Anglofil Skrevet 2. mars 2013 #1 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Jeg har brede føtter, og sliter ofte med å finne fine og gode sko, med mindre de er joggesko. Var nylig i London og innom Evans, hvor de hadde sko for ekstra brede føtter. Det var virkelig himmelrike. Gikk ned hele to skostørrelser og fant to par ballerinasko som satt som støpt på foten. Men, dere som har brede føtter, hva gjør dere, hvor finner dere sko? Jeg irriterer meg ofte over det elendige utvalget i Norge, spesielt fordi jeg trenger brede sko, ikke nødvendigvis sko som er lengre. Her hjemme må jeg ofte opp i størrelse 43, hvilket egentlig er altfor stort i lengden. Dette er særlig vanskelig når det gjelder pensko. Min egentlige skostørrelse ligger på 41 (40,5 der de finnes) hvis de er brede nok. Mvh Yvonne Endret 2. mars 2013 av Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 2. mars 2013 #2 Del Skrevet 2. mars 2013 Jeg har handlet litt på Duo Boots i London, både for bred fot og for tykke legger. Kan også anbefales. Skal notere meg Evans til neste London-tur. De har forresten brede sko på Clarks også, handlet der sist jeg var i London. Jeg må også ofte gå opp i størrelse for å få bred nok sko, og synes sommersko er vanskeligere enn vintersko. Enklere når det er snøring som kan justeres enn trange sandaler. Sandaler ser dessuten ikke bra ut når de er to nummer for store... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Clarks kan være greie, men jeg har opplevd at de ikke alltid er brede nok dessverre. På Evans har de ikke bare E-størrelse (det vil si vid størrelse), der har de EEE-størrelser, det vil si ekstra, ekstra, ekstra brede. Det er rett og slett fantastisk å handle der. Handlet også et par støvletter der en gang, slike som går opp på leggen, de sitter som støpt enda, og de passer meg perfekt. Jeg går nesten litt bananas hver gang jeg titter innom. Men ja, enig, vintersko er enklere, mest pga snøringen. Sommersko er ofte et mareritt! Titter etter slagstøvler i disse dager, drømmer om noen fargerike og fine, men alt jeg finner som er bredt nok er slike kjedelige grønne. Jeg vil også være fin på bena. Så tips til fine og gode slagstøvler tar jeg i mot med takk! Mvh Yvonne Endret 2. mars 2013 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 2. mars 2013 #4 Del Skrevet 2. mars 2013 Enig i at de brede ikke alltid er brede nok. Har Evans ordentlige skinnsko? Slagstøvler er virkelig et kapittel for seg. Tror de korte fra Ilse Jakobsen ikke er så verst brede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 2. mars 2013 (endret) Ja, f.eks de støvlettene jeg kjøpte var/er i ekte skinn. Kostet en del, men meget god kvalitet. Takk for tips, skal sjekke ut. Mvh Yvonne Endret 2. mars 2013 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 11. mars 2013 #6 Del Skrevet 11. mars 2013 ser ut som evans shipper til norge nå ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 11. mars 2013 Jepp, det gjør de, mener de har gjort det en stund. Hender jeg også kjøper Evans-sko fra ebay. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 11. mars 2013 #8 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg visste ikke at sånt fantes engang jeg Tusen takk for tipset! Jeg har korte og (relativt) brede føtter så jeg finner aldri pumps som passer - passer det i bredden skipper de og omvendt. Så skal huske dette til neste Londontur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Joda, og det er virkelig en ny opplevelse, også for meg som vet de finnes. Det er litt som å komme til en annen verden. Anbefaler også å søke på "eee" for ekstra bred føtter på ebay, hvis man er interessert i handle på nettet. Men uansett, de har gode og fine sko, og som du sier, du slipper at de skipper. Marks & Spencer har også sko for brede føtter, f.eks her. Det samme gjelder New Look, som du finner her. Next har i tillegg sko for wide fit og extra wide fit. Det eneste jeg vil si er at de tre butikkene jeg nå har nevnt synes jeg ikke har like godt utvalg i fysisk butikk som nettbutikk, mens Evans faktisk har et meget godt utvalg i selve butikken. Et tips er også at dere kan bestille skoene et par dager før dere er i London og hente dem, hvis dere er redd for å ikke finne dem i selve butikken. Jeg gjorde det på flere varer, og da fikk jeg de varene jeg ville ha, jeg kunne bytte dem der og da, og jeg slapp å betale frakt hjem til Norge. Gjorde dette også med utvalgte klær jeg bare "måtte" ha. Mvh Yvonne Endret 11. mars 2013 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marwel Skrevet 11. mars 2013 #10 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg har bestillt en del sko fra denne siden http://www.yoursclothing.co.uk/ Har både e og eee, og støvletter for oss med brede legger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke Skrevet 11. mars 2013 #11 Del Skrevet 11. mars 2013 Ahh, dette var fint tips for mine problemføtter! Gleder meg til neste Londontur:) Her hjemme har jeg kjøpt sko fra Jana og Ecco, men må ofte gå opp en størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. mars 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg har bestillt en del sko fra denne siden http://www.yoursclothing.co.uk/ Har både e og eee, og støvletter for oss med brede legger Ah, de har jeg handlet mye fra på ebay.co.uk, men dessverre så vil jeg ikke si at deres sko som de hevder er EEE er det, ihvertfall var de veldig trange de jeg mottok, spesielt sammenlignet mot skoene fra Evans, New Look osv. Har prøvd flere ganger. Ble ganske skuffet over dem må jeg innrømme. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marwel Skrevet 12. mars 2013 #13 Del Skrevet 12. mars 2013 De har en del sko som det er av e-størrelse men de fleste har eee. Jeg har kjøpt i e som har passet, men jeg har også en gang ved en feil kjøpt 4e når jeg egentlig er 4eee/5e/eee og da ikke fått på meg skoene. Ellers har de alltid passet. Og jeg synes det er helt fantastisk å kjøpe sko som jeg kan ta på meg med en gang, og ikke få noen som helst gnagsår eller trenge å gå de inn. Hva slags sko type sko er du har kjøpt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 12. mars 2013 Forfatter #14 Del Skrevet 12. mars 2013 Har kun kjøpt eee-sko. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 12. mars 2013 #15 Del Skrevet 12. mars 2013 Enig i at de brede ikke alltid er brede nok. Har Evans ordentlige skinnsko? Slagstøvler er virkelig et kapittel for seg. Tror de korte fra Ilse Jakobsen ikke er så verst brede. De er altfor smale for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå