005de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...