AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Fy faen, jeg er så sint og lei meg at jeg skjelver, jeg kødder ikke at jeg i denne situasjonen kunne knust trynet på folkene jeg så i kveld på tvnorge. Det var 2 kattunger på en seng, og en idiot lekte med den ene katten, tilltsfull liten sak.. Så tar det svinet en grønn ballong og får den til å feste seg til katten, sikkert via statisk elektrisitet eller noe. Plutselig sprekker ballongen, kattungen ble livredd, den skrek og skrek, fallt ned av senga, løp rundt på gulvet, hoppet i senga, fallt ned på andre siden, og ble forsøkt løftet av en eller annen idiot til. Og folk lo og lo... FY FAEN. Og hva faen er det egentlig med det drittprogrammet, mange dyreklipp de viser er jo av dyr som IKKE ahr det bra i det hele tatt. Feks en katt som var påkledd, de forsøkte hele tiden å få den til å reise seg, men den fallt bare over ende, og halen viftet, den var sint og frustrert. Små hunder i stygge drakter som bare sitter der og ser utilpass ut. Og folk ler og ler, synes det er sååååå morsomt Anonym poster: 089be1390238fc209a4f94f3a69b7a76 5
Sugerøret Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 reagerte på den jeg også. Samt den andre med boston terrier som satt fast i en haug med ballonger. Det er ikke morro å se dyr som har panikk pga idiotiske mennesker. Fy F 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Skulle ønske du kunne engasjere sinne og temperamentet for noe annet og mer viktig enn du har funnet på americas home videos. Hva er det med alle disse sinna-damene på forumet som klikker på underholdningsprogram på tv-en? Det er ganske uviktig. Anonym poster: 63503a52a2cf20a1e50bc8bd0845933f 2
Sugerøret Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Skulle ønske du kunne engasjere sinne og temperamentet for noe annet og mer viktig enn du har funnet på americas home videos. Hva er det med alle disse sinna-damene på forumet som klikker på underholdningsprogram på tv-en? Det er ganske uviktig. Anonym poster: 63503a52a2cf20a1e50bc8bd0845933f Kan jo være at TS ,som meg, er med i litt andre steder enn kun KG .. OG det er viktig å si fra når en synes ting går over grenser. Hvordan skal en ellers få gjort andre oppmerksom på ting? At du synes slikt er uviktig,får meg jo til å lure. Hva skal til før du reagerer? Og ikke minst, Hva gjør du når DU ser ting du synes går over grensene? Ingenting? 9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Kan jo være at TS ,som meg, er med i litt andre steder enn kun KG .. OG det er viktig å si fra når en synes ting går over grenser. Hvordan skal en ellers få gjort andre oppmerksom på ting? At du synes slikt er uviktig,får meg jo til å lure. Hva skal til før du reagerer? Og ikke minst, Hva gjør du når DU ser ting du synes går over grensene? Ingenting? det er uviktig at en kattunge blir skremt og tatt video av. det er totalt uviktig. uinteressant særlig nårdu ikke får gjort noe med det. det er mer viktig å få slutt på dyrehold som er dyreplageri. Anonym poster: 63503a52a2cf20a1e50bc8bd0845933f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Selvsagt hjelper det ikke at TS raser ifra seg her inne, men en person som bryr seg om dyremishandling blir gjerne provosert av å se videoer hvor dyr har det vondt og alle bare ler og synes det er artig. Tråden er vel opprettet for at TS skal få blåst litt av seg, og sjekket om andre også reagerte, nettopp fordi TS ikke får gjort noe med det. Det er ikke "uviktig"; det er provoserende, kvalmende og trist, og vonde følelser blir gjerne litt bedre når man får delt dem med andre. Anonym poster: 830397fdeb72e2a1231ad83922989c2f 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 Selvsagt hjelper det ikke at TS raser ifra seg her inne, men en person som bryr seg om dyremishandling blir gjerne provosert av å se videoer hvor dyr har det vondt og alle bare ler og synes det er artig. Tråden er vel opprettet for at TS skal få blåst litt av seg, og sjekket om andre også reagerte, nettopp fordi TS ikke får gjort noe med det. Det er ikke "uviktig"; det er provoserende, kvalmende og trist, og vonde følelser blir gjerne litt bedre når man får delt dem med andre. Anonym poster: 830397fdeb72e2a1231ad83922989c2f Skal man peke ut dyrelageri må man av med disneybrillene. Ellers blir man ikke tatt seriøst og man bruker opp et alvorlig begrep. Å snakke om dyreplageri i americas funniest homevideos er bare sært. Å syns det er dyreplageri at en balong skremmer en katt og at folk finner det morsomt er bare sært og sart. Det er ikke konstruktivt, det er aboterende for all den faktiske lidelsen i verden. Ta dere en bolle og bidra heller på en mer konstruktiv måte. Anonym poster: 63503a52a2cf20a1e50bc8bd0845933f 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 Skal man peke ut dyrelageri må man av med disneybrillene. Ellers blir man ikke tatt seriøst og man bruker opp et alvorlig begrep. Anonym poster: 63503a52a2cf20a1e50bc8bd0845933f Jeg synes det er jævlig å påføre mennesker og dyr psykisk smerte, f.eks. i form av frykt. Dermed ville nok jeg også ha blitt provosert hadde jeg sett episoden TS snakker om, ikke fordi det er det mest grusomme som finnes, men fordi det er kvalmende og provoserende at mennesker gjerne påfører dyr frykt og attpåtil finner det underholdende. Når mennesker har negative følelser ønsker de gjerne å diskutere med andre. De fleste går ikke bare etter hva som er konstruktivt, de forholder seg også til følelser, fordi de fleste av oss er sosiale og følende vesener. Det er ingen motsetning i å bry seg om lidelsen en ser hos en liten skapning på TV og lidelsen folk i krigssoner har, f.eks. Det er heller ikke slik at å reagere følelsesmessig på smerte hos dyr ekskluderer faktiske bidrag til å bedre diverse dyrs situasjon, heller oppfordrer empati og sympati til handling. Anonym poster: 830397fdeb72e2a1231ad83922989c2f 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #10 Skrevet 2. mars 2013 Jeg synes det er jævlig å påføre mennesker og dyr psykisk smerte, f.eks. i form av frykt. Dermed ville nok jeg også ha blitt provosert hadde jeg sett episoden TS snakker om, ikke fordi det er det mest grusomme som finnes, men fordi det er kvalmende og provoserende at mennesker gjerne påfører dyr frykt og attpåtil finner det underholdende. Når mennesker har negative følelser ønsker de gjerne å diskutere med andre. De fleste går ikke bare etter hva som er konstruktivt, de forholder seg også til følelser, fordi de fleste av oss er sosiale og følende vesener. Det er ingen motsetning i å bry seg om lidelsen en ser hos en liten skapning på TV og lidelsen folk i krigssoner har, f.eks. Det er heller ikke slik at å reagere følelsesmessig på smerte hos dyr ekskluderer faktiske bidrag til å bedre diverse dyrs situasjon, heller oppfordrer empati og sympati til handling. Anonym poster: 830397fdeb72e2a1231ad83922989c2f Greia er det at jeg sitter med ren samvittighet fordi jeg ikke har sett programmet. Dermed har jeg heller ikke gjort mitt bidrag til å støtte opp underholdning på dyrs bekostning. Ts sitter og irriterer seg over noe hun selv bidrar til å opprettholde. Hun ville se dyr som underholdning og fikk det, selv om hun syntes noe gikk for langt. Det å bruke dyr som underholdning, enten det er å kle dem ut i kostymer å tenke "aaw søte morsomme pusen" er like mye plageri på bekostning av dyret som det å sprekke en balong rundt det. Det er bare to forskjellige måte å underholde seg med dyrene på. Det har ingenting med empati å gjøre det ts drøfter her. Det er ren og skjær lav forståelse av helheten av menneskers relasjoner til dyr. Ingen seere av dette programmet er bedre enn den kritikken de måtte gi til et av klippene. Dere bidrar alle til det. La heller vær å se på det, så slipper du å bli sint og du bidrar heller ikke til at sånt fortsetter. men å sitte her å moralisere ved det man bidrar selv til er bare tpelig og hyklersk. Anonym poster: 63503a52a2cf20a1e50bc8bd0845933f
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. mars 2013 #11 Skrevet 2. mars 2013 Så klart det er dyreplageri og viktig å påpeke dette. Folk tror jo det er underholdning å se på at dyr blir vettaskremte eller plaga/stressa. De som ler av slikt, er de som bør ta seg en bolle. De skjønner jo ikke et kvekk. Det er ikke underholdning å se dyr plages - punktum. Det er lenge siden jeg slutta å se på AFH pga alle de kjipe dyreklippene de har der. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #12 Skrevet 2. mars 2013 Greia er det at jeg sitter med ren samvittighet fordi jeg ikke har sett programmet. Dermed har jeg heller ikke gjort mitt bidrag til å støtte opp underholdning på dyrs bekostning. Ts sitter og irriterer seg over noe hun selv bidrar til å opprettholde. Hun ville se dyr som underholdning og fikk det, selv om hun syntes noe gikk for langt. Anonym poster: 63503a52a2cf20a1e50bc8bd0845933f Si ifra om jeg tar feil, da jeg aldri har sett noe særlig på AFV, men det er da hovedsaklig hjemmevideoer? Trodde poenget med det var at folk sender inn videoer de har tatt hjemme, ikke bare videoer av dyr. Navnet tilsier i alle fall det. Forøvrig er jeg sånn nesten enig i resten av innlegget ditt. Anonym poster: 830397fdeb72e2a1231ad83922989c2f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #13 Skrevet 2. mars 2013 Si ifra om jeg tar feil, da jeg aldri har sett noe særlig på AFV, men det er da hovedsaklig hjemmevideoer? Trodde poenget med det var at folk sender inn videoer de har tatt hjemme, ikke bare videoer av dyr. Navnet tilsier i alle fall det. Forøvrig er jeg sånn nesten enig i resten av innlegget ditt. Anonym poster: 830397fdeb72e2a1231ad83922989c2f Det stemmer at det hovedsakelig er hjemmevideoer, av og til dyr, men som regel folk som driter seg ut eller skader seg. Anonym poster: 8945e9875f7dc82f235aab6e2aeeb0ca
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #14 Skrevet 2. mars 2013 her er et eksempel på en video som vant førstepremien på americas funniest home videos. dette er en hund som har et så sterkt ressursforsvar at den ikke selv registrerer at den utagerer mot sitt eget bein. dette finner folk unnerholdene og dette støtter folk når de ser på programmet. Anonym poster: 2b97b8f071b8be87f28cec79c911490a 3
Alice123 Skrevet 3. mars 2013 #15 Skrevet 3. mars 2013 her er et eksempel på en video som vant førstepremien på americas funniest home videos. dette er en hund som har et så sterkt ressursforsvar at den ikke selv registrerer at den utagerer mot sitt eget bein. dette finner folk unnerholdene og dette støtter folk når de ser på programmet. Anonym poster: 2b97b8f071b8be87f28cec79c911490a Oi! Nå har jeg liten erfaring med resursagresive hunder, men er det noe særlig å ha dem i nærheten av små barn?
Sophie-Ann Skrevet 3. mars 2013 #16 Skrevet 3. mars 2013 Tråden er ryddet for avsporinger Sophie-Ann, mod 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. mars 2013 #17 Skrevet 3. mars 2013 Oi! Nå har jeg liten erfaring med resursagresive hunder, men er det noe særlig å ha dem i nærheten av små barn? Nei. Den burde ikke være i nærheten av seg selv engang. Denne må ha blitt så stresset av sine eieres håndtering at den rett og slett har tørna helt Og folk synes dette er morsomt? Huff
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #18 Skrevet 3. mars 2013 Ts her, godt det ikke bare er jeg som reagerer! Men er det ingen i USA som reagerer og som kan gjøre noe? PETA eller noe? De er jo kjent for å reagere på alt mulig, hvorfor har ikke noe dyrevern eller noe gått til AFV for å si at dette går ikke an, ikke alt folk sender inn er til å le av?? Anonym poster: 089be1390238fc209a4f94f3a69b7a76
Gjest jente8923 Skrevet 3. mars 2013 #19 Skrevet 3. mars 2013 Jeg reagerte også veldig på det klippet. Vi var 3-4 stykker sammen da de klippene kom og alle reagerte faktisk. Det er IKKE morsomt med sånne klipp.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. mars 2013 #20 Skrevet 3. mars 2013 Ts her, godt det ikke bare er jeg som reagerer! Men er det ingen i USA som reagerer og som kan gjøre noe? PETA eller noe? De er jo kjent for å reagere på alt mulig, hvorfor har ikke noe dyrevern eller noe gått til AFV for å si at dette går ikke an, ikke alt folk sender inn er til å le av?? Anonym poster: 089be1390238fc209a4f94f3a69b7a76 PETA er på feil bærtur. De er så opptatte av hvalfangst og pels, men glemmer helt å se i sin egen bakgård. I USA så er det mange eksempler på lovlig dyremisshandling i underholdningens tegn. De avler og ødelegger hester systematisk fordi det ser kult ut på show. De slakter ikke hester, fordi det er så synd på de (istedet blir de sluppet løs og må klare seg selv...uten forutsetninger for å klare dette). De har mafiatendenser i kjøttindustrien osv osv. USA er pilråttent når det gjelder dyrevelferd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå