Gå til innhold

Dilemma, hvem bør jeg gå til? hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk invitasjon om utdrikningslag til svigersøster. Takka selvsagt "ja" til dette, men dagen etter fikk jeg enda en invitasjon, og dette var utdrikningslag til en barndomsvenninne, og tror dere ikke den skulle være samme helg da?! :dry:

Ble veldig usikker på hva eg burde gjøre, men iom at jeg allerede har sagt at jeg blir med i den første så er det vel det som er mest fair, eller hva sier dere??

Skal sies at jeg ikke kjenner noe særlig noen av de som skal i svigersøster's, og hun har en stoor vennekrets,så der vil de nok stille mannsterke..

I den andre til barndomsvenninna er det ikke så mange som skal, og jeg ble i grunn litt sjokka da jeg ble invitert i brullupet, da vi ikke har så mye med hverandre å gjøre den dag i dag, men selvsagt veldig glad for det. Hun har invitert de fleste venninner til kaffien, men jeg var invitert i hele brullupet. Så da ser jo hun på meg som en god veninne.. Så hva burde jeg gjøre? Hva hadde DU gjort dersom du var i mine sko?

Personlig vil jeg vel egentlig helst i barndomsveninna mi si (siden jeg har en del veninner som skal der) , men vet jeg hadde fått dårlig samvittighet dersom jeg ikke hadde dratt i svigersøster sitt..DILEMMA! :rolleyes:

Anonym poster: 91738a27a8e12f02d23d2879691c5cb3

Anonym poster: 0aee6fab654bc88df8e1e3150824cdcb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått til den første siden du allerede har takket ja.

Anonym poster: f254686ab1c76e831c6b17ce374dd3ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svigerinne heter det. :filer:

Anonym poster: 9e70d5f5e99609e9cf2579f4b422e5c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått i din venninnes.

Anonym poster: eacde6a362009c203725d950257df6d4

Skrevet

Jeg var i samme dilemma i fjor, og synes ikke jeg kunne trekke meg fra utdrikningslaget jeg hadde sagt ja til (kusine). Da jeg sa fra til venninnen min at jeg ikke kunne, byttet de like gjerne datoen, så hvis du gir rask beskjed har de jo sjansen til det.. Det virker jo som venninnen din gjerne vil ha deg med.

Skrevet

Jeg ville ha gått til venninda. Men det er bare fordi den svigerinne har mange som skal være med i hennes. Hadde det vært få som skulle dit, så hadde jeg nok tatt det, da jeg allerede hadde sagt ja.

Veldig greit å være ærlig på det da, og si det som det er til hun du ikke går til.

Skrevet

har du allerede takket ja til noe gir svaret seg selv syns jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her.. Tror nok ikke de vil bytte dato til venninna mi kunn for min del, da det passer for de andre som skal! Jeg kommer nok til å gå i svigerinna sitt, så får jeg håpe venninna ikke tar det helt ille.. tror nok hun vil forstå det! :vetikke:

Skrevet

Det bør hun forstå, har man allerede en avtale så har man allerede en avtale

Gjest Adriane
Skrevet

Svigerinne heter det. :filer:

Anonym poster: 9e70d5f5e99609e9cf2579f4b422e5c9

Mange syns ordet svigersøster er et mer personlig og koseligere ord, og det må de da vel få lov til, eller? Det er forøvrig heller ikke noe problem språklig sett å si svigersøster. Så den neglefilinga di kan du ta med deg et annet sted ;)

Til deg TS: Vet svigersøsteren din at/når hun skal drikkes ut? Og har dere et nært forhold? Hvis en av mine svigersøstre var i ditt dilemma, hadde jeg satt pris på at hun fortalte meg om det. Kanskje jeg er litt rar, men jeg ville nok sagt til min svigersøster at hun burde gå i sin venninnes utdrikningslag, så lenge hun kommer i bryllupet mitt ;)

AnonymBruker
Skrevet

Fikk invitasjon om utdrikningslag til svigersøster. Takka selvsagt "ja" til dette, men dagen etter fikk jeg enda en invitasjon, og dette var utdrikningslag til en barndomsvenninne, og tror dere ikke den skulle være samme helg da?! :dry:

Ble veldig usikker på hva eg burde gjøre, men iom at jeg allerede har sagt at jeg blir med i den første så er det vel det som er mest fair, eller hva sier dere??

Skal sies at jeg ikke kjenner noe særlig noen av de som skal i svigersøster's, og hun har en stoor vennekrets,så der vil de nok stille mannsterke..

I den andre til barndomsvenninna er det ikke så mange som skal, og jeg ble i grunn litt sjokka da jeg ble invitert i brullupet, da vi ikke har så mye med hverandre å gjøre den dag i dag, men selvsagt veldig glad for det. Hun har invitert de fleste venninner til kaffien, men jeg var invitert i hele brullupet. Så da ser jo hun på meg som en god veninne.. Så hva burde jeg gjøre? Hva hadde DU gjort dersom du var i mine sko?

Personlig vil jeg vel egentlig helst i barndomsveninna mi si (siden jeg har en del veninner som skal der) , men vet jeg hadde fått dårlig samvittighet dersom jeg ikke hadde dratt i svigersøster sitt..DILEMMA! :rolleyes:

Anonym poster: 91738a27a8e12f02d23d2879691c5cb3

Syntes at du skal snakke med din svigersøster om dette. Fortell henne alt du har skrevet her.....

Anonym poster: 6e1d62bb57a49544f2989368232faed7

Skrevet

Det er ikke noen mulighet for at du kan få med deg begge to da? Hvis de finner sted i samme by kan du jo være med svigerinna di fra morgenen av og så ta festen på kvelden med venninna di?

Hvis jeg måtte velge ville jeg dratt i barndomsvenninna mi sitt, fordi:

- jeg antar du har et mer personlig forhold til henne og du kjenner de andre i utdrikningslaget bedre

- når du sier det nok kommer til å være flere i svigerinna di sitt lag vil det være mer merkbart om du ikke er der i venninna di sitt

- svigerinna di vet jo ikke at du takket ja og så evt takker nei igjen. Du kan si til forloveren at du dessverre ikke skjønte at det var samme dag som du allerede skulle bort, og så sier du i ettertid til svigerinna at du gjerne skulle vært der, men det kræsjet med en venninnes utdrikningslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...